Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Dešimties centimetrų dydžio kuro elementas gali varyti automobilį

SOFC kuro elementas
Gamintojo nuotr. / SOFC kuro elementas
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

„Chevrolet Volt“ yra ekologiškas tol, kol jis važiuoja elektra. Vos tik įsijungia benzininis variklis, visa ekologija nueina šuniui ant uodegos. Bet štai mokslininkų sukurtas naujas kuro elementas geba paversti degalus į elektros energiją. Ir jis yra neįtikėtinai mažas.

Tradiciniai kuro elementai elektros energiją gamina iš vandenilio ar alkoholio. Naujos kartos SOFC kuro elementai elektrą gali gaminti iš tradicinių naftos produktų – benzino, dyzelino ar gamtinių dujų. SOFC elementai yra net dešimt kartų našesni už vandenilio ar alkoholio kuro elementus.

Dar įdomiau, kad naudodami tokį patį benzino kiekį, kaip vidaus degimo variklis, naujieji elementai gali pagaminti lygiai tiek pat elektros energijos. Tačiau jie yra dešimtis kartų mažesni.

Dešimties centimetrų SOFC elementas pagamina pakankamai elektros energijos automobiliui varyti.

Vienintelė priežastis, kodėl mes jų dar nenaudojame šiandien, yra tai, kad jie pradeda veikti tik įkaitę iki 1 600 laipsnių. Inžinieriams jau pavyko sumažinti kuro elementų darbinę temperatūrą iki 600 laipsnių, tačiau ir tai yra daug.

Jei toks SOFC elementas būtų naudojamas vietoje „Volt“ keturių cilindrų vidaus degimo variklio, automobilis taptų gerokai ekologiškesnis, o po jo variklio dangčiu būtų daug laisvos vietos. Tai atveria duris gamintojams pergalvoti automobilio dizainą.

Jei šie elementai būtų naudojami tiesiogiai varyti automobilio elektros variklius, dėl savo didelės darbinės temperatūros jie nebūtų patogūs. Elementams įkaisti ir palaikyti reikia bent 600 laipsnių temperatūros. Tačiau jei juos naudotumėme kaip šiuo metu naudojame benzininius variklius – pakrauti automobilio baterijas – tai būtų receptas puikiam automobiliui.

Pirmieji komerciniam naudojimui parengti SOFC kuro elementai tikriausiai bus naudojami lėktuvuose, autobusuose ir vilkikuose, kuri jie kurs energiją oro kondicionieriams, mikrobangų krosnelėms ar multimedijos ekranams kėdėse. Čia jų našumas būtų 85 proc. geresnis, nei tą pačią energiją gaminant varikliui.

Tikėtina, kad labai greitai jie bus naudojami ir automobiliuose. Tai būtų puikus sprendimas.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie Gazas