Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

„Renault Frendzy“ – naujas prancūzų elektromobilis ir darbui, ir šeimai

„Renault Frendzy“
Gamintojo nuotr. / „Renault Frendzy“
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Artėjant 64-ajai Frankfurto automobilių parodai „Renault“ atskleidžia naujausio koncepcinio modelio „Frendzy“ detales.

Po „DeZir“ atskleistos „meilės iš pirmo žvilgsnio“ sąvokos, pasaulio atradimo su „Captur“ ir šeimos sukūrimo su „R-Space“, „Frendzy“ pristato darbo pasaulį. Tai – ketvirtasis žingsnis „Renault“ dizaino strategijoje, grįstoje skirtingomis žmogaus gyvenimo ciklo stadijomis.

Gamintojo nuotr./Renault Frendzy
Gamintojo nuotr./„Renault Frendzy“

Naujausias koncepcinis automobilis, kuris bus gaminamas vadovaujant Laurensui van den Ackeriui, yra ideali daugiafunkcinė transporto priemonė. Komercinis verslo automobilis, kurį taip pat puikiai galima naudoti kaip patogų keleivinį automobilį, tenkina ir verslo klientų, ir šeimų poreikius.

Elektra varomas „Frendzy“ – visavertis biuras ant ratų, turintis naująjį „BlackBerry PlayBook“ planšetinį kompiuterį – demonstruoja naująją „Renault“ dizaino kalbą.

„Frendzy“ yra ketvirtasis automobilis, iliustruojantis naująją „Renault“ dizaino strategiją„Renault“ dizaino vyriausias viceprezidentas L. van den Ackeris teigia: „Frendzy“ yra ketvirtasis automobilis, iliustruojantis naująją „Renault“ dizaino strategiją – seriją, kurią pradėjo „DeZir“, tęsia „Frendzy“, užimdamas originalią ir novatorišką poziciją lengvųjų komercinių automobilių pasaulyje, kuris yra svarbus „Renault“.“

„Frendzy“ – daugiafunkcinis draugas

Naujausias „Renault“ koncepcinis automobilis pasižymi dvilypumu. Šiuo metu žmonių profesinis ir asmeninis gyvenimai yra taip susipynę, jog vairuotojai turi nuolat „šokinėti“ nuo vieno prie kito pasaulio. „Frendzy“ vaidmuo – būti partneriu, kuris pašalina tokio gyvenimo būdo keliamą įtampą.

Axel Breun, Koncepcinių ir parodų automobilių dizaino direktorius teigia: „Frendzy“ privalo įsigyti tie, kuriems svarbus lankstumas ir universalumas. Jis yra efektyvus ir patikimas darbo įrankis, kuris kartu yra sportiškas ir tikrai patogus šeimai.“

Išorėje...

Keleivio pusėje nėra stiklo ir centrinės kolonos – tik vienos įprastos durys ir vienos slankios šoninės durys su 37 colių plačiaekraniu monitoriumi. Tai – darbo pasaulis. Vairuotojo pusėje yra šoniniai langai, taip pat nėra centrinės kolonos, o durys atsidaro iš centro į išorę – tai simbolizuoja šeimos pasaulį. Visiškai lengva pasinerti į abu pasaulius!

Gamintojo nuotr./Renault Frendzy
Gamintojo nuotr./„Renault Frendzy“

Išorės dizaineris Dayenas Denkovas: „Asimetrinio kėbulo dizaino koncepcija buvo logiškiausias kelias išreikšti du transporto priemonės vaidmenis. Nuo pat pradžių norėjau atsiriboti nuo tradicinio komercinių automobilių formato ir taip parodyti, jog tokio tipo automobilis gali būti emocionalesnis, dinamiškesnis ir patrauklesnis. Mane įkvėpė įvairūs dalykai – pavyzdžiui, neįprastos formos orlaiviai „Airbus Beluga“ ir „Antonov 224“.

Darbo dienomis „Frendzy“ yra automobilis, prisitaikantis prie verslo vartotojo poreikių – jis turi didelį išorinį ekraną, kuris gali rodyti naudingas žinutes ar informaciją (pavyzdžiui, „pristatymas“ ar „grįšiu už penkių minučių“, baterijos krovimo būdą ar kiek ji yra įkrauta), ar reklamines žinutes, nepaisant to, ar automobilis stovi, ar juda. Atėjus savaitgaliu automobilis transformuojasi į šeimos transporto priemonę su patogia sėdyne keleiviui ir didele sėdyne gale. Priklausomai nuo nuotaikos, vaikai gali žiūrėti filmą arba žaisti žaidimus lietimui jautriame ekrane, kuris „iščiuožia“ iš vairuotojo sėdynės galo. Jie netgi gali piešti ant specialios plokštės, integruotos į slankias duris.

Vairuotojas taip pat gali pritaikyti automobilį prie savo poreikių. „Darbo“ režime galinio vaizdo veidrodėliai yra vertikalioje pozicijoje ir interjero apšvietimas yra žalios spalvos, o „šeimos“ režime veidrodėliai nukreipiami į horizontalią padėtį ir interjerą užlieja spinduliuojanti oranžinė aplinka. Spalvotos šviesos priekiniuose ir galiniuose žibintuose informuoja, kokiu režimu dirba „Frendzy“.

Su „Frendzy“ „Renault“, kaip Europos lengvųjų komercinių automobilių rinkos lyderė paskutinius 13 metų, dar kartą gali pademonstruoti praktiškumą ir universalumą, kurį jau įrodė pristatydama mūsų keliais šiandien važinėjančius „Kangoo“, „Trafic“ ir „Master“ automobilius.

Viduje…

Vairuotojo pusės kabinos dizaino tema – futuristinis darbo stalas, kuris atrodo taip, lyg būtų pagamintas iš išsilydžiusio metalo. Žalia šviesa, sklindanti iš prietaisų skydelio, „suteikia gyvybės“ vienalytei ir organiškai architektūrai. Šios šviesos žymi „darbo“ režimą ir dera su transporto priemonės eksterjero spalva.

Gamintojo nuotr./Renault Frendzy
Gamintojo nuotr./„Renault Frendzy“

„Šeimos“ režime, oranžinei spalvai pakeitus žalią (subtili užuomina į ankstesnį koncepcinį automobilį „R-Space“, kuris buvo orientuotas į šeimą), atmosfera tampa šiltesnė.

Automobilyje vyrauja jausmas, jog interjeras suformuoja jaukią erdvę, kuri primena apie paprastą ir praktišką iškylų pasaulį, tą taip pat atspindi medienos naudojimas. Medis, kaip šilumos ir stiprybės bei amžinumo simbolis, suformuoja sąsają tarp dviejų režimų. Odinės grotelių rašto sėdynės ir aksesuarai, kuriuos galima išimti, taip pat atskleidžia stovyklavimo metaforą.

Interjero ir spalvų bei medžiagų dizaino direktorius Antoine Génin: „Rinkomės tokias medžiagas, kuriose pramonės technologija susijungia su jaukiu šeimos lizdo švelnumu. Moderni medžio ir metalo kombinacija rodo strategines „Renault“ dizaino vertybes – paprastumą, jausmingumą ir šilumą.“

Gamintojo nuotr./Renault Frendzy
Gamintojo nuotr./„Renault Frendzy“

Kalbant apie praktinę automobilio pusę verta paminėti, kad iš audinio pagamintas stogas prisitaiko prie didelių krovinių formos, magnetiniai fiksavimo įrenginiai leidžia pritvirtinti krovinį prie grindų, o modulinės sukrovimo sistemos – praktiška papildoma vertė verslo klientams. Vientisa galinė sėdynė yra sujungta su grindimis, o priekinę sėdynę galima sulenkti siekiant atlaisvinti erdvę. Dėl praktiško modulinio interjero „Frendzy“ puikiai atitinka prekybininkų poreikius.

Interjero dizainerė Ana Zadnik paaiškina: „Automobilio interjeras atspindi jo dvilypumą: viena vertus jis gali pasiūlyti talpią, neužgriozdintą erdvę kroviniams, kita vertus – smagią ir interaktyvią erdvę, kurioje gali tilpti keturi žmonės. Organiškas prietaisų skydelio ir galinių durų panelės dydis suspaustas nepaprastos formos „snapeliais“, „priimančiais“ aksesuarus, kurie gali būti įstumti tiesiai į prietaisų skydelį ir durelių paneles.“

Novatoriškas biuras ant ratų

Vartotojui patogus vairuotojo aplinkos išdėstymas ir planšetinis kompiuteris paverčia „Frendzy“ tikrai interaktyviu komunikaciniu įrankiu. Neseniai „Research In Motion“ (RIM) pristatytas „The BlackBerry® PlayBook™“ planšetinis kompiuteris, įmontuotas į prietaisų skydelį, biuro ant ratų koncepciją paverčia realybe. Nešiojamas „BlackBerry PlayBook“ (septynių colių skersmens lietimui jautrus ekranas, 425 g svoris, 130 mm x 194 mm x 10 mm išmatavimai) pasižymi puikiomis charakteristikomis, leidžia naršyti internete, palaiko „Adobe® Flash®“, HD multimediją, yra saugus ir palaikomas gamintojo.

„BlackBerry PlayBook“ gali leisti vartotojams mėgautis efektyvia darbo vieta ir neribojamu mobilumu keliaujant. Tai labai patogu dirbant su vietiniais partneriais (pavyzdžiui, vykdant netolimus pristatymus), nes kompiuteris yra puikus darbo įrankis tiek automobilio viduje, tiek jo išorėje.

Gamintojo nuotr./Renault Frendzy
Gamintojo nuotr./„Renault Frendzy“

Planšetinis kompiuteris yra tiesiogiai sujungtas su centrine konsole, taip garantuojant ypatingai patogų darbą juo keliaujant. Prijungtas jis iškart tampa neatskiriama automobilio dalimi ir prisitaiko prie „Renault“ aplinkos. Darbo tęstinumas užtikrintas ir išėmus prietaisą – ir tada galima naudotis visomis pagarsėjusiomis „BlackBerry PlayBook“ galimybėmis.

Prietaisas taip pat vaidina svarbų vaidmenį pritaikant automobilį prie vairuotojo poreikių – automobiliui važiuojant ar stovint jis kontroliuoja išorinį ekraną, kurį galima naudoti tiek verslo, tiek asmeniniams tikslams – piktogramoms, iliustruojančioms gyvenimą su elektromobiliais, ar, pavyzdžiui, filmo žiūrėjimui.

Jutikliai, esantys kiekvienų durų apačioje, registruoja įkraunamus ar iškraunamus krovinius, turinčius RFID („Radio Frequency IDentification“) mikroschemas, kuriose užkoduota tokia informacija kaip pristatymo adresas, krovinio svoris ir matmenys. Tai leidžia vartotojams realiu laiku inventorizuoti prekes, vežamas automobilyje. Be to, prekybininkai gali automatiškai suskaičiuoti ar perskaičiuoti savo maršrutus remdamiesi turima informacija.

„Frendzy“ – komercinis elektra varomas automobilis

Kaip ir 2010 m. Paryžiaus automobilių parodoje pristatytas „DeZir“, „Frendzy“ yra elektra varomas automobilis. „Frendzy“ varomasis agregatas yra toks pat, kaip ir „Kangoo Z.E.“, nors įkrovimo jungtis įrengta po „Renault“ logotipu, automobilio priekyje – identiškai „ZOE Preview“.

„Frendzy“, kaip elektromobilio, nauja savybė yra ypatingas dėmesys skirtas jo keliamam garsui. Ties tuo buvo dirbama kartu su „IRCAM“ („Institut de Recherche et Coordination Acoustique / Musique“). Elektra varomi automobiliai yra tylūs, todėl vienas didžiausių „Renault“ kylančių iššūkių yra jų keliamo garso reguliavimas dėl saugumo priežasčių, ypač važiuojant lėtai.

Gamintojo nuotr./Renault Frendzy
Gamintojo nuotr./„Renault Frendzy“

„Renault“ ir „IRCAM“ bendradarbiavimas prasidėjo sportinio automobilio garso kūrimu „DeZir“, kuris išreikštų su automobiliu siejamą vairavimo malonumą. „Frendzy“ atveju tikslas buvo sukurti specialų garsą, kuris atitiktų naujo koncepcinio automobilio pavadinimą „biuras ant ratų“.

„Frendzy“ dvilypumas paskatino „Renault“ ir „IRCAM“ sukurti platų garsų asortimentą – tiek sklindančių automobilio viduje, tiek išorėje, taip siekiant užtikrinti, kad paprasčiausias garsinis signalas kiekvienam leistų atskirti ar automobilis yra darbo, ar keleiviniame režime.

Dar įspūdingiau yra tai, kad pagal „Frendzy“ leidžiamą garsą galima atskirti keleivio pusę (darbo pasaulį), nuo vairuotojo pusės (šeimos pasaulis).

Automobilio, kaip mobilaus biuro, veikimą paryškina Andrea Cera su „IRCAM Modalys“ programine įranga sukurtų garsų įvairovė.

Kaip jis pats teigia: „Ieškant pačių informatyviausių garsų dirbau su skirtingu jų greičiu, siekdamas išreikšti juos kuo aiškiau. Smarkiai spaudžiant akceleratoriaus pedalą garsas tampa aštresnis, su nedideliu vėjo garsu. Stabdymui pridėjau smarkesnį vėjo garsą. Garsai yra pritaikyti, atsižvelgiant į konkrečias funkcijas, naudojamas automobilyje“.

Komentarai
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
KALĖDINIŲ DOVANŲ GIDAS
Parašykite atsiliepimą apie Gazas