Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Prieš lieknėjimo startą – fizinės būklės įvertinimas

„Mes tikim – tu gali!“ projekto nuotr.
„Mes tikim – tu gali!“ projekto nuotr.
Šaltinis: Projekto partnerio turinys
Projekto partnerio inicijuotas ir parengtas turinys, turinio kontrolė – partnerio rankose
0
Skaitysiu vėliau
A A

34-erių Tatjana – pirmoji projekto „Mes tikim – tu gali!“ dalyvė. Nuo antradienio Tatjana tris savaites lieknėja pagal „Nutriless“ planą. Laikantis šio plano, sportas ar mankštos turi būti labai mažo intensyvumo, todėl patarimų fizinės veiklos klausimais kartu su Tatjana vykstame pas sporto specialistą.

Patarimų sporto klausimais kreipiamės į Sporto ir laisvalaikio klubo šeimai „Goodlife“ sporto vadovą ir asmeninį trenerį Andrių Česnauską.

„Mes tikim – tu gali!“ projekto nuotr.
„Mes tikim – tu gali!“ projekto nuotr.

Pirmasis trenerio rūpestis – atlikti Tatjanos kūno sudėties analizę su išmaniosiomis svarstyklėmis ir „Goodlife“ programėle. Įdiegusi šią programėlę savo mobiliajame telefone nuo šiol Tatjana galės kaskart atvykusi į klubą pasinaudoti čia stovinčiomis svarstyklėmis ir pasitikrinti, kaip keičiasi jos kūno sudėtis. Konstatavęs, kad atlikta analizė patvirtina nemažą Tatjanos viršsvorį, Andrius matuoja, ar proporcingos jos rankų, kojų apimtys. „Tai atskaitos taškas, nuo kurio Tatjana mes svorį, – paaiškina jis. – Aš rekomenduočiau šias apimtis matuotis kartą per savaitę arba per dvi“.

„Mes tikim – tu gali!“ projekto nuotr.
„Mes tikim – tu gali!“ projekto nuotr.

Dar reikia įvertinti liemens pajėgumą (pilvo preso ištvermės lygį), atlikti dubens padėties kontrolę, patikrinti lankstumą. Tatjana nenusimena net išgirdusi, kad jos liemuo kol kas labai silpna vieta tiek jėgos, tiek ištvermės prasme, o lankstumas taip pat nesiekia rekomenduojamų normų.

VIDEO: Prieš lieknėjimo startą – fizinės būklės įvertinimas

Ypač svarbi, anot A.Česnausko, yra dubens koordinacija. Tatjanai vien tik dubenį pasukti pirmyn arba atgal kol kas sudėtinga. Tačiau sportuojant tai vienas svarbiausių aspektų, nes nuolat turime kontroliuoti savo dubens padėtį, kuri susijusi su bendru fiziniu pasirengimu.

„Mes tikim – tu gali!“ projekto nuotr.
„Mes tikim – tu gali!“ projekto nuotr.

„Pečiai taip pat sukritę į priekį, pečių juostos mobilumas sumažėjęs ir neatitinka sveiko žmogaus normų“, – atlikęs pečių rotacijos testą konstatuoja treneris. Visi matavimai ir vertinimai, pasak Andriaus, skirti Tatjanos laikysenos ir sveikatos kasdienėje veikloje įvertinimui. Su projekto dalyvės pasiekimais juos bus galima palyginti lieknėjimo programai pasibaigus.

„Mes tikim – tu gali!“ projekto nuotr.
„Mes tikim – tu gali!“ projekto nuotr.

Atrodo, kad Tatjanai net nereikia trenerio padrąsinimo, jog viskas pataisoma – ji įdėmiai klauso pirmųjų patarimų, kaip koreguoti laikyseną ir stiprinti silpnas vietas, o akyse nė kiek nemažėja ryžtas, kad jai pavyks per tris savaites pasiekti užsibrėžtų tikslų. Šįkart Andrius parodo keletą nesudėtingų pratimų, kuriuos Tatjana turės daryti namuose ar darbe per pertraukėles poilsiui. Treneris pataria kuo dažniau tupėti, geriausia basomis, parodo, kaip atlikti šlaunies vidinės pusės tempimo pratimus, gulint ant kilimėlio stiprinti dubenį, didinti pečių juostos paslankumą. „Tai tik pirmieji žingsniai, nuo kurių reikia pradėti gerinti laikyseną, – sako A.Česnauskas. – Žinoma, labai svarbu stengtis kasdien nužingsniuoti rekomenduojamus 10 tūkstančių žingsnių“.

„Mes tikim – tu gali!“ projekto nuotr.
„Mes tikim – tu gali!“ projekto nuotr.

Rimtesni išbandymai sporto salėje Tatjanos laukia pasibaigus pirmajam projekto „Mes tikim – tu gali!“ etapui.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką