2017 03 01

Patrauklaus žmogaus portretas: koks jis?

Jeigu žvelgtume iš evoliucinės pusės, mus traukia dailūs žmonės. Ir nors grožis įvardijamas kaip subjektyvus dalykas, tačiau mokslininkai atskleidžia, kad simetriškas veidas, didelės akys yra susiję ne tik su grožiu, bet ir genetika, tiksliau tariant, sveikais palikuoniais.
Moteris
Moteris / Vida Press nuotr.

Tačiau ne tik genetinės ypatybės suteikia patrauklumo ir seksualumo. Yra ne vienas būdas, kuris nesusijęs su biologija, galintis pabrėžti jūsų patrauklumą, rašoma businessinsider.com.

Grupelės

Psichologijos mokslininkai aptiko, kad patraukliau atrodome būdami grupelėse, o ne vienumoje. Tai vadinama „sirgalių šokėjų“ efektu, nes esame linkę vertinti žmonių, esančių grupelėje veidus, visumą, o ne matyti juos kaip atskirus individualius subjektus. (Psychological Science, 2013)

TAIP PAT SKAITYKITE: 10 patrauklios moters savybių

Laiko fenomenas

1979-ųjų metų Virdžinijos universiteto tyrimų duomenys atskleidė, kad baro aplinkoje skirtingų lyčių individai vienas kitam atrodo patrauklesni tada, „kai laikas apsispręsti, ar bendrauti vienam su kitu, mažėja“.

Kitas tyrimas, atliktas 2010-aisiais, tik patvirtino pirmojo rezultatus, t. y., kad baro klientai priešingos lyties atstovus matydavo kur kas patrauklesnius, kai darbo laikas eidavo į pabaigą. Tiesa tik tuos, kurie buvo vieniši. (Personality and Social Psychology Bulletin, 1979; Basic and Applied Social Psychology, 2010)

Daugiau šypsokitės

Ta pati smegenų dalis, kuri yra aktyvuojama, kai gaunate atlygį, apdovanojimą, vadinama vidurine orbitofrontaline žieve, veikia ir tuomet, kai žmogus mato gražų veidą. Naudodami smegenų skenavimą, mokslininkai parodė, kad ši reakcija yra dar labiau sustiprinta, kai yra šypsomasi.

Beje, mokslininkai atskleidžia, kad dantų sveikata yra taip pat labai svarbi. Britų tyrime rašoma, jog balti ir tolygiai išdėstyti dantys kitiems žmonėms atrodo patrauklu, mat tai vertinama kaip sveikatos ir vaisingumo ženklas. (Neuropsychologia, 2003; PLoS One, 2012)

Renkitės raudonai

Tyrimai parodė, kad abiejų lyčių atstovai, tiek vyrai, tiek moterys, yra linkę atkreipti dėmesį į tuos, kurie dėvi raudonos spalvos drabužius. Mokslininkai iš Ročesterio universiteto atliko keletą eksperimentų, kuriuose moterys turėjo įvertinti vyrų, dėvinčių skirtingų spalvų marškinėlius, fotografijas.

Panašus eksperimentas buvo atliktas ir su moterimis, t. y., kaip vyrus veikia moterys, apsirengusios raudonai. Paaiškėjo, kad abiem atvejais žmonės labiau žavėjosi tais, kurie dėvėjo raudonus drabužius. (Journal of Personal Social Psychology, 2008; Journal of Experimental Social Psychology, 2012)

Balso tembras

Jūsų balso tembras – taip pat patrauklumo dalis. Londono koledžo universiteto mokslininkai atskleidžia, kad aukštesnis moters balso tembras yra identifikuojamas kaip patrauklesnis. Vyrų atžvilgiu patraukliausias žemas balso tembras, kadangi tai siejama su vyrišku sudėjimu, mažesniu agresijos lygiu.

Vida Press nuotr./Pora

Humoro jausmas

Mokslininkas Ericas Bressleris sako, kad tiek vyrai, tiek moterys santykiuose itin vertina partnerio humoro jausmą. Visgi kiekviena lytis humoro jausmą priima skirtingai. Jeigu moterims patinka vyrai, kurie jas prajuokina, tai vyrams patinka tos, kurios juokiasi iš jų juokelių.

Kitame tyrime prancūzų tyrėjas Nicolas Guéguenas instruktavo vyrus pasakoti arba nepasakoti juokelių, kai šalia yra moterys. Tie, kurie juokavo, net tris kartus dažniau gaudavo moterų telefono numerius nei tie, kurie nejuokavo.

„Humoro jausmo įtaka patrauklumui iš dalies gali būti paaiškinta to fakto, kad linksmi žmonės atrodo labiau inteligentiški, protingi, socialūs, ko moterys siekia savo išrinktajame“, – aiškina psichologas Gilas Greengrossas. (Evolution & Human Behaviour, 2006; Personal Relationships, 2005; Psychological Reports, 2010)

TAIP PAT SKAITYKITE: Kokius ženklus siunčia moterys, kad vyrai jas laiko lengvu grobiu?