Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Dizainerių parodijos: šmaikštu ar nelabai?

Gatvės kultūroje atsispindi ne tik populiariausios mados, bet ir visuomenės tendencijos bei požiūris į egzistuojančias aktualijas. Būtų keista, jei gatvės stilius neturėtų savito požiūrio į nušlifuotą mados pasaulį. Susipažinkime su keliais pagrindiniais mados pasaulį parodijuojančiais aprangos ženklais!
Chanel rankinukas atgimsta gatvės kultūroje.
„Chanel“ rankinė atgimsta gatvės kultūroje / poastcards.files.wordpress.com nuotr.
Temos: 1 Mada

Kad ir kas tai būtų – elegantiškieji Louis Vuitton, nemirtingieji Chanel, rafinuotieji Gucci ar kiti prestižiniai mados namai, tačiau  gatvės mada nepraleidžia jų pro akis ir savaip juos interpretuoja, dažniausiai sukurdami ne blizgaus, kokį pateikia mados savaitės, o tik sau būdingo laisvalaikio stiliaus parodijas. Negalima sakyti, kad tai – vien kritika ar šaipymasis. Greičiau jau savotiškas pripažinimas. Juk joks eilinis paauglys gatvėje nesipuikuos norimu Chanel rankinuku, kurio kaina jam neįkandama, tačiau, ant popierinio krepšelio nusipiešęs du C formos puslankius ir juodu markeriu užrašęs Chanel, neliks nepastebėtas tarp bendraamžių. Dar geriau – pervėręs tą popierinį krepšelį grandinėle, visiškai atkartos mados namų produktą! Žinoma, keliasdešimt kartų pigesnėmis medžiagomis ir kur kas šmaikštesniu, originalesniu būdu.

Iš pradžių tokios mados parodijos turėjo kritikos atspalvį, bet šiandien tai evoliucionavo į gana populiarią stiliaus tendenciją. Šiek tiek sąmoningai šmaikštūs, šiek tiek juokingi, pamąstymų keliantys užrašai ant marškinėlių ir aksesuarų – būtinas pirkinys, besipuikuojantis šiandienos stileivų, ypač  paauglių ir į trečiąją dešimtį įžengusiųjų, spintose.

Tačiau šioje situacijoje apčiuopiame ir plonytę nesusipratimo liniją: ar tokia kūryba – pagarba dizaineriams ir jų vertės pripažinimas, o gal tiesiog šiurkštūs autorinių teisių pažeidimai? Kodėl šie šmaikštūs užrašai įsiliejo tik į hiphopo kultūrą? Matyt, turime palaukti, kol ši triukšminga banga nuslūgs, o tada pažiūrėsime, ar šios parodijos – reikšmingos šiuolaikinei madai.

1. Brian Lichtenberg

Brian Lichtenberg drabužių linija, matyt, lengviausiai atpažįstama. Jo marškinėlius mielai renkasi įžymybės. Štai dainininkė Ciara, kurios dainos vaizdo klipą galite pamatyti kiek žemiau, nusifilmavo su marškinėliais, puoštais užrašu Ballin, o atlikėja ir nauja ekscentriško stiliaus žvaigždutė Miley Cyrus su džiaugsmu internete publikuoja nuotraukas, kuriose – Brian Lichtenberg tiražuoti šūkiai. Senas tradicijas turintys mados namai Hermès tampa Homies (tai – žargonas, apibūdinantis artimus žmones, lietuviškas atitikmuo būtų „draugeliai“), Céline Paris mados namai – Féline Meow (tai – laukinės katės pavadinimas). Tie patys šriftai, bet turinys jau kitas. Brian Lichtenberg kuprinių, džemperių, kepurių ir marškinėlių kainos paprastai siekia keliasdešimt JAV dolerių.

Dainininkės Ciaros vaizdo klipas:

VIDEO: Ciara „Body Party“
shopbrianlichtenberg.com nuotr. / Brian Lichtenberg marakinėliai.
shopbrianlichtenberg.com nuotr. / Brian Lichtenberg marškinėliai

2. C. O. I.

Šis Niujorke gyvuojantis prekinis ženklas C. O. I. buvo sukurtas gana neseniai – 2012-aisiais. Trijų raidžių junginys iš tiesų slepia intriguojantį pavadinimą – „Interesų konfliktas“ (anglų k. Conflict Of Interest). Miu Miu mados namų vardas, Miuccios Prados sukurtas jaunatviškesnėms merginoms, čia tampa mikčiojančiu Niu-niu-york, o buvęs Gucci kūrybos vadovas Tomas Fordas, netikėtai po ilgos pertraukos grįžęs į mados pasaulį, įgyja Lordo pravardę ir tampa Tomu Lordu. Išrankiesiems mados gurmanams skirti Balenciaga Paris mados namai irgi keičiasi: užrašas transformuojamas į patrauklesnį gatvei – Ballinciaga Harlem. Šis pavadinimas mums pasakoja apie krepšinyje vartojamą žargoną kamuoliui mėtyti ir Harlemą – žymųjį Niujorko rajoną, daugelio gaujų ir repo žvaigždžių namus.

coi-nyc.tumblr.com nuotr. / C.O.I. ir Niu-niu-jork marakinėliai
coi-nyc.tumblr.com nuotr. / C. O. I. ir Niu-niu-york marškinėliai

3. Criminal Damage

Kol kiti prekiniai ženklai apsiriboja minimaliais užrašais, Criminal Damage (lietuvių k. „Kriminalinė žala“) marškinėlių audinį naudoja kaip kūrybai skirtą tuščią lentą. Čia cituojami dainų žodžiai, išbraukomi ir keičiami citatų tekstai, žinoma, pridedamos ir nuorodos į mados namų ženklus. Criminal Damage – Didžiosios Britanijos produktas, kuriam didžiausią populiarumą pelnė įžymybių porelė, pamilusi jų marškinėlius – tai Jay-Z ir jo sutuoktinė Beyoncé. „Nebeliko nieko šventa, kai nebėra Yveso“ – šis posakis apie pokyčių kratomus mados namus Saint Laurent Paris (buvusius Yves Saint Laurent). Savotiška ir Hermès pakaita – Hombres. Šį žodį meksikiečiai labai mėgsta vartoti kreipdamiesi į draugus vyrus. Ne veltui ant marškinėlių puikuojasi kaktuso, gitaros ir sombrero, meksikiečių skrybėlės, paveikslėliai.

criminaldamage.co.uk nuotr. / Criminal Damage marakinėliai
criminaldamage.co.uk nuotr. / Criminal Damage marškinėliai

4. SSUR

Pašaipios gatvės mados senbuviai SSUR atsirado kone prieš du dešimtmečius – 1994 metais. Jų produkciją atpažinsite išvydę kepurėles, nurašytas juvelyrikos ženko Cartier ir japonų mados namų Comme des Garçons šriftais. Žinoma, žodeliai ant galvos apdangalų visai kitokie, pavyzdžiui, Cartier čia virsta „Ikrais“! Tokias kepures mielai dėvi atlikėjai Rihanna ir Kendrickas Lamaras.

Scanpix ir store.ssurempirestate.com nuotr./Kairėje: Cartier logotipas ant reklaminės sienos renginyje. Deainėje: Caviar kepurė.
Scanpix ir store.ssurempirestate.com nuotr. / Kairėje: Cartier prekės ženklas ant reklaminės sienos renginyje. Dešinėje: Caviar kepurė

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius