Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

4 ženklai, kad valgote per mažai ląstelienos

Linų sėmenų aliejus
Fotolia nuotr. / Linų sėmenys.
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Svarbu ne tik valgyti sveikai, bet dar ir žiūrėti, kad valgiaraštis būtų subalansuotas taip, kad organizmas gautų visų jam reikalingų medžiagų.

Amerikiečiai suvartoja vidutiniškai mažiau nei 15 g ląstelienos per dieną, o tai net nėra 40 proc. rekomenduojamos paros normos – 40 g. Visgi mus supa tokie maisto produktai, kuriuose nėra šių naudingų medžiagų, pavyzdžiui balta duona, balti ryžiai ir makaronai. Remiantis 2013 m. atliktu tyrimu, amerikiečiai suvalgo tris kartus daugiau šių maisto produktų nei turėtų.

Kuo žmogui naudingi ląstelienos turintys produktai? Jie:

  • mažina apetitą bei cholesterolio lygį,
  • reguliuoja cukraus kiekį kraujyje,
  • gerina virškinimą ir skatina reguliariai tuštintis,
  • sumažina riziką susirgti storosios žarnos vėžiu.
Sakote, nėra kada skaityti etikečių ant maisto produktų ir nustatyti, kiek ląstelienos (ang. fiber) gaunate? Iš tiesų, jūsų kūnas duos jums ženklą, jei valgysite per mažai. Štai kokie tie požymiai.

Aukštas cholestorolio lygis

Viena iš aukšto blogojo cholesterolio lygio priežasčių – maistinių skaidulių trūkumas. Šių medžiagų gausu avižose, pupose, žirniuose, obuoliuose, citrusiniuose vaisiuose, morkose, miežiuose. Tirpios maistinės skaidulos vandenyje virsta tarsi į želę, kuri suriša kenksmingas medžiagas, tokias kaip tulžis, cholesterolis ir kitus toksinus. „American Journal of Clinical Nutrition“ paskelbtas tyrimas parodė, jog didelis tirpių maistinių skaidulų vartojimas žymiai sumažina blogojo cholesterolio kiekį. 

Taip pat skaitykite: Maisto produktai, sukeliantys alkio jausmą

Auga jūsų svoris

Kodėl viena riekelė pilnagrūdės duonos suteikia didesnį sotumo jausmą nei dvi riekelės baltos duonos? Viskas paprasta – baltos duonos gaminimo metu skaidulos yra pašalinamos su išoriniu grūdo apvalkalu. Kita vertus, pilnagrūdė duona turi daug sėlenų ir kviečių gemalų, kurie suteikia energijos ilgesniam laikui. Rudieji ryžiai ir ankštinės daržovės taip pat turi tokį patį efektą, o tai reiškia, kad sumažės noras nuolat užkandžiauti. Rezultatas – nepriaugsite svorio! „Nutrition Review“ tinklalapyje paskelbtas tyrimas įrodė, jog tiek tirpių, tiek netirpių skaidulų vartojimas padidina sotumo jausmą ir atitolina alkio jausmą. Taigi, jei pastebėjote, kad svarstyklės nerodo tokių skaičiukų, kokius norėtumėte matyti, laikas įtraukti daugiau skaidulų į savo racioną.

Taip pat skaitykite: Greitai paruošiama organizmo valymo „šluota“

Dažnai jaučiatės alkani

Kadangi skaidulos suteikia didesnį sotumo jausmą, jų stoka atvirkščiai – sužadina alkio pojūtį. Tai tikrai nėra gerai, jei bandote atsikratyti nereikalingų kilogramų. Dažniausiai pasitaikantys kaltininkai – kvietinių miltų produktai – baltieji ryžiai, blynai, makaronai. Jei po valgio neilgai trukus pradeda kankinti alkis, laikas pradėti vartoti daugiau skaidulinio maisto!

Užkietėję viduriai

Vienas iš neabejotinų ženklų, kad jūsų organizmui trūksta skaidulų – užkietėję viduriai. Jei jus kankina būtent ši problema, netirpios skaidulos padėtų sulaikyti vandenį ir sureguliuoti išmatas. Ekspertai iš Harvardo medicinos mokyklos ekspertai sako, jog kviečių ir avižų sėlenų skaidulos geriau sureguliuoja žarnyno veiklą nei vaisių ir daržovių skaidulos.
Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką