2014 06 04

„Negaliu gyventi be kelionių“: šiaurės Italija

Romantiškoji šiaurės Italija – ne tik slidinėjimui! Šį rudenį turėjau nuostabią galimybę pasimėgauti kelione į Šiaurės Italiją. Atostogos buvo suplanuotos pietų Tirolyje (Bolzano...
Foto nr. 1

Romantiškoji šiaurės Italija – ne tik slidinėjimui!

Šį rudenį turėjau nuostabią galimybę pasimėgauti kelione į Šiaurės Italiją. Atostogos buvo suplanuotos pietų Tirolyje (Bolzano – Alto Adige provincija). Skridome lėktuvu į nuostabiąją Veroną. Šiame mieste buvau pirmą kartą ir iki šiol gailiuosi, kad be oro uosto, nelabai daug ką teko jame pamatyti. Iškart iškeliavome link šiaurės. Turiu pastebėti, kad tiek traukiniais, tiek autobusais, tiek taxi susisiekimas ten puikus. Mes keliavome traukiniu, po to autobusu iki mažo Cavalese miestelio (Foto nr. 1)
Patekome į labai jaukų ir net šiek tiek atokų viešbutį – „Lagorai hotel“. Jis priminė tuos, matytus filmuose apie provinciją...
Vaizdas per langus – pavydėtinas – visur aplink neaprėpiamo dydžio ir grožio kalnai (foto nr. 2).
Kelionės tikslais buvo kuo stipriau pasimėgauti kalnais. Vaikštinėjome po juos kiekvieną dieną. Labai sužavėjo laukinė gyvūnija: kalnų ožkos, įvairūs paukščiai, stirnos, zuikiai... Taip pat labai patiko kalnuose kur ne kur išsidėsčiusios kalnų tavernos ir trobelės. Tiesa, tavernos nebedirbo. Nes kaip ir vasaros sezonas jau buvo pasibaigęs, o slidinėjimo – dar neprasidėjęs. Nors mūsų kompanija sutiko pirmąjį šį sezoną Italijoje iškritusį sniegą (foto nr. 3).
Man kelionėse visada rūpi paragauti naujo, vietinio, arba tiesiog įdomaus ir skanaus maisto. Labiausiai sužavėjo Bolzano mieste esantis jūros gėrybių restoranas – puikus ir šviežias maistas bei nepakartojamas vynas (foto nr. 4).
Kadangi jau prakalbau apie vyną, negaliu nepapasakot apie įspūdinguosius Italijos vynuogynus. Pietų Tirolyje leidomės į vyno safarį (taip vadinama tame regione organizuojama ekskursija). Aplankėme tris labai skirtingus vynuogynus (foto nr. 5) – nuo jaukaus šeimyninio vietinio versliuko ir iki didelių vyno magnatų. Degustavo įvairiausių vynų ir dar daug įdomių negirdėtų dalykų sužinojome.
Taip pat aplankėme nepakartojamą kalnų muziejų (Messner Mountain Museum) (foto nr. 6,7,8,9), esantį kalnuose netoli Bolzano miesto. Muziejaus ekspozicija kiek neįprasta ir tikrai įspūdinga, o vaizdai atsiveriantys ir kalvų, bokštų ir bokštelių – žodžiais nenusakomi.
Išvada: visiems mylintiems nuostabią gamtą, romantiką, harmoniją, gerą maistą, pietietišką kultūrą ir nelabai mėgstantiems slidinėti, tokiems kaip aš, rekomenduoju aplankyti stulbinantį kraštą, Pietų Tirolį šiaurės Italijoje, būtent ne visiems įprastu šiame regione žiemos metu, o rudenį, vasarą ar pavasarį. Neišdildomus įspūdžius garantuoju!