Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

„Tele2“ ar mobiliojo ryšio vartotojai nemoka skaičiuoti?

Šaltinis: ikrauk.lt
0
Skaitysiu vėliau
A A

Naudojuosi „Tele2“ paslaugomis jau ne vienus metus ir niekad nekilo problemų gaunant sąskaitas.

Naudojuosi „Tele2“ paslaugomis jau ne vienus metus ir niekad nekilo problemų gaunant sąskaitas.

Tačiau sąskaita už šių metų vasario mėnesį pasirodė įtartina. Nuolat mokant lygią sumą, įtarimą sukėlė galutinėje sumoje nurodytas skaičius - vienu centu didesnis.

Aišku, kyla klausimas ar tas vienas centas toks vertingas? Na aišku, paprastam vartotojui tai reikšmės nesudaro. Tačiau kyla klausimas, ar atėjus kur nors į prekybos centrą ar banko padalinį ir specialiai neduodant vieno cento iki reikiamos sumos, jus aptarnaus...

Sąskaita lyg ir panaši į kitas: minimalus mėnesinis mokestis neviršytas, papildomų paslaugų nematyti. Pradėjus atidžiau nagrinėti sąskaitą ir sumuoti nurodytas sumas gavosi ne tie skaičiai. Pavyzdžiui, sudėjus mėnesinių mokesčių sumą gaunasi ne parašyta 46.28 suma, o 46,29. Skaičiuojant toliau pagrindines paslaugas gaunama suma yra 64,24 Lt, tačiau sąskaitoje įrašyta suma – 64,25 Lt. Paskutinėje kompensacijų/nuolaidų grafoje jau nurodyta ir apskaičiuojama suma sutampa.

Na kilo noras išsiaiškinti, iš kur gaunamas tas mistinis centas. Nusprendžiau kreiptis į klientų aptarnavimo centrą.

Saskaita
Saskaita

Po pusės mėnesio sulaukiau atsakymo. Buvo vilties, kad jie praneš, jog suklydo ir viskas tuo bus baigta. Bet ne... Iš rašto galima suprasti, kad mano matematinės sumavimo žinios lygios nuliui. Iš kažkur ištraukta, kad jie skaičiuoja skirtingu detalumo lygmeniu ir naudoja net penkis skaičius po kablelio (sąskaitoje to nematyti). Tai ar galutinėse sumose neturėtų atsispindėti apvalinimai, nes nei sutartyje, nei puslapyje nerandu aprašytų tokių sumavimo metodikų?

Randu tik vieną faktą: vartotojas moka minimalų mėnesinį mokestį, kuris lyg yra fiksuotas. O jei planas viršijamas, mokamas papildomas mokestis.

Paskambinęs dar kartą į klientų aptarnavimo centrą, norėjau pasikalbėti su ponia I.Babčenkiene. Dirbusios mergaitės negalėjo suteikti tokios galimybės ir pasiūlė vėl rašyti užklausą dėl rūpimo klausimo. Na, kaip viltis kažkieno motina, taip ir aš dabar laukiu, kur pradingo tas vienintelis centas tame apvalinime...

Aišku, neskauda dėl jo. Bet ar neužtektų paprasčiausiai atsiprašyti, kad sistema suklydo, o ne menkinti klientus, leidžiant jiems suprasti, kad jie nemoka skaičiuoti.

Situaciją komentuoja „Tele2“ komunikacijos vadovas Andrius Baranauskas:

Situacija čia paprasta. Savo paslaugų kainas mes nurodome su 21 proc. pridėtinės vertės mokesčiu (PVM), nes būtent tokia yra galutinė suma, kurią moka vartotojas. Tuo tarpu sąskaitose suma pateikiama be PVM. Privalome taip elgtis – būtent tokią tvarką nustato Elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklių 55 punktas.

Pavyzdžiui, 21 Lt mėnesinis mokestis, atėmus PVM, sudaro 17,35537 Lt. Pagal aritmetikos taisykles, mokestį apvaliname iki 17,36 Lt; siekdami didesnio tikslumo, sąskaitas skaičiuojame iki penkių skaitmenų po kablelio tikslumu, kaip ir minėtame pavyzdyje.

Kitas dalykas – sąskaitose pateikiame sumas centų, t.y., dviejų skaitmenų po kablelio, tikslumu – tokiu būdu nurodome sumą, kurią ir reikia mokėti, juk dalies cento sumokėti neįmanoma.

Natūralu, kad apvalinimo metu gali susidaryti cento skirtumas; lygiai pusė tokių atvejų būna klientų naudai. Tačiau kuo daugiau pozicijų sąskaitose, tuo labiau šis skirtumas išsilygina. Tiek vienu, tiek kitu atveju per ilgesnį laikotarpį klientai nieko nepraranda.

Panaši situacija buvo nagrinėjama ir Europos Teisingumo Teisme (daugiau galima rasti čia: http://mic.vmi.lt/documentpublicone.do?id=1000057088). Pripažinta, kad toks apvalinimas tinkamas. Toks pat principas taikomas ir Lietuvoje, cituoju (ten pat):

„Lietuvoje apvalinant PVM sumą iki pilno lito cento taikomas aritmetinis apvalinimo metodas. Kartu pažymėtina, kad piniginių prievolių apvalinimo taisykles nustato Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo (Žin., 2004, Nr. 63-2243) 66 str. 4 dalies nuostatos.

Pabrėžiame, kad tinkamai laikomės LR įstatymų, todėl sąskaitas išrašome bei paslaugų apskaitą vykdome vadovaudamiesi Mokesčių administravimo įstatymu, PVM įstatymu, Elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklėmis bei kitais aktualiais teisės aktais.

Atsakymas į klausimą...
Atsakymas į klausimą...

Naujienų galite įkrauti skaitytojų naujienų portale ikrauk.lt, siųsti el. paštu 15min@15min.lt arba parašyti per „Facebook“ paskyrą štai čia.

Komentarai
Temos Tele2, Mokesčiai
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie Ikrauk.lt