-50% metinei prenumeratai. Velykų dovana!
Prenumeruoti
2011 11 12

Rudeninė mados infekcija: pirmas dublis (nuotraukos)

Penktadienį Vilniaus Šiuolaikinio Meno Centre startavo rudeninė ,,Mados Infekcija“. Ją pradėjo svečiai iš užsienio - jaunasis Latvių dizainerių duetas „Mareunrol‘s‘‘. Latviai pristatė 2012 pavasario-vasaros kolekciją „Epizodas 1“, kuri įamžino antgamtinę energiją, slaptas galias ir neliečiamas vertybes.
/ Įkrauk reporterio nuotrauka

Penktadienį Vilniaus Šiuolaikinio Meno Centre startavo rudeninė ,,Mados Infekcija“. Ją pradėjo svečiai iš užsienio - jaunasis Latvių dizainerių duetas „Mareunrol‘s‘‘. Latviai pristatė 2012 pavasario-vasaros kolekciją „Epizodas 1“, kuri įamžino antgamtinę energiją, slaptas galias ir neliečiamas vertybes.

,,Kolekcija atspindi mūsų pačių emocijas, kurios kilo stebint Latvijos visuomenės gyvenimą. Pagrindinis įkvėpimas buvo išvargę žmonės, savo gyvenime bandantys kažką pasiekti. Tačiau jiems vis kyla įvairiausių kliūčių ir sunkumų. Kol tų žmonių kantrybė ir stiprybė paprasčiausiai išgaruoja“, - sako ,,Mareunol‘s“ dizaineriai.

Tai lyg pasaka apie pelenę, tik XXI-ajame amžiuje, ieškančią savęs ir bandančią išgyventi pasitelkiant viską, kas įmanoma.

Kolekcijoje visas dėmesys krypo į skulptūriškus paukščius, kurių dėka demonstruojami darbužiai ir modeliai skriejo podiumu sukurdami itin svajingą, stebuklingą nuotaiką. Taip buvo atsvara gana griežto stiliaus drabužių kirpimui ir vyraujančiom tamsiom spalvom.

,,LT  Identity - Baltai“

Pagrindinė kolekcijos mintis atspindi, koks yra šiuolaikinis baltas, naujos technologijos yra pasitelkiamos ieškant natūralumo komunikaciniame chaose. Pati kolekcija ,,Baltai“ - tai gamtos traukos ir asmenybės šaknų paieška urbanistinėje XXI amžiaus erdvėje. Nauja estetika iš tikrųjų buvo gana netikėta lyginant šią kolekciją su ankstesniais ,,LT Identity“ projektais.  Pasak autorių,tai santūresnis kūrybinis etapas.

,,Baltų“ kolekcija pasižymi funkcialumu ir universalia konstrukcija, tinkančia tiek vyrams tiek moterims. Kolekcijoje vyravo natūralūs audiniai, tokie kaip linas, vilna, medvilnė. Funkcionalūs pilkų tonų ar juodi marškinėliai, apsiaustai, džemperiai, universalūs krepšiai. ,,Baltai“- tai duoklė ūkanotam Lietuvos orui.

Gabrielė Januškevičiūtė

Šiai kolekcijai dizainerei didžiulę įtaką padarė šių metų pradžioje aplankyta retrospektyvinė Piet Mondrian paroda, kuri paskatino stebėti kasdienybėje besireiškiančias įvairias abstrakčias grafikos formas.

,,Vairuodama automobilį, vaikščiodama miestų gatvėmis pradėjau atidžiau stebėti specialius, tam tikrą prasmę turinčius kelio žymėjimus ir kelio ženklus. Viskas susiplakė į netikėtą inspiracinį kokteilį, kurį ir panaudojau kurdama kolekciją“, - sako G Jauškevičiūtė.

Kolekciją pavadinti nusprendė „11.11.11“. Joje vyravo geometriniai raštai, formos, kelio ženklų motyvai. Žaisminga kolekcija paliko įspūdi dar ir charakteringais spalvų deriniais bei gyvybingu muzikiniu požiūriu.

Sandra Straukaitė, kolekcija ,,ProtoTipai“.

Dizainerė pagrindinę kolekcijos mintį norėjo žiūrovams atskleisti tik per patį pristatymą. Sukurti šią kolekciją Sandrą Straukaitę įkvėpė žymiausi mados dizaineriai. Kolekcijoje vyravo elegancijos etalonu tituluojamos balta ir juoda spalvos. Tačiau kolekcija dvelkė laisvumu, tai buvo tarsi eskizai, tarsi bandymai - prototipai. Paprasta audinio maniera ir nedidele spalvų gama svarbiausiu akcentu tapo drabužių kirpimas.

Lilija Larionova, kolekcija ,,(Pro) forma“.

Paryžiuje pristatyta naujausia dizainerės 2012-ųjų pavasario-vasaros kolekcija ,,(Pro)forma“ specialiai „Mados infekcijai“ buvo koreguojama ir papildoma naujais modeliais. Kolekcija skirta mada besidominčioms modernioms visų amžiaus grupių miestietėms. Joje aiškiai vyravo minimalistinės linijos, atskleidžiamos per konceptualias, šiuolaikiškas architektūrines formas.

Pasak autorės, kolekcijos įvaizdis atkeliavo iš Paryžiuje esančio Mare rajono, o savo kolekcijos stiliu aiškiausiai apibūdina kaip pramoninį postmodernizmą.

„Ready  to fish_“  (Olandija)

Prekės ženklą  ,,Raedy to fish_“  2007 sukūrė olandų dizainerė Ilja Visser. Šiuo ženklu žymimi ne tik drabužiai, bet ir baldai, kvepalai, muzika.

Prekės ženklas jau gerai žinomas, ypač dėl novatoriško požiūrio į madą. Jo pažymėtos kolekcijos kartu ir moteriškos, ir modernios. Pavasario-vasaros kolekcijos mintį, kurią pamatys rudeninės ,,Mados Infekcijos“ žiūrovai, įkvepė filmas ,,Paris, Texas“. Kolekcijoje romantiškos spalvos ir raštai derinami su grubiomis medžiagomis - taip kuriamas kontrastas tarp... Paryžiaus ir Teksaso. Charakteringiausias kolekcijos bruožas - skirtingų rūšių grubūs ,,nuskalbti“ džinsiniai audiniai, asimetriški siluetai.

Diana Kuzmickaitė ir Aušra Urbanavičiūtė

Naujausia dizainerių dueto kolekcija kalba apie tą patį matymo tašką, apie ėjimą į vieną centrą ir skirtingų taškų. Pats žodis ,,Sinesthesia“ turi kelias reikšmes ir yra vartojamas skirtingose sferose. Iš esmės tai reiškia suvokimą, jausmą arba skirtingų formų atitikmenis, dviejų sąveikavimą tarpusavyje kodiniu principu. Mene tai yra įvairių krypčių papildymas viena kita, skirtingo meno rūšių jungimas.

Patrick Mohr, kolekcija ,, Aš noriu mohn“.

Krudamas naujausią savo kolekciją dizaineris, kaip ir ankščiau, įkvėpimo sėmėsi iš niekada nesenstančių siluetų ir formų. Taip gimė ekscentriškas avangardo elementų ir kasdieninio gatvės stiliaus mišinys. Puristinį dizainą paryškina grafiški raštai ir ryškios citrinos bei vario spalvos. Kolekciją sudaro šortai, blauzdinės, kelnės, įvairūs megztiniai, papuošalai ir aksesuarai iš odos.

Nuotraukos Marijos Janonytės

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įsirenkite šildymą oras–vanduo ir gaukite kompensaciją net iki 70 proc.
Reklama
Kas svarbu įrengiant biurą: keturios interjero dizaino tendencijos
Reklama
Pavasario savaitgaliams ar atostogoms – laikas pajūryje: ne tik pailsėsite, bet ir sustiprinsite sveikatą
Reklama
Norintiems investuoti į NT projektų plėtrą – kaip išsirinkti projektą pagal paskirtį?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius