Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2013 06 06

Apgaulinga „Facebook“ reklama: skandalinga antraštė pačiam nežinant priverčia „pamėgti“ interneto puslapius

Socialiniuose tinkluose skleidžiama klaidinga informacija. Antai soc. tinkle „Facebook“ atsiranda žmonių, perkančių reklamas savo puslapiams ir jas pateikiančių kaip itin karštą,...

Socialiniuose tinkluose skleidžiama klaidinga informacija. Antai soc. tinkle „Facebook“ atsiranda žmonių, perkančių reklamas savo puslapiams ir jas pateikiančių kaip itin karštą, skandalingą naujieną. Antraštėmis patikėję tinklo vartotojai spaudžia ant nuorodos ir, norėdami „prieiti“ prie žinios, patys to nežinodami spaudžia „Patinka“ ant kelių „Facebook“ puslapių.

Tokio tipo reklamas griežtai draudžia socialinio tinklo „Facebook“ taisyklės, tačiau natūralu, jog tinklo kūrėjams nepavyksta kontroliuoti viso jame esančio turinio. Vis dėlto pastebėję tokio pobūdžio reklamą vartotojai turėtų pranešti apie tai „Facebook“ administratoriams – paspausti virš „naujienos“ esantį mygtuką „Report“.

Šiuo konkrečiu atveju pavyko išsiaiškinti, jog norint peržiūrėti netikrą žinią pats to nežinodamas vartotojas „pamėgsta“ tokius puslapius kaip durnynas.lt, RCmodels.lt, Pigiosautodalys.lt, Varguoliai.lt, Paslaptis, togas.lt, LOVIT.lt, Sanducomfort.lt.

15min.lt jau rašė, kad „Facebook“ sukčiai jau seniai bando dirbtinai padidinti savo ar kitų profilių fanų skaičių. Vieni kuria profilius su erotine ar skandalinga informacija, kurią norint pamatyti reikia paspausti mygtuką „Like“ (liet. patinka). Pritraukus reikiamą kiekį „gerbėjų“ anketos pavadinimas pakeičiamas ir ji parduodama ar naudojama kitais tikslais.

Kiti reikalauja žmonių „pamėgti“ net kelis puslapius tam, kad jie galėtų pamatyti kokią nors informaciją. Dalis sukčių tai atlieka slapta – žmonės spaudžia skaičius, raides ar paveikslėlius nė nežinodami, kad po jais yra paslėptos nematomos nuorodos, kurios aktyvuoja tam tikras funkcijas. Taip nieko nenutuokiantis „Facebook“ narys gali tapti ir keliolikos skirtingų anketų „gerbėju“.

15min.lt taip pat rašė ir apie oficialią „Facebook“ poziciją dėl tokių neteisėtos reklamos atvejų.

Socialinis tinklas „Facebook“ imasi priemonių prieš jame veikiančius sukčius, kurie apgaudami vartotojus priverčia juos paspausti „Patinka“, todėl patys to nežinodami jie tampa reklamuojamų svetainių ar profilių gerbėjais. Maža to, taip gali būti renkama jų asmeninė informacija, o apgavystė plinta toliau.

2012-ųjų sausį „Facebook“ ir Vašingtono valstijos prokurorai padavė į teismą kompaniją „Adscend Media“, kuri pasinaudodama tokia schema per mėnesį galėjo užsidirbti apie 1,2 mln. dolerių.

Ieškinyje nurodyta, kad kompanija rinko pinigus iš savo klientų už kiekvieną naujai atvestą „Facebook“ gerbėją.

„Adscend Media“ kaltinta vartotojų klaidinimu, apgaulinga ir nesąžininga komercine veikla elektroninėje erdvėje.

 

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius