Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Degalai su didesniu bioetanolio kiekiu tinka ne visiems automobiliams

Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Pagal Europos Bendrijos Degalų Kokybės Direktyvą nuo 2011 m. sausio 1 d. Lietuvoje įsigalios nauji degalų kokybės reikalavimai, pagal kuriuos benzine galės būti iki 10 proc. tūrio bioetanolio.

Pagal Europos Bendrijos Degalų Kokybės Direktyvą nuo 2011 metų sausio 1 dienos Lietuvoje, kaip ir visoje Europos Sąjungoje, įsigalios nauji degalų kokybės reikalavimai, pagal kuriuos benzine galės būti iki 10 proc. tūrio bioetanolio. Tačiau benzinu, kuriame yra daugiau nei 10 proc. tūrio bioetanolio, šalies degalinėse prekiaujama jau dabar ir už mažesnę nei įprasto benzino kainą. Vartotojai, skubantys įsigyti pigesnių degalų, turėtų būti budrūs – kuras, kuriame bioetanolio yra daugiau nei 10 proc. tūrio (pavyzdžiui, E15, E25, E30, E85 ir pan.), turėtų būti naudojamas tik specialiai tam pritaikytuose automobiliuose su „Flexi-fuel“ sistema.

Europos Bendrijos Degalų Kokybės Direktyva be naujų degalų kokybės reikalavimų numato ir tai, kad visos ES šalys privalės užtikrinti, jog jų rinkose išliktų pakankamai šiandien naudojamų degalų, kurie yra reikalingi automobiliams, negalintiems naudoti degalų su didesniu nei 5 proc. tūrio bioetanolio kiekiu. Tokių automobilių sąrašas skelbiamas Europos Automobilių Gamintojų Asociacijos (ACEA) interneto puslapyje.

Pasak UAB „Neste Lietuva“ generalinio direktoriaus Gintaro Macijausko, peržiūrėjus skelbiamą sąrašą, galima daryti išvadą, kad išskyrus nurodytus atvejus, į daugumą naujesnių automobilių galima pilti degalus, kuriuose yra ne daugiau kaip 10 proc. bioetanolio. Tačiau jei biodegalų kiekis viršija kiekį, nurodytą standarte, tai yra, jei benzine yra daugiau nei 10 proc. tūrio bioetanolio, o dyzeline – daugiau nei 7 proc. tūrio RRME, toks degalų mišinys laikomas neatitinkančiu galiojančių Europos Sąjungos degalų standartų (EN 228 ir EN 590) ir todėl nėra rekomenduojamas naudoti.

„Vartotojai turėtų žinoti, kad net iki 10 proc. tūrio bioetanolio turintys degalai nerekomenduojami visiems seniems automobiliams: karbiuratoriniams „Mercedes“ prekės ženklo automobiliams, senesniems nei 2000 metų gamybos „Fiat“ ar „Lancia“ automobiliams, „Volkswagen“ prekės ženklo automobiliams, turintiems pirmos kartos FSI variklius ir kitų prekės ženklų automobiliams, kurių pilną sąrašą galima rasti Europos Automobilių Gamintojų Asociacijos interneto tinklalapyje“, – sako G.Macijauskas.

VĮ „Regitra“ duomenimis, Lietuvos automobilių parkas jau 10 metų iš eilės yra 16 metų senumo. Šiuo metu net 94 proc. arba 1,62 mln. Lietuvoje registruotų automobilių yra pagaminti iki 2005 metų.

Anot specialistų, pildant savo automobilio baką pirmiausia reiktų atsižvelgti ne tik į piniginės storį ar kaimyno patarimus, bet ir į automobilių gamintojų įspėjimus ir rekomendacijas, mat tik jie geriausiai žino kokius degalus naudoti jų automobiliams.

Naudojant benziną, kuriame yra daugiau nei 10 proc. tūrio bioetanolio tam nepritaikytuose automobiliuose, greičiau dėvisi variklio vidinės dalys, nes etanolis sustiprina tepalo plovimo efektą, dėl ne visų guminių bei metalinių automobilio degalų sistemos dalių atsparumo etanoliui taip pat gali sutrikti automobilio įranga, nutekėti degalai, iškilti net ir sprogimo pavojus.

Lietuvos autoverslininkų asociacija siekia, kad Lietuvos degalinėse po 2012 metų gruodžio 31 dienos būtų pradėta ne tik prekiauti LR standartų reikalavimus atitinkančiu benzinu, kuriame yra ne mažiau kaip 10 proc. biodegalų ir dyzelinu su ne mažiau kaip 7 proc. biodegalų, bet kartu būtų privaloma ir toliau prekiauti Lietuvoje populiariu 95 markės benzinu, kuriame yra ne daugiau kaip 5 proc. tūrio bioetanolio.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie Ikrauk.lt