Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2011 12 28

Inovatyviausi verslo sprendimai studentams gimsta netradicinėse vietose

Mokslo ir verslo partnerystė sąlygoja šalies pažangą, inovacijas, didina konkurencingumą. Įvairaus pobūdžio verslo ir mokslo institucijų bendradarbiavimas yra ne tik naudingas abiems pusės - padeda suprasti, kuo iš tiesų gyvena, „alsuoja" viena ar kita verslo sritis, mokslas, bet ir yra nepaprastai reikalingas studentams, nes formuoja tvirtą teorinių ir praktinių žinių bei įgūdžių bagažą.
/ Įkrauk reporterio nuotrauka

Mokslo ir verslo partnerystė sąlygoja šalies pažangą, inovacijas, didina konkurencingumą. Įvairaus pobūdžio verslo ir mokslo institucijų bendradarbiavimas yra ne tik naudingas abiems pusės - padeda suprasti, kuo iš tiesų gyvena, „alsuoja" viena ar kita verslo sritis, mokslas, bet ir yra nepaprastai reikalingas studentams, nes formuoja tvirtą teorinių ir praktinių žinių bei įgūdžių bagažą. Tuo neabejoja Kauno technologijos universiteto (KTU) Marketingo katedros docentė dr. Laimona Šliburytė.

Vienas naujausių verslo inicijuotų projektų KTU buvo vieno iš vaistinių tinklų pasiūlymas Ekonomikos ir vadybos fakulteto marketingo specializacijos studentams. Jiems įmonė patikėjo parengti kūrybinius marketingo komunikacijos pasiūlymus. Anot doc. dr. L. Šliburytės, studijose kiekvienas praktinis projektas, o juo labiau inicijuotas žinomos ir sėkmingai dirbančios įmonės, sulaukia didelio studentų susidomėjimo ir noro bei ambicijų išbandyti save, savo žinias bei sugebėjimus. Ne mažiau svarbus yra ir tikslas pirmauti tarp kartu studijuojančių kolegų, kadangi tokie projektai paprastai būna komandiniai, o komandas sukuria patys studentai.

Pasiūlymą pateikusio vaaistinių tinklo generalinė direktorė Aušra Budrikienė įsitikinusi, kad partnerystė su akademine bendruomene įmonei yra naudinga įvairiapusiškai. „Pirmiausia dėl nepriklausomo požiūrio, objektyvaus veiklos įvertinimo iš šalies. Galiausiai toks bendradarbiavimas - tai puiki galimybė „atrasti" naujų, perspektyvių darbuotojų. Norint būti šiuolaikiška ir pasaulines tendencijas atitinkančia bei kokybiškas paslaugas teikiančia įmone, būtina bendradarbiauti su mokslo institucijomis, studentais. Mokslas turi žinių, kurių dažnai trūksta verslui. Pasaulyje apstu pavyzdžių, įrodančių, kad studentų bendrabučių kambarėliuose gimsta patys inovatyviausi verslo sprendimai. Tuo įsitikinome ir patys, ne vieną studentų pasiūlytą idėją galėsime įgyvendinti", - teigė A. Budrikienė.

„Tiek rinkose, tiek verslo įmonių veikloje nuolat vyksta dinamiškų pokyčių, tad visiems kasdien mokytis tenka labai greitai ir intensyviai. Dauguma studentų tai supranta ir planuodami savo darbinę karjerą įvertina, jog norint susirasti įdomų ir perspektyvų darbą, visų pirma reikia pademonstruoti savo įgytas žinias bei kompetenciją, taip pat kūrybiškumą, komunikabilumą, sugebėjimą dirbti drauge komandoje, kitas asmenines savybes. Šiame informacinių technologijų amžiuje, informacijos rasti galima gana daug ir greitai, tačiau labai svarbu sugebėti atrinkti pačią svarbiausią informaciją, mokėti ją analizuoti ir apibendrinant priimti savalaikius bei veiksmingus sprendimus versle. Studentams dirbant su įmonių atrinktais inicijuotais projektais, būtent to ir galima išmokti - atlikti ir analizuoti rinkos tyrimus, apibendrinti informaciją, kitaip tariant, įgyti reikalingų praktinių įgūdžių", - teigė L. Šliburytė.

Iš vienuolikos projekte dalyvavusių KTU komandų piniginiais prizais už geriausiai parengtus pasiūlymus buvo apdovanotos net kelios studentų grupės. Laimėję studentai tvirtino, kad dalyvauti tokio pobūdžio projekte buvo nepaprastai įdomu ir naudinga, nes įgyta naujos patirties, žinių, įgūdžių. Jaunuoliai džiaugėsi turėję galimybę kurti, siūlyti idėjas, gyvai pabendrauti su rimtos, daug pasiekusios įmonės atstovais, kurie gali praktiškai pamokyti, kaip elgtis vienoje ar kitoje situacijoje. Pasak studentų, parengti dėmesio vertus pasiūlymus buvo nelengva, bet jie kruopščiai tyrė rinką, analizavo šios poreikius, lūkesčius, domėjosi, kaip atrodo bei yra vertinami konkretūs produktai. Į užduotis buvo stengiamasi žiūrėti kūrybiškai, o priimti sprendimai išdėstyti argumentuotai. Tai ir lėmė sėkmę.

Kalbant apie darnią mokslo ir verslo partnerystę, pastaruoju metu įvairiuose visuomenės sluoksniuose buvo nemažai apie tai diskutuota. Anot specialistų, mokslas ir verslas privalo glaudžiai bendradarbiauti. Tik buvimas greta, abipusė partnerystė neleis morališkai pasenti mokslo infrastruktūrai, studijų programoms, o verslininkams padės pagerinti inovacinius gebėjimus, „užsiauginti" būsimus darbuotojus, vadovus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius