Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2011 09 22

Prašymai gauti parduotuvių nuolaidų korteles: kur patenka mūsų duomenys?

Skaitau straipsnį apie tai, kaip telefoninis sukčius iš kaunietės išviliojo asmeninius duomenis ir jos vardu paėme sms kreditą, ir galvoju: o kada aš pasiimsiu sms kreditą pati nežinodama ir to nenorėdama? Kiek visokių atvejų gyvenime būna, kai tenka duoti savo asmens kodą nė nenutuokiant, kur jis pateks? Štai nueini į parduotuvę ir nusiperki kokį rūbą, paskui paaiškėja, kad jis netinkamas ar brokuotas. Tada pasiėmi pirkimo čekį, prekę ir eini į tą pačią parduotuvę grąžinti.
/ Įkrauk reporterio nuotrauka

Į ikrauk.lt redakciją kreipėsi skaitytoja Aistė, sunerimusi dėl galimo savo duomenų nutekėjimo. Štai ką ji rašo:

„Laba diena,

Skaitau straipsnį apie tai, kaip telefoninis sukčius iš kaunietės išviliojo asmeninius duomenis ir jos vardu paėme sms kreditą, ir galvoju: o kada aš pasiimsiu sms kreditą pati nežinodama ir to nenorėdama? Kiek visokių atvejų gyvenime būna, kai tenka duoti savo asmens kodą nė nenutuokiant, kur jis pateks? Štai nueini į parduotuvę ir nusiperki kokį rūbą, paskui paaiškėja, kad jis netinkamas ar brokuotas. Tada pasiėmi pirkimo čekį, prekę ir eini į tą pačią parduotuvę grąžinti. Pardavėja ištraukia popieriąus lapą, ant kurio reikia paaiškinti, kodėl nori grąžinti prekę. Viskas gerai. Tačiau nepakanka vien šito. Reikia įrašyti savo vardą ir pavardę, asmens kodą. Klausimas, kokiu tikslu. Juk turi pirkimo čekį, įrodantį, kad būtent šioje parduotuvėje įsigyjai būtent šitą prekę. Jame net nurodyta pirkimo data, laikas ir, žinoma, kaina. Tai kodėl asmens kodas?

Dar vienas pavyzdys. Norite turėti „Iki“ parduotuvės nuolaidų kortelę? Žinoma - juk nuolaidos padeda taupyti. Taigi nueinate į prekybos centrą, kreipiatės dėl kortelės į darbuotoją. Užpildote anketą, kurioje ir vėl reikalaujama asmens kodo. Kodėl? Juk tai slapta informacija! Tačiau noras gauti kortelę, neapgalvojimas arba aklas pasitikėjimas nugali. Užpildai anketą ir atiduodi darbuotojai, kuri išduoda laikiną kortelę ir informuoja, kad apie naująją kortelę praneš sms žinute. Pasmalsauji, kada tikėtis pranešimo, esi informuojamas, kad maždaug už mėnesio. Praeina mėnuo, tačiau pranešimo nėra. Kaip sakoma, kantrybė - dorybė. Po antro mėnesio ir vėl nieko nesulauki. Nuėjus paklausti nieko nesužinai. Darbuotoja pasižiūri į turimus vokelius ir praneša, kad jūsų pavarde kortelės nėra ir liepia laukti sms pranešimo. Praeina dar kiek laiko ir vis dar nieko nėra. Internetiniame „Iki“ tinklalapyje randi tinkamą telefono numerį ir skambini. Jums paaiškina, kad gal ne į tą parduotuvę nuėjo laiškas. Paklausia, kuriame skyriuje lankotės dažniau. Tada nebežinote, nė ką atsakyti, nes skaičiuojate, kur lankotės dažniau, kur rečiau... O skyrių mieste ne vienas ir ne du. Siūlo nueiti į tą skyrių ir pasidomėti, ar kortelė nepagaminta, arba laukti sms pranešimo. Taip praeina metai, o kortelės nėra. Tada jau netenkate kantrybės ir atakuojate pardavėjas bei atsakingus darbuotojus. Taip, ačiū dievui, po pusantrų metų gaunate tikrąją nuolaidų kortelę. Bet vistiek neaišku, kam reikėjo to asmens kodo. Dabar galvoji, o jei parduotuvės darbuotoja nusirašė tavo duomenis, o gal kita atsakinga darbuotoja tą padarė, o kur išvis nukeliavo tavo anketa? Gal į šiukšlių dėžę? Paskui kokioj šalikelėj išpylė tas šiukšles ir tavo anketą gali paimti bet kas bei pasinaudoti tavo duomenimis neaiškiais tikslais. Daug nežinojimų, daug klausimų ir dar daugiau baimės.

Pagarbiai, Jusu skaitytoja“

Ikrauk.lt redakcija susisiekė su „Iki“ prekybos centro atstovu spaudai Valdas Lopeta, kuris noriai sutiko paaiškinti, kodėl parduotuvės klientai, norintys gauti nuolaidų kortelę, prašymų formoje turi nurodyti savo asmens kodą. „Parduotuvės nuolaidų kortelė yra susieta su sąskaita, kurioje kaupiami pinigai. Atsiskaitant už prekes ir pateikus šią kortelę dalis pinigų grįžta klientui. Asmens kodas ir yra reikalingas būtent tam, kad galėtume nuolaidas teikiančią kortelę susieti su pirkėjo sąskaita,“ - trumpai ir aiškiai išdėsto atstovas. Jis taip pat ramina parduotuvė klientus tikindamas, kad minėtos prašymo formos yra tinkamai saugomos dokumentų archyvose, taigi jokios tikimybės, kad duomenis galės pamatyti pašaliniai asmenys, nėra.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius