Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2014 07 12

Startuolių kūrimo patirtis – iš sėkmingų verslininkų lūpų

Šeštadienio popietę pasaulio lietuvių susitikime jauni verslininkai diskutavo apie verslo pradžią bei pagrindinius idėjos įgyvendinimo iššūkius, norint paversti ją realiai...

Šeštadienio popietę pasaulio lietuvių susitikime jauni verslininkai diskutavo apie verslo pradžią bei pagrindinius idėjos įgyvendinimo iššūkius, norint paversti ją realiai veikiančiu verslu.

Savo verslo kūrimo istoriją papasakojo Aidas Dailidė, kuris kartu su vyresniuoju broliu sukūrė pasaulyje greitai išpopuliarėjusią vaizdo redagavimo programą "Pixelmator". Jaunuolis pasakojo, kad verslo pradžioje jis neišvengė klaidų, pvz. neteisingai nupiešė Latvijos vėliavą, taigi judant tikslo link viskas buvo daroma bandymų ir klaidų metodu. Galiausiai, visą gyvenimą svajoję dirbti "Apple", broliai iš tikrųjų buvo pakviesti dirbti šioje kompanijoje, bet pasiūlymo atsisakė, nes nusprendė geriau plėtoti nuosavą verslą. Ir ne veltui - 2011 m. jų programą "Pixelmator" "Apple" nominavo kaip turinčią geriausią dizainą, o vėliau ir išrinko geriausia metų programa.

Pasak Aido, stebuklų nėra – startuoliai daromi paprastai. Jei kažkam trūksta žinių ar smegenų, spragas galima užpildyti juodu darbu. Startuolius daryti verta vien dėl to, kad tai yra įdomi patirtis. Pranešėjas palinkėjo kiekvienam per gyvenimą sukurti bent po vieną startuolį.

Diskusijos metu patirtimi dalinosi savo verslus turintys žmonės, kurie dalijo patarimus svajojantiems apie nuosavą verslą.

Pranešėjai pasakojo, kad vienus jų savo verslus kurti paskatino tai, kad jie tiesiog nenorėjo dirbti samdomo darbo ir siekė būti nepriklausomais, sau dirbančiais asmenimis. Kitiems motyvas buvo naujos, modernios įmonės sukūrimas, kurioje vadovautų ne senosios sovietinės kultūros, senojo mąstymo žmonės, o naujų idėjų kupinas jaunimas. Dar kiti tiesiog įgyvendino savo svajones dirbti konkrečiose srityse.

Kurdami savo verslus pranešėjai įgavo daug patirties ir mokėsi iš savo klaidų. Įmonės „Merkio produktai“ vadovas Girius Merkys  sakė, kad ne visada gerai turėti daug akcininkų, kurie visi turi skirtingą suvokimą apie verslą. Taip pat jis pabrėžė, kad svarbu turėti praktikos, samdomo darbo patirties tose srityse, kuriose norima kurti savo verslą, bet iškart replikavo, kad nereikėtų tos patirties eiti ieškoti į valstybines institucijas, nes ten suformuojamos kitos vertybės nei reikalingos verslui. G.Merkys patvirtino Lietuvoje puikiai žinomą nuostatą, kad verslo pradžioje turėjo problemų, bandant išsiaiškinti įvairius verslo niuansus su valstybinėmis institucijomis, kurios ne visada galėjo ar norėjo pateikti atsakymus.

Pranešėjų teigimu, norint kurti savo verslą, svarbiausia yra motyvacija, kantrybė ir užsidegimas. Advokatų profesinės bendrijos „Triniti“ partneris Linas Sabaliauskas pasakojo, kad  labai svarbu yra turėti gerą komandą, pabandyti nuspėti, kaip tie žmonės elgsis po kelių metų, kokie jų charakteriai ir kokios galimos grėsmės ateityje, nes labai svarbu, kad visi partneriai būtų vienodų gabumų ir vienodai darbo įdėtų į verslą. Nereikia bijoti pradinės verslo vizijos pasikeitimų, bet labai svarbu tiksliai apsibrėžti, ko norima, o jei problema yra kapitalo neturėjimas, sukūrus gerą idėją, visada atsiras investuotojų. Galiausiai Linas patarė: „Tik neklausykite tėvų, ką jie sako – jie gyvena praeitimi ir nesupranta, kas bus ateityje, kokios sritys perspektyvios“.

Dizainerė Julia Janus teigė, kad idėjų turi visi, bet ne kiekvienas moka iš jų išgauti gerą produktą ir pateikti jį visuomenei. Norint išauginti idėją iki verslo, reikia susirasti gerus partnerius, kurie padėtų įgyvendinti skirtingas projekto sritis. Vienas yra geras vienoje srityje, kitas – kitoje, todėl turi būti darbų pasiskirstymas, nes vienas žmogus visko neaprėps ir neįmanoma, kad jis viską gerai mokėtų. Pasak dizainerės, ne visada reikia pasitikėti vien tik intuicija – reikia pasitikėti ir skaičiais.

Tuo tarpu Aidas Dailidė pateikė dar vieną iššūkį, kurį reikia įveikti verslą pradedantiesiems – tai neigiamas aplinkinių nusiteikimas, nepasitikėjimas ir nuolatinis motyvacijos numušinėjimas – su tuo reikia susitaikyti, nes visada bus žmonių, kurie sakys, kad nieko nereikia daryti. Jam taip pat dažnai yra tekę susitikti su žmonėmis, kurie turėjo genialią idėją, bet jos taip ir neišsvystė dėl to, kad trūko darbo ir kantrybės, nes tik ilgą laiką tobulinant verslą galima pasiekti ryškių rezultatų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius