Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Mažiau kalorijų: patiekalai su smidrais

Pyragėliai su smidrais ir rikota
Astos Černės nuotr. / Pyragėliai su smidrais ir rikota
Šaltinis: Ji24.lt
0
Skaitysiu vėliau
A A

Smidrai (šparagai) neabejotinai verti pavasario žvaigždžių vardo. Jie ne tik skanūs, tačiau ir itin naudingi mūsų organizmui, dažnai vadinami viena iš pačių sveikiausių daržovių.

Smidruose gausu įvairių, mums ypač reikalingų vitaminų (A, B, C ir K), magnio, kalcio, cinko ir kitų mineralinių medžiagų bei antioksidantų (beta karoteno ir liuteino). Na, o jeigu pavasarį susirūpinote figūros tobulinimu, ši daržovė būtinai turėtų atsirasti Jūsų kasdieniame meniu, kadangi smidrai yra ypač nekaloringi (100 g smidrų yra apie 17 kilokalorijų). Įvairiose šalyse smidrai dažnai tituluojami kaip gurmanų bei aristokratų delikatesas, o prabangūs restoranai smidrų sezono metu patiekalus su smidrais ne tik įtraukia į valgiaraščius, tačiau ir skelbia specialias smidrų dienas ar savaites. Gera žinia ta, jog šiandien smidrais mėgautis galime kiekvienas – ne tik kavinėse ar restoranuose, bet ir savo namuose.

Smidrų ūgliai, seniau naudoti kaip gėlės ir tik vėliau atrasti kaip puikus maisto produktas, pasižymi labai švelniu ir išskirtiniu skoniu, šiek tiek primenančiu riešutus. Jaunų ir šviežių smidrų ūglių nebūtina termiškai apdoroti, tiesiog prieš vartodami nulaužkite ar nupjaukite sumedėjusius jų galus. Jei smidrai didesni, atsargiai nuskuskite jų odeles. Lygiai taip pat smidrus galite ruošti ant garų, trumpai apvirti, kepti ar troškinti.

Smidrų sezonas palyginti labai trumpas. Šviežiais smidrais galime džiaugtis nuo balandžio iki birželio mėnesio. Suskubkite pasinaudoti proga – laikas rinktis labiausiai viliojančius receptus, parsinešti į namų virtuvę glėbį šių pavasariškų daržovių ir mėgautis puikiais skoniais. O jų gali būti tikrai daug ir įvairių, mat su smidrais gali paruošti ir lengvus užkandžius, ir gaivias ar sočias salotas, ir sriubas, ir įvairius karštuosius patiekalus pietums ar vakarienei.

Skanaus pavasario su sezoninėmis gėrybėmis!


Pyragėliai su rikota ir smidrais puikiai tiks ir draugų vakarėliui, ir šeimos iškylai gamtoje. Nedidelius pyragėlius patogu patiekti ir valgyti, jie skanūs tiek šalti, tiek šilti. Šis užkandis patiks visiems smidrų ir rikotos mylėtojams: lengvas ir traškus sluoksniuotos tešlos pagrindas, švelniai sūrus sūrio įdaras ir, žinoma, smidrai.

Receptas: Pyragėliai su rikota ir smidrais
6 asmenims
Pagaminsite per 45 min.
5.0 / 4
Peržiūrėti detalesnę informaciją
Ingredientai
Kiaušiniai: 2.00 vnt. (1 - tešlai ir 1 didelis - įdarui)
Rikotos sūris: 125.00 g
Sūris: 70.00 g (kietojo, tarkuoto)
Druska: 1.00 arbat. š. (0,5)
Juodieji pipirai: 1.00 žiupsnelis (maltų)
Smidrai: 6.00 vnt. (nedidelių)
Pomidorai: 100.00 g (saujelė vyšninių)
Kaip gaminti
  1. Orkaitę įkaitinkite iki 180 ºC temperatūros. Kepimo popieriumi išklokite kepimo skardą.
  2. Sluoksniuotą bemielę tešlą šiek tiek pakočiokite ir supjaustykite vidutinio dydžio kvadratėliais (maždaug 10x10 cm). Jei norite, galite pjaustyti ir mažesniais ar didesniais kvadratėliais ar stačiakampiais, tačiau neparuoškite jų pernelyg didelių – jei pyragėlius tieksite kaip užkandžius, juos turi būti patogu valgyti rankomis.
  3. Paruoštus tešlos kvadratėlius perkelkite ant skardos. Palikite tarp pyragėlių kelių centimetrų tarpus.
  4. Kiaušinį išplakite ir plakiniu aptepkite sluoksniuotos tešlos paviršių.
  5. Kvadratėlių kraštus (apie 0,5 cm) užlenkite į vidinę pusę ir juos taip pat aptepkite plaktu kiaušiniu.
  6. Visą tešlos kvadratą, išskyrus užlenktus kraštus, subadykite šakute.
  7. Kepkite įkaitintoje orkaitėje 15 minučių, kol gražiai apskrus.
  8. Kol tešlos pagrindas kepa, pasiruoškite pyragėlių įdarą. Rikotos sūrį sumaišykite su tarkuotu kietuoju sūriu, kiaušiniu, druska ir maltais juodaisiais pipirais.
  9. Storuosius smidrų galus nulaužkite ir išmeskite. Priklausomai nuo pyragėlių ir smidrų dydžio, perpjaukite smidrus į dvi ar tris dalis.
  10. Jei smidrai didesni ir storesni, su bulvių skustuku ar peiliu nulupkite odelę nuo apatinės jų dalies ir pakaitinkite juos ant garų: puode užvirkite vandenį, o smidrus sudėkite į sietelį. Sietelį dėkite ant puodo su verdančiu vandeniu, uždenkite dangčiu ir pagarinkite apie 5 minutes. Tuomet smidrus perliekite šaltu vandeniu ir nusausinkite.
  11. Vyšninius pomidorus perpjaukite per pusę.
  12. Tešlai apkepus, išimkite kepimo skardą iš orkaitės. Jei tešlos kvadratėliai yra išsipūtę, paspauskite juos plokščiu įrankiu ar tiesiog delnu, kad paviršius, ant kurio dėsite įdarą, būtų lygus.
  13. Paruoštu sūrių kremu aptepkite visų pyragėlių paviršių, išskyrus kraštus.
  14. Ant viršaus gražiai išdėliokite smidrus ir po vyšninio pomidoro puselę. Kepkite įkaitintoje orkaitėje apie 15–20 minučių, kol gražiai apskrus.
  15. Iškepusius pyragėlius patiekite šiltus arba šaltus.

Makaronai šioms salotoms suteikia sotumo, todėl jos tiks ne tik užkandžiui, bet ir pietums. Valgomos šaltos, todėl tinkamos beveik visiems gyvenimo atvejams: valgyti namuose, iškyloje ar įsidėti pietums į darbą. Jei norite, į patiekalą galite įmaišyti mažais gabalėliais pjaustytos keptos vištienos gabalėlių. Fetos sūrį galite keisti sauja tarkuoto kietojo sūrio.

Nemėgstantiems daug laiko praleisti virtuvėje, šios smidrų ir makaronų salotos su fetos sūriu bus greitas ir gardus sprendimas.

Receptas: Smidrų ir makaronų salotos su fetos sūriu
3 asmenims
Pagaminsite per 2 val. 25 min.
3.0 / 1
Peržiūrėti detalesnę informaciją
Ingredientai
Makaronai: 200.00 g
Smidrai: 10.00 vnt.
Pomidorai: 300.00 g (vyšninių)
Fetos sūris: 1.00 vnt. (gabalėlis)
Druska: 2.00 žiupsnelis (1 - makaronams ir 1 - padažui)
Alyvuogių aliejus: 3.00 valg. š. (padažui)
Citrinos: 2.00 vnt. (sulčių - padažui)
Juodieji pipirai: 1.00 žiupsnelis (maltų - padažui)
Kaip gaminti
  1. Puodą pripildykite vandens, įberkite žiupsnį druskos.
  2. Išvirkite makaronus pagal instrukcijas ant pakuotės. Išvirusius makaronus suberkite į sietelį, perliekite šaltu vandeniu ir nuvarvinkite.
  3. Kitame puode taip pat užvirkite vandenį. Storuosius smidrų galus nulaužkite ir išmeskite. Jei smidrai storesni, bulvių skustuku ar peiliu nulupkite odelę nuo apatinės jų dalies. Sudėkite smidrus į sietelį, o šį uždėkite ant puodo su verdančiu vandeniu. Uždenkite dangtį ir pagarinkite smidrus apie 5–7 minutes, kol suminkštės. Tuomet perliekite šaltu vandeniu ir nusausinkite. Supjaustykite maždaug 3 cm ilgio gabalėliais.
  4. Vyšninius pomidorus perpjaukite per pusę.
  5. Dideliame dubenyje sumaišykite virtus makaronus, smidrus ir pomidorus.
  6. Padažui alyvuogių aliejų sumaišykite su išspaustomis šviežiomis citrinų sultimis, druska ir juodaisiais pipirais.
  7. Supilkite padažą į dubenį su makaronais ir išmaišykite.
  8. Uždenkite dubenį maistine plėvele ir palaikykite šaldytuve 2 valandas.
  9. Prieš patiekdami, pabarstykite trupučiu trupinto fetos sūrio.

 


Nesaldūs pyragai – idealus patiekalas mėgstantiems improvizuoti virtuvėje. Atradę gerą tešlos pagrindo receptą (o šis – tikrai puikus!), tešlos krepšelį galite pripildyti kokiais tik norite įdarais, atsižvelgiant į metų laiką, sezoną ar šaldytuvo turinį.

Kol tęsiasi smidrų sezonas, rekomenduojame pabandyti šį nesaldų pyragą su smidrais, kumpiu ir sūriu.

Receptas: Nesaldus pyragas su smidrais, kumpiu ir sūriu
6 asmenims
Pagaminsite per 1 val. 15 min.
3.8 / 5
Peržiūrėti detalesnę informaciją
Ingredientai
Sviestas: 100.00 g (tešlai)
Aliejus: 2.00 valg. š. (1 - tešlai ir 1 - įdarui)
Vanduo: 3.00 valg. š. (tešlai)
Druska: 2.00 arbat. š. (1 arbat. š. - tešlai ir ¼ arbat. š. - įdarui)
Cukrus: 1.00 valg. š. (tešlai)
Miltai: 170.00 g (tešlai)
Svogūnai: 1.00 vnt. (įdarui)
Kumpis: 150.00 g (mėgstamo - įdarui)
Kiaušiniai: 2.00 vnt. (didelių arba 3 maži - įdarui)
Grietinėlė: 125.00 ml (riebios - įdarui)
Pienas: 85.00 ml (įdarui)
Juodieji pipirai: 1.00 arbat. š. (¼ maltų - įdarui)
Itališkos džiovintos žolelės: (mėgstamų - įdarui) 1.00 žiupsnelis
Sūris: 100.00 g (tarkuoto, kietojo - įdarui)
Smidrai: 6.00 vnt. (6 - 8 - įdarui)
Kaip gaminti
  1. Įkaitinkite orkaitę iki 180 °C temperatūros. Kepimo popieriumi išklokite 22 cm skersmens kepimo indą.
  2. Paruoškite pyrago tešlą. Į dubenį sudėkite sviestą, supilkite aliejų, vandenį, suberkite druską ir cukrų.
  3. Pakaitinkite dubenį mikrobangų krosnelėje (arba orkaitėje), kol masė ims burbuliuoti.
  4. Suberkite į dubenį miltus ir išmaišykite.
  5. Paruošta tešla išklokite pasiruošto kepimo indo dugną ir sieneles.
  6. Dėkite į įkaitintą orkaitę ir kepkite apie 10–15 minučių, kol tešla taps gražiai auksinės spalvos.
  7. Pasiruoškite įdarą. Keptuvėje įkaitinkite šaukštą aliejaus. Suberkite smulkiai sukapotus svogūnus ir pakepinkite, kol suminkštės. Išimkite iš keptuvės ir atidėkite į šalį.
  8. Į tą pačią keptuvę sudėkite kubeliais pjaustytą kumpį ir pakepinkite, kol gražiai apskrus. Taip pat išimkite iš keptuvės ir atidėkite į šalį.
  9. Dubenyje elektriniu plaktuvu išplakite kiaušinius, grietinėlę, pieną, druską, juoduosius pipirus ir žoleles. Įmaišykite tarkuotą kietąjį sūrį.
  10. Kietuosius smidrų galus nulaužkite ir išmeskite. Jei smidrai storesni, bulvių skustuku ar peiliu nulupkite odelę nuo apatinės jų dalies. Sudėkite smidrus į sietelį, o šį uždėkite ant puodo su verdančiu vandeniu. Uždenkite dangtį ir pagarinkite smidrus apie 5–7 minutes, kol suminkštės. Tuomet perliekite šaltu vandeniu ir nusausinkite.
  11. Pyrago pagrindui iškepus, išimkite iš orkaitės. Ant dugno paskleiskite kepintus svogūnus ir kumpį.
  12. Ant viršaus užpilkite kiaušinių ir sūrio plakinį. Išdėliokite smidrus.
  13. Kepkite įkaitintoje orkaitėje apie 30–35 minutes, kol pyrago įdaras sutvirtės ir gražiai apskrus. Išjunkite orkaitę ir palikite pyragą pastovėti dar apie 5–10 minučių.
  14. Pjaustykite gabalėliais ir patiekite dar šiltą.
Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
KALĖDINIŲ DOVANŲ GIDAS
Parašykite atsiliepimą apie Ji24