Publikuota: 2012 liepos 16d. 23:05
Ji24.lt

Žalieji kokteiliai – sveika ir skanu

Žinomos žaliavalgės Victorios Boutenko visame pasaulyje išpopuliarinti žalieji kokteiliai pastaraisiais metais mūsuose taip pat tapo savotiškai madingi. Ir reikia pasakyti, tai išties puiki ir naudinga mada. Šie kokteiliai paruošiami labai greitai ir yra tiesiog nuostabus energijos ir mineralų šaltinis. Ne vienam jie padėjo sulieknėti arba atsisakyti kavos, saldumynų ir kitų nesveikų ir kaloringų užkandžių.
Žaliasis kokteilis
Shutterstock nuotr. / Žaliasis kokteilis
  • ► Žalieji kokteiliai labai lengvai virškinami. Gerai išplaktame kokteilyje žalių lapų ir vaisių ląstelės yra puikiai suskaidomos, dėl to organizmas gali lengviau įsisavinti maistingąsias medžiagas. Pasak Victorios Boutenko, maistinės medžiagos iš tokių kokteilių pradedamos absorbuoti jau burnoje.
  • ► Skirtingai nei sultys, žalieji kokteiliai yra visavertis maistas, nes iš jų nepašalinamos skaidulos. Kuo pastarosios svarbios? Jos ne tik padeda geriau virškinti, bet ir yra labai svarbios organizmui šalinant toksinus.
  • ► Žaliuosiuose kokteiliuose gausu chlorofilo. Natūraliosios medicinos atstovų pastebėta, jog chlorofilo molekulė (arba kitaip, žalias pigmentas) yra labai panaši į žmogaus kraujo hemoglobino molekulę. Taigi organizmas šią medžiagą labai gerai ir beveik be pastangų įsisavina.
  • ► Mitybos specialistai teigia, kad daugelio žmonių valgiaraštyje yra gerokai permažai žalumynų. Nepakankamai jų valgo ne tik mėsavalgiai, bet ir vegetarai. Kasdien išgerdami 2-3 stiklines žaliojo kokteilio, per dieną suvartosite pakankamą kiekį žalialapių augalų.

Kaip pasigaminti žaliojo kokteilio?

Žaliuosius kokteilius ruošti labai paprasta. Tereikia turėti elektrinį plakiklį, vaisių ir žalumynų. Užtruksite vos kelias minutes.

Nepraktikuojantiems žaliavalgystės patartina tokį kokteilį maišyti iš maždaug 60 procentų vaisių (geriausiai nerūgščių) ir 40 procentų žalialapių daržovių, prieskoninių žolelių ar laukinių žolių. Dabar pats žalumynų ir vaisių pikas – taigi galite eksperimentuoti, atrasti naujus skonius.

Žinovai pataria vienu metu nemaišyti labai daug skirtingų ingredientų (geriausia 2 - 4).

Žaliąjį kokteilį, be abejo, skaniausia ir naudingiausia gerti ką tik suplaktą. Tačiau prireikus, galima laikyti ir dvi tris dienas šaldytuve – maistinės vertės nepraranda. 

Keletas žaliųjų kokteilių receptų. Išbandykite!

  • ♦ Vidutinio dydžio sultinga prinokusi kriaušė, 100 g gerai prinokusio meliono, 100 g cukinijos, saujelė petražolių, saujelė špinatų, stiklinė (250 ml) kambario temperatūros vandens (gali būti paprastas arba negazuotas mineralinis).

Nuluptą kriaušę, melioną ir cukiniją padalykite į kelias dalis (kad būtų patogiau trinti). Visus išvardytus produktus sudėkite į trintuvą, supilkite vandenį ir gerai sutrinkite, kol taps vientisa mase.

  • ♦ 2 obuoliai (geriausiai tiktų saldūs, šiek tiek miltingi, pvz., alyviniai), sauja aviečių, sauja šilauogių (arba mėlynių), šaukštelis medaus, didelė sauja mėgstamų žalialapių salotų, žiupsnelis cinamono, stiklinė vandens.

Obuolius nulupkite, perpjaukite į keturias dalis ir išimkite sėklas. Visus ingredientus sudėkite į plakiklį, sukrėskite medų, supilkite vandenį ir gerai išplakite.

  • ♦ Du salierų kotai, saujelė petražolių, puodelis mėlynių, du nedideli bananai ir stiklinė vandens.

Salierų kotus supjaustykite gabalėliais. Visus produktus dėkite į plakiklį ir plakite. Plakite šiek ilgėliau, nes salierų kotai paprastai būna gana kieti ir nelengvai sutrinami.

  • ♦ Du sultingi gerai prinokę pomidorai, paprika, ryšulėlis petražolių, keli šviežių bazilikų lapeliai, žiupsnelis druskos ir juodųjų pipirų, skiltelė česnako, pusės stiklinės vandens.

Nuo pomidorų nulupkite odelę. Pomidorus ir papriką supjaustykite gabalėliais, kad būtų lengviau plakti. Viską dėkite į plakiklį ir gerai išplakite. Jei kokteilis kiek per tirštas, įpilkite dar šiek tiek vandens. Jei trūksta skonio, dar truputį pasūdykite.

  • ♦ Kelios prinokusios kriaušės, gerai prinokęs didelis persikas (arba pora mažesnių), ryšulėlis mėtų, stiklinė vandens.

Kriaušes nulupkite, padalinkite į keturias dalis, išimkite sėklas, persiką taip pat perpjaukite, išimkite kaulą. Visus ingredientus išplakite plakikliu. Šis kokteilis ypač skanus atvėsintas.

Skaityti visus komentarus 4
Komentuoti straipsnį
PRISIMINTI
ATSTATYTI
Pranešti klaidą
Pažymėkite klaidą tekste, pele paspaudę kairijį pelės klavišą
Užpildykite klaidos formą ir išsiųskite
Komentuoti
* - privalomi laukai

Komentaras įrašytas

Naujausi komentrai

Komentarų nėra
Į viršų

Kitos naujienos

Sveika mityba

Valome organizmą – sveiki kokteiliai kiekvienam rytui!

Organizmą valantys gėrimai yra svarbūs dėl dviejų priežasčių: pirma – jie gali padėti atsikratyti nereikalingų kilogramų, antra – jie iš organizmo išvalo visus toksinus ir žalingus chemikalus.
Sveika mityba

6 itin kaloringi gėrimai, kurie trukdo lieknėti

Bandote numesti svorio, atidžiai prižiūrėdami savo mitybą ar lankydamiesi sporto salėje, tačiau papildomi kilogramai niekaip nekrinta?
Sveika mityba

Dietologės patarimai: ką valgyti nėštumo metu?

Nėštumo metu kiekviena moteris turėtų dar labiau savimi rūpintis – reguliariai lankytis pas gydytoją, kuo daugiau laiko leisti gryname ore, ilsėtis ir tinkamai maitintis. Ką reiškia „tinkamai“? Štai keletas patarimų.
Sveika mityba

3 gardūs trinti kokteiliai, dailinantys kūno linijas

Pavasaris vis labiau įsibėgėja, o iš po moterų lovų pasirodo pirmosios svarstyklės... Juokas juokais, tačiau šiuo metu savo skrandžio nebesinori apkrauti riebiais, sunkiai virškinamais patiekalais. Ir akys, ir kūnas reikalauja kažko lengvo, gaivaus ir nekaloringo. Taigi skubame į pagalbą!
Sveika mityba

Neįtikėtini faktai apie šafraną – brangiausią prieskonį pasaulyje

Ilgos ryškiai raudonos šafrano gijos, kurių auginimo ir surinkimo istorija siekia jau daugiau kaip 3 tūkst. metų, naudojamos ne tik maistui, bet ir kvepalams gaminti, taip pat kaip dažiklis ar universali sveikatinimo priemonė.
Žymės:Krokas
Sveika mityba

9 faktai apie kefyrą: geresnei savijautai ir lieknesnei figūrai

Nors pienas ir jo produktai vertinami dviprasmiškai, kol kas visai sėkmingai reabilituojami rauginto pieno gaminiai. Kefyras – ne išimtis.
Sveika mityba

Vertingiausios vaisių ir daržovių sultys: ką kurios gydo?

Vaisių ir daržovių sultys – nepakeičiamas produktas žmogaus mityboje. Sultys gerina medžiagų apykaitą, reguliuoja rūgščių ir šarmų pusiausvyrą kraujyje, pašalina iš organizmo toksinus, gelbėja nuo atvitaminozės. Šiuo atveju kalbame apie šviežiai spaustas sultis. Be abejonės, vaisių sultys yra gerokai skanesnės už daržovių, bet mineralinių medžiagų visgi daugiau pastarosiose. Taigi, kokioms vertėtų skirti ypatingą dėmesį?
Sveika mityba

3 aitrūs gėrimai, padedantys numesti svorio

Pikantiški prieskoniai patiekalams suteikia išskirtinio skonio, todėl net ir nemėgstantys aštraus maisto, kartais sau leidžia paskanauti gardėsių, pavyzdžiui, su aitriąja paprika… Saikingai vartojami aitrieji prieskoniai gali padėti numesti svorio, suaktyvinti medžiagų apykaitą ir netgi teigiamai paveikti visą organizmą.
Sveika mityba

Organizmą valančiosios dietos: kam jos reikalingos?

Gaila, kad šiuolaikinis maistas prifarširuotas cheminių formulių, antai, kaip daugybės konservantų, dažiklių, skonio ir kvapo stipriklių. Štai čia prasideda didžiausia kova su savimi – valgyti ar nevalgyti? Atrodo skaniai ir net burnoje tirpsta, tačiau po tokio maisto dažniausiai jaučiamės, švelniai, tariant apsunkę.
Sveika mityba

Koks maistas kovoja su spuogais

Sakoma: ką valgai, taip ir atrodai. Tikra tiesa, kad mūsų dailiai išvaizdai didžiulę įtaką daro mityba. Ką valgyti, kad veido „nepuoštų“ spuogai, išdygstantys paskutinę akimirką prieš svarbų susitikimą?
Žymės:Manganas