Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Monografiją pristatęs sociologas Artūras Tereškinas: „Panieka popkultūrai – būdas parodyti socialinį pranašumą“

Gruodžio 16-ą dieną „Meno Avilio“ Mediatekoje įvyko naujausios sociologo, Vytauto Didžiojo universiteto profesoriaus Artūro Tereškino knygos „Popkultūra: jausmų istorijos, kūniški tekstai“ pristatymas. „Kitų knygų“ leidyklos išleista monografija - ne tik pirmoji sociologinė studija, skirta išskirtinai Lietuvos populiariajai kultūrai, bet ir retas autobiografinės sociologijos pavyzdys.
A.Tereškino knygos pristatymas
A.Tereškino knygos pristatymas / Tomo Kurkino nuotr.

Atsakydamas į pristatymo vedėjo, žurnalisto ir kultūros antropologo Virginijaus Savukyno klausimus, A.Tereškinas atskleidė vieną iš pagrindinių knygos idėjų: patys popkultūros vartotojai yra ir jos dalyviai, kuriantys jos reikšmes.

Tomo Kurkino nuotr./Artūras Tereškinas
Tomo Kurkino nuotr./Artūras Tereškinas

„Remiantis plačia sociologine tradicija, galima teigti, kad panieka popkultūrai – būdas parodyti socialinį pranašumą“, - teigė A. Tereškinas. Kita vertus, mokslininkas mano, kad patys vartotojai kuria popkultūros reikšmes, kurios nebūtinai sutampa su jos gamintojų interesais.

Remdamasis šia nuostata, A.Tereškinas savo knygoje analizuoja tokias Lietuvos įžymybes kaip Agnė Jagelavičiūtė, Džordana Butkutė ir „Olialia Pupytės“, atskleisdamas skirtingas jų populiarumo reikšmes. Knygos skyriuose aptariamos televizijos pokalbių laidos ir muilo operos žanras, vyriškumas ir moteriškas seksualumas popkultūroje, emocijų vaidmuo viešajame gyvenime, įžymybių kultas ir Vilnius kaip nepatogus, bet malonus popkultūros tekstas.

Monografija pateikia nemažai išradingų naujų terminų vertimų: „queer theory“ pavadinta „žydrąja teorija“, „cruising“ – „kreisavimu“, „porno chic“ – pornoelagancija, o miesto tyrinėtojų plačiai naudojamas „rambling“ – kaip „šlaistymosi“ po Vilnių metodologija.
Tęsdamas sau artimas maskulinizmo studijas, šioje knygoje A.Tereškinas apibūdina dominuojantį lietuvišką vyriškumą kaip „isterišką idiotišką femifobišką protesto vyriškumą“.

 Tomo Kurkino nuotr./A.Tereškino knygos pristatymas
Tomo Kurkino nuotr./A.Tereškino knygos pristatymas

„Popkultūra: jausmų istorijos, kūniški tekstai“ - jau septintoji Artūro Tereškino monografija. Be kitų knygų ir daugiau nei 70 straipsnių lietuvių bei anglų kalbomis, kultūros studijų ir maskulinizmo teorijos pradininkas Lietuvoje yra išleidęs studiją „Kūno žymės: seksualumas, identitetas, erdvė Lietuvos kultūroje“ (2001), „Imperfect Communities: Identity, Discourse and Nation in the Seventeenth-Century Grand Duchy of Lithuania“ (2005), „Esė apie skirtingus kūnus: kultūra, lytis, seksualumas“ (2007), „Vyrų pasaulis: vyrai ir žaizdos vyriškumas Lietuvoje“ (2011).

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius