-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Jaunojo dizainerio prizas 2014“: produkto ir industrinio dizaino kategorija

Vilniaus dailės akademijos Dizaino inovacijų centras jau tradicija tapusį konkursą „Jaunojo dizainerio prizas 2014“ sėkmingai įgyvendino ketvirtus metus iš eilės. Susipažinkite su pretendentais kovojusiais dėl geriausiojo vardo.
„Jaunojo dizainerio prizas“
„Jaunojo dizainerio prizas“ / Organizatorių nuotr.

Barbora Adamonytė: Kepsninė / krosnelė
Vilniaus dailės akademija, Vilniaus fakultetas, Dizaino katedra
Darbo vadovas: doc. Povilas Juškaitis

Pastaruoju metu rinkoje stokojama nestereotipinių krosnelių, pasižyminčių įvairesniais funkcijos ir formos sprendimais. Išsikėliau užduotį sukurti kompaktišką ir portabilią kepsninę/krosnelę su kepimo ir šildymosi funkcijomis bei socialumo aspektu, kuri be maisto ruošimo paskirties galėtų funkcionuoti ir kaip šilumos, jaukumo bei bendravimo traukos objektas, tęsiantis archaines ugniakuro tradicijas. Mano sukurta trijų dalių kepsninė/krosnelė yra sudaryta iš šamotinio dugno ir gaubto bei nerūdijančio plieno kepimo grotelių, sukurtų naudojant lietuvių liaudies verpstės motyvus. Tris vartojimo scenarijus turinti kepsninė/krosnelė leidžia susikurti norimą objektą, atsižvelgiant į vartotojų poreikius: ar tai būtų aukuras – maža laužavietė, ar kepsninė, kai į kepimo inde esantį vidinį laiptą įstatomos grotelės, ar, uždėjus gaubtą – šilumą skleidžianti krosnelė ant kurios viršaus galima virti ar šildyti maistą.

Rapolas Gražys: LAVA-elektrinės gitaros projektas
Vilniaus dailės akademija, VIlniaus fakultetas, Industrinio dizaino katedra
Darbo vadovas: doc. Juozas Brundza

LAVA  – tai beladė gitara, inspiruota klasikinių bei rytų šalių etno instrumentų, kartu derinant ergonomiškas formas. Tai Instrumentas, atvaizduojantis moderniąją klasiką. Gitaros storis maksimaliai suplonintas. Techninės charakteristikos: Gitaros korpuso storis suplonintas iki minimalaus storio, ploniausia vieta – 12 mm. Storiausia vieta – 36mm. Svoris iki 3kg. Laido bei diržo sąveika – laidas einantis per gitaros diržą sumažina riziką netyčia būti ištrauktam grojimo metu. Laidas jungiasi į galinę korpuso pusę, paliekant priekinę pusę švarią.

Ignas Survila: Paspirtukas „PIGEON”
Vilniaus dailės akademija, Vilniaus fakultetas, daiktų dizaino katedra
Darbo vadovas: doc.Šarūnas Šlektavičius

„PIGEON” Susilenkia vienu kojos paspaudimu, yra kompaktiškas sulanksčius, aptakių formų, todėl patogus naudojimui – niekur nekliūna. Atsisakius nereikalingų formų, buvo palengvinta bendra produkto konstrukcija. Kiek įmanoma sumažintas detalių kiekis. Todėl PIGEON sudaro tik trys esminės dalys: Pagrindas, vairas, sukimosi, užsilenkimo mazgas. Realybėje paspirtukas turėtų sverti ~2kg.

Vilius Dringelis: Lopšys „Gegutė”
Vilniaus dailės akademija, Vilniaus fakultetas, Dizaino katedra
Darbo vadovas: doc. Julija Mazurienė

Naujagimio lopšys, įkvėptas šakų ir lizdo motyvo, skirtas iki 3, 4 mėn. kūdikiui, kol vaikas nepradeda aktyviau judėti. Lopšys lengvai ir greitai susirenka iš kelių detalių: atraminių kojų, pagr. pagalio, kištukų, audinio, todėl objektą patogu su savimi transportuoti ir sandėliuoti. Ant lopšio konstrukcijos, kabyklos principu galima kabinti žaislus ir reikalingus greitai pasiekti vaiko daiktus. Virvės mazgo principas paskirsto pakabinto lopšio svorį po kelias trinties vietas. Panaudotą lopšį galimą perduoti kitoms šeimoms, vadovaujantis įsitvirtinusia keitimosi tradicija „iš kartos į kartą” . Panaudotas medžiagos: ąžuolas, metalinės jungtys, natūrali vilna ir medvilnė.

Povilė Šlepetytė: High-end klasės garso kolonėlės prekės ženklui „Reed“
Vilniaus dailės akademija, Vilniaus fakultetas, Dizaino katedra
Darbo vadovas: doc. Šarūnas Šlektavičius

Masyvaus ir statiško baldo – garso kolonėlės kabinimas – alegorija į garso nesvarumą ir abstraktumą. Kabinimo koncepcija pagrįsta vibracijų perdavimo kietais kūnais stabdymu jungiant skirtingas medžiagas: vibracijos pereidamos iš vienokio tankio medžiagos į kitokio tankio medžiagą praranda inerciją ir visiškai nuslopsta. Tokiu būdu vibracijos sustabdomos prieš joms pasiekiant pagrindą, ant kurio stovi kolonėlė.

Audronė Drungilaitė: Edukaciniai žaislai „Miškas“
Vilniaus dailės akademija, Vilniaus fakultetas, Dizaino katedra
Darbo vadovas: doc. Juozas Brundza

Vis daugiau vaikų užauga miestietiškoje aplinkoje, technologijos ir greitas gyvenimo tempas silpnina žmogaus ryšį su gamta. Retas suaugusysis, o dar rečiau vaikas sugeba atskirti augalų, grybų ar medžių rūšis. Pagrindinė edukacinių žaislų paskirtis – paskatinti vaiką domėtis aplinka, pažinti, suvokti, kad pasaulis pilnas unikalių dalykų. Ši edukacinė platforma yra atvira kūrybiškumo ir pažinimo ugdymo priemonė, tėvų ir vaikų bendra kūrybinė erdvė, kurioje pritaikoma patirtis, gimsta naujos pasakos, istorijos, atsiskleidžia vaiko individualumas, o kartu ir noras domėtis aplinka. Žaislų tvarkymo problema paskatino sukurti edukacinę platformą. Stačiakampė stalo forma su kiaurymėmis apjungia žaislus į bendrą visumą, o kartu ir įsilieja į interjerą. Žaislus sudėjus į kiaurymes žemyn, paviršius tampa funkcionalia plokštuma, kuri gali būti naudojama kaip stalviršis.

Neringa Pučkoriūtė: Panemunės pilies memorabilia
Vilniaus dailės akademija, Telšių fakultetas, Metalo plastikos katedra
Darbo vadovas: prof. Romualdas Inčirauskas

Šiuolaikinėje visuomenėje žmonių savęs suvokimas, identifikavimas nuolat kinta – kartu kinta ir daiktų troškimas bei jų keitimas. „Nuo seniausių laikų iš ilgaamžių daiktų konstruotas pasaulis virsta greit sudorojamu vienkartinių produktų pasauliu“(dr. Vytautas Tumėnas).  Mano tikslas – suvenyrą pabrėžti kaip prisiminimą, gražios istorijos liudininką, kuris kelia nostalgiją ir yra funkcionalus savo aliuzija į konkrečią vietą. Tam įgyvendinti pasirinkau juvelyrinius objektus – ženkliukus, kurie kaip juvelyriniai gaminiai išlieka ir dalyvauja tam tikro sluoksnio tapatumo formavimosi procese, yra ilgaamžiai savo daiktiška verte bei „pakuotės„ pagalba skatina lankytojų grįžtamąjį ryšį.

Justas Petrulis: Dekoratyvinis etno šviestuvas – SODAS
Vilniaus dailės akademija, VF DK
Darbo vadovas: Docentė, Julija Mazūrienė

Sodai yra paplitę tiek Lietuvoje, tiek ir kaimyninėse šalyse. Kiekvienoje iš jų sodų archetipinės kombinacijos skiriasi, o Lietuviškąjį sodą paprastai sudaro dvigubo keturkampio pagrindo piramidė, kurių viršūnės nukreiptos į priešingas puses. Siekis buvo sukurti šviestuvą, kuris yra būdingiausias šiam sodų archetipui ir artimiausiai sietinas būtent su Lietuviškų tradicijų tąsa.

***

Konkurso nugalėtojai bei publikos prizo laimėtojai bus paskelbti birželio 20 d. ( penktadienį) 18.00 val. Vilniaus dailės akademijoje, ekspozicijų salėje „Titanikas”, Maironio g. 3, Vilnius. Ten pat bus galima susipažinti su dalyvių darbais. Nuo 2014 birželio 20 d. iki liepos 26 d. darbo laikas 12.00 iki 18.00 val.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius