Manoma, kad šis sutrikdymas įvyko per tą patį vasario 18-osios incidentą, kai Didžiosios Britanijos karališkųjų oro pajėgų naikintuvai „Typhoon“ buvo pakelti palydėti dviejų Rusijos strateginių bombonešių Tu-95, kurie praskrido arti Jungtinės Karalystės oro erdvės.
Šis žingsnis buvo įvertintas kaip Kremliaus siekis demonstruoti jėgą padidėjus įtampai dėl konflikto Ukrainoje ir Britanijos premjerui Davidui Cameronui apkaltinus Rusijos prezidentą Vladimirą Putiną metus iššūkį kaimyninės šalies teritoriniam vientisumui.
Airijos pareigūnai nurodė, kad abu Rusijos lėktuvai skrido išjungę savo elektroninius atsakiklius – prietaisu, leidžiančiu oro eismo kontrolės radiolokacijos sistemoms atpažinti orlaivius.
„Vieno lėktuvo skrydis iš Dublino buvo pavėlintas dėl Rusijos karinių orlaivių veiksmų Jungtinės Karalystės kontroliuojamoje oro erdvėje“, – sakoma IAA pranešime.
„Vieno jau skridusio orlaivio maršrutas buvo pakeistas, siekiant užtikrinti, kad jo kelias būtų pakankamai atskirtas nuo dviejų Rusijos karinių orlaivių kelio“, – pridūrė valdyba.
Tie du lėktuvai buvo komerciniai keleiviniai laineriai, „skraidinantys šimtus žmonių“, – nurodė dienraštis „Irish Examiner“.
Tačiau IAA nurodė, kad „Airijos kontroliuojamoje oro erdvėje nebuvo jokio poveikio civilinio eismo saugumui“.
Rusijos bombonešiai nepažeidė Airijos oro erdvės, bet skrido šalies kontroliuojamoje oro erdvėje už 25 jūrmylių (46,3 km) nuo šalies krantų 15–19 val. Grinvičo laiku, pažymėjo valdyba.
Didžiosios Britanijos gynybos ministras Michaelas Fallonas po incidento perspėjo, kad NATO turi būti pasiruošusi „bet kokio pobūdžio Rusijos agresijai“.
Po panašaus incidento sausį Londonas iškvietė pasiaiškinti Rusijos ambasadorių.