Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lietuviai „OziPay“ sugalvojo būdą, kaip į festivalį vykti palikus piniginę namie

Pasaulio bendrovėms vis dažniau žengiant į virtualių mokėjimų rinką, nuošalyje nelieka ir lietuviai. Tiesa, startuolis „OziPay“ sugalvojo kiek originalesnį mokėjimo būdą nei atsiskaitymas išmaniuoju – šis būdas leistų festivalių ir kitų masinių renginių lankytojams mokėti vien su festivalio apyranke.
„OziPay“ komanda. Iš kairės: Gustas Pajarskas, Saulius Teodoras Budzinauskas, Gytenis Galkis, Bernardas Morkūnas ir Lukas Liaugminas
„OziPay“ komanda. Iš kairės: Gustas Pajarskas, Saulius Teodoras Budzinauskas, Gytenis Galkis, Bernardas Morkūnas ir Lukas Liaugminas / OziPay nuotr.

Patogus būdas sumokėti

„Principas toks – uždedama apyrankė, kuri šiek tiek skiriasi nuo standartinių tuo, kad joje yra specialus NFC siųstuvėlis arba QR kodas, pasakoja vienas idėjos sumanytojų Gytenis Galkis. – Apyrankę galima pasipildyti pinigais, o prie prekybininko priėjęs žmogus už visus pirkinius gali atsiskaityti mokėdamas iš apyrankės.“

Prekybininkai dėl mokesčio derasi, stengiasi visokiais būdais jį sumažinti, kartais nuslėpti tikrą apyvartą. Su mūsų sistema festivalio organizatorius tiksliai žinotų apyvartą ir galėtų imti fiksuotą mokestį.

Pasak jo, didžiausias sistemos privalumas vartotojui yra tas, kad jam nebereiks nešiotis grynųjų ir nebus rizikos juos pamesti. „OziPay“ festivaliuose turi privalumą ir prieš mokėjimo sistemas, suteikiančias galimybę atsiskaityti mobiliuoju telefonu – apyrankės, skirtingai nei telefonai, niekada neišsikraus. O kartą tvirtai užsidėjus ant rankos jų beveik neįmanoma pamesti.

Prie projekto šiuo metu dirba penki lietuviai. Pagrindinis sumanymo autorius – Bernardas Morkūnas, kuris su G.Galkiu prie idėjos dirbo nuo pat pradžių – pavasario, kuomet idėja gimė „Startup Weekend Kaunas“.

„Galiausiai „OziPay“ naudingas festivalių organizatoriams, – tęsia G.Galkis. – Festivalių organizatoriai iš prekybininkų ima fiksuotą mokestį, o prekybininkai dėl mokesčio derasi, stengiasi visokiais būdais jį sumažinti, kartais nuslėpti tikrą apyvartą. Su mūsų sistema festivalio organizatorius tiksliai žinotų apyvartą ir galėtų imti fiksuotą mokestį.“

Šiuo metu „OziPay“ baigia kurti programėlę prekybininkams. Kai festivalyje pirkėjas užsisakys, pavyzdžiui, kavos, pardavėjas iš mobiliajame telefone esančio prekių sąrašo pasirinks „kavą“, o pirkėjui tereiks priliesti pardavėjo išmanųjį su savo apyranke, suvesti PIN kodą ir už prekę bus atsiskaityta.

Apyrankės su NFC siųstuvėliu, anot G.Galkio, bus tik kelis kartus brangesnės už įprastines, jos taip pat veiks ir sušlapusios.

„OziPay“ užsidirbti ketina imdami fiksuotą mokestį nuo apyvartos iš prekybininkų.

Neišbandytas projektas

Lietuviai nėra pirmieji sugalvoję tokio tipo idėją.

„Junginėje Karalystėje ir JAV yra kelios panašios sistemos. Jos sulaukė nemažų investicijų. Tačiau anksčiau atsiradusios sistemos naudoja kitokį principą – sistemos įdiegia normalius kasos aparatus su standartiniais skaitytuvais, tai yra brangiau ir ne taip patogu“, – aiškina G.Galkis.

Idėja ir planai skamba gražiai, tačiau prieš pusmetį pradėta vystyti idėja tėra kūrimo stadijos ir dar nėra išmėginta.

Vaikinas įsitikinęs, kad ateityje galima būtų praplėsti jų sistemos galimybes, pavyzdžiui, prie festivalio įėjimo pastačius specialius skenerius, tai esą leistų sumažinti apsaugos darbuotojų skaičių.

Idėja ir planai skamba gražiai, tačiau prieš pusmetį pradėta vystyti idėja tėra kūrimo stadijos ir dar nėra išmėginta, taigi garantijų, kad viskas veiks, kaip planuota, ar kad festivalių organizatoriai ja susidomės, nėra.

Spalio ketvirtą „OziPay“ organizuoja pirmąjį savo renginį, kuriame žada patikrinti, ar sistema veiks kaip sumanyta. Jo dalyviai renginio dieną galės pasipildyti apyrankes grynaisiais ir jomis atsiskaitydami pirkti užkandžius bei gėrimus.

Paklaustas apie potencialius investuotojus, G.Galkis tikino, kad su jais jau kalbėtasi, tačiau iki pirmųjų investicijų norima galutinai užbaigti produktą.

Vaikinai anksčiau dirbo prie panašaus projekto ir ketino sukurti odines dėvimas apyrankes su elektroninių mokėjimų sistema, tačiau greičiausiai projekto bus atsisakyta. Vaikinai turi ir „OziPay“ parduotuvę.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius