Paskelbtos nuotraukos ir vaizdo įrašas aiškiai rodo, kad „Falcon 9“ raketa susidorojo su savo užduotimi pasiekti ir pataikyti į nusileidimo aikštelę. Tačiau nusileidimas vyko dideliu greičiu, kritiniu, beveik 45 laipsnių kampu, o tai išprovokavo avariją ir po jos sekusį sprogimą.
Nelaimės priežastis buvo nepakankamas hidraulinio skysčio kiekis vairų stabilizatorių kontrolės sistemoje.
Bandymas patupdyti pirmojo etapo raketą „Falcon 9“ yra pirmasis kosminių skrydžių istorijoje. Po paleidimo raketa-nešėja į kosmosą pristatė krovininį erdvėlaivį „Dragon“, kuris nukreiptas į Tarptautinės kosminės stoties pusę. Didžioji raketos dalis atliko kontroliuojamą nusileidimą į Žemę, kur bandė nutūpti ant laivo-roboto nusileidimo aikštelės.
Įprastos pirmojo etapo raketos nukrenta į vandenyną arba dykumas Žemėje, susinaikindamos proceso metu. Jei raketas pavyktų sėkmingai grąžinti į Žemę, tai sumažintų jų paleidimo kainą.
Pasak „SpaceX“, jau žinoma, kas sukėlė nelaimę. Nelaimės priežastis buvo nepakankamas hidraulinio skysčio kiekis vairų stabilizatorių, padedančių sumažinti nusileidimo greitį ir kontroliuoti raketos skrydžio kryptį, kontrolės sistemoje.
„SpaceX“ naudoja neuždarą hidraulinę sistemą, o atvirą, kurioje atitarnavęs hidraulinis skystis pašalinamas iš raketos. Matyt, kontrolės sistemai nusileidimo metu teko manevruoti pakankamai stipriai ir hidraulinio skysčio rezervuaruose pakako tik leidžiantis, o nusileidimo metu rezervuarai buvo jau tušti.
Sekantis „Falcon 9“ raketos paleidimas ir bandymas nusileisti bus atliktas po dviejų ar trijų savaičių. Hidraulinio skysčio rezervuarai bus padidinti tiek, kad jo nepritrūktų net sudėtingiausiomis sąlygomis.