Kalėdos pagaliau atkeliavo ir į kosmoso stotį

Kalėdos pagaliau atkeliavo ir pas šešis astronautus Tarptautinėje kosmoso stotyje (TKS).
„Cygnus“
„Cygnus“ / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Privačiai pasiųstas krovinių laivas sekmadienį ryte – trys dienos po starto iš Virdžinijos - pasiekė TKS, kurios įgula pasinaudodama robotine ranka pagriebė kapsulę „Cygnus“.

„Cygnus“ atgabeno 1 360 kg įrangos ir priemonių NASA eksperimentams, įskaitant skruzdes vienam švietimo projektui. Tarp krovinių taip pat yra nekantriai lauktos Kalėdų dovanos nuo šeimų visiems šešiems astronautams ir švieži vaisiai nuo NASA.

NASA, kuri baigė eksploatuoti savo daugkartinius erdvėlaivius, aprūpindama TKS kliaujasi privačia industrija.

Virdžinijoje įsikūrusi kompanija „Orbital Sciences Corp.“ minimą krovinį turėjo nugabenti dar praėjusį mėnesį, gerokai prieš Kalėdas, bet turėjo laukti, nes prioritetu tapo vienas TKS gedimas gruodžio viduryje ir NASA atidėjo šį skrydį iki sausio, kad iš pradžių suremontuotų sugedusią TKS aušinimo sistemą.

Vėliau skrydį dar teko atidėti dėl šaltų orų starto vietoje ir Saulės audros.

„Orbital Sciences“ skrydžių kontrolieriai ėmė ploti, kai robotinę ranką valdęs Michaelas Hopkinsas (Maiklas Hopkinsas) pagriebė „Cygnus“ 418 km aukštyje virš Indijos vandenyno, į šiaurės rytus nuo Madagaskaro. Per dvi valandas kapsulė buvo įtraukta į TKS.