-50% metinei prenumeratai. Velykų dovana!
Prenumeruoti

NASA pristatė ateities erdvėlaivio dizainą, kuris žmones turės skraidinti į kitas galaktikas

JAV Nacionalinės aeronautikos ir kosmoso administracijos (NASA) mokslininkai pristatė ateities erdvėlaivio, kuris turėtų žmones skraidinti į kitas planetas, dizainą. Tiesa, projektas dar tėra labai ankstyvame etape, tačiau pirminiai bandymų rezultatai liudija, kad fizikams gali pavykti įgyvendinti projektą, kuris kol kas skamba kaip fantastika.
Ateities tarpgalakitnio erdvėlaivio konceptas
Ateities tarpgalakitnio erdvėlaivio konceptas / Marko Rademakerio ir NASA nuotr.

Naujoje erdvėlaivio konceptą sukūrė NASA mokslininkas dr. Haroldas White'as su 3 D menininku Marku Rademakeriu.

H.White'as visą gyvenimą dirbo stengdamasis sukurti erdvėlaivius, kurie judėtų greičiau už šviesą. Naujasis NASA kuriamas erdvėlaivis turėtų šį tikslą pasiekti, lenkdamas aplink save esančią erdvę ir taip sutrumpindamas atstumą, praneša sciencealert.com.

Dr. White'as ir kiti fizikai atrado spragų tam tikrose matematinėse lygtyse, kurios rodo, kad erdvėlaikį iš tiesų įmanoma išlenkti. Dabar tam ieškoma įrodymų.

Tai – labai sudėtinga technologija, be kurios tarpgalaktiniai skrydžiai būtų beveik neįmanomi. Jei juos ir pavyktų įgyvendinti, skrydžiai truktų dešimtmečius ar net šimtmečius, o tam reiktų itin didelio kiekio kuro ir didelės masės. Net jei tokiu erdvėlaiviu ir pavyktų pasiekti kelionės tikslą, mūsų karta rezultatų nesulauktų.

Taigi reikalingos alternatyvos, kurios veiktų kitokiu principu: dar Alberto Einsteino reliatyvumo teorijoje kalbama apie tai, kad negali egzistuoti greičiau už šviesą judantis objektas.

Ir jie yra arčiau tikslo, negu daugeliui gali pasirodyti. Fizikai jau ėmė eksperimentuoti su mažais erdvę iškreipiančiais burbuliukais.

Mokslininkai inicijavo interferometrą bandymų stende, kuris mėgins generuoti ir fiksuoti mikroskopinius mažus erdvę iškreipiančius burbuliukus.

Tyrėjai mano, kad sukūrus erdvėlaikio iškreipimo principu veikiančius variklius iki Kentauro Alfos – arčiausiai mūsų Saulės sistemos esančio žvaigždyno, – būtų galima nuskristi per dvi savaites.

Daugiau erdvėlaivio nuotraukų rasite čia.

Domitės mokslo ir informacinių technologijų naujienomis? Prisijunkite prie Mokslas.IT socialiniuose tinkluose „Facebook“, „Twitter“. Patirkite netikėtų atradimų!