Saulės sistema padidėjo: astronomai atrado naują nykštukinę planetą, už kurios gali būti 10 kartų už Žemę didesnė planeta

Mūsų Saulės sistema turi naują planetą – aptikta 450 km pločio aplink Saulę skriejanti nykštukinė planeta. Astronomai mano, kad už jos gali būti dar viena, masyvi, 10 kartų už Žemę didesnė planeta, rašo „The Guardian“.
Bedarbio programuotojo Christopherio Albeluhno sukurta programa galima tyrinėti visą Saulės sistemą. / Explorethesolarsystem.com nuotr.

Atrastas objektas – ledo ir uolienų sluoksnis – aplink Saulę sukasi toliau nei bet kuris kitas mokslininkams žinomas objektas ir niekuomet nepriartėja arčiau nei 12 mlrd. kilometrų.

Pagal dydį jis galėtų būti priskirtas nykštukinei planetai, taip pat kaip ir Plutonas. Mokslininkai sako, kad planeta įrodo Oorto debesies egzistavimą – regioną, sudarytą iš ledo kūnų ir esantį gerokai toliau už Neptūno, kuris nuo Saulės nutolęs 4,5 mlrd. km ir yra tolimiausia Saulės sistemos planeta.

Atradę planetą VP mokslininkai iškėlė hipotezę, kad Saulės sistemoje egzistuoja dar vienas objektas – 10 kartų už mūsų planetą didesnė „Super Žemė“.

Kol bus sugalvotas oficialus pavadinimas, planeta bus vadinama 2012 VP113. Pasak žurnalo „Nature“, kuriame ir buvo išspausdintas tyrimas, planetos atradėjų komanda planetą vadina VP arba „Biden“. Pavadinimas kilęs nuo JAV viceprezidento Joe Bideno.

Planetos rausvi atspalviai sklinda dėl radiacijos, kuri pakeičia paviršiuje esančio ledo, metano ir anglies dioksido struktūrą.

Tačiau nykštukinė planeta gali būti ne vienintelis mokslininkų atradimas. Atradę planetą VP mokslininkai iškėlė hipotezę, kad Saulės sistemoje egzistuoja dar vienas objektas – 10 kartų už mūsų planetą didesnė „Super Žemė“, kuri dėl itin didelio atstumo nuo Saulės niekuomet nebuvo užfiksuota.

Astronomai nykštukinę planetą atrado fotografuodami dangų maždaug valandą instrumentu, vadinamu „Dark Energy Camera“. Kai jie sudėjo nuotraukas pagal laiko seką, pastebėjo, kad aplink nejudančias žvaigždes juda naujas kūnas.

Objekto orbita jį priartina maždaug 12 mlrd. km atstumu nuo Saulės, o vėliau ji nutolsta iki 67 mlrd. kilometrų. Yra kometų, kurios nutolsta dar toliau, tačiau jos prie Žemės priartėja kur kas arčiau.

Saulės sistema skirstoma į tris dalis: pirmąją sudaro kalnuotosios planetos, kaip Venera, Marsas ir Žemė, antrąją – dujų milžinai Jupiteris ir Saturnas, o dar toliau už Neptūno orbitos yra Kuiperio juosta.

2003 m. astronomai joje atrado naują planetą, pavadintą Sedna. Astronomai ilgą laiką galvojo, kad Sedna yra vienintelė vieniša planeta, tačiau naujos nykštukinės planetos atradimas iškelia prielaidą, kad šioje zonoje gali būti aibė kitų planetų.

Planetą VP atrado Scottas Sheppardas iš Carnegie instituto Vašingtone, JAV, kartu su Chadu Trujillo, vienu iš Sednos bendraatradėjų.

Domitės mokslo ir informacinių technologijų naujienomis? Prisijunkite prie Mokslas.IT socialiniuose tinkluose „Facebook“, „Google+“ ir „Twitter“. Patirkite netikėtų atradimų!