Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Lenkų mokslininkų aptiktos anomalijos negali paaiškinti geriausia žmonijos fizikos teorija

CERN mokslininkai analizuoja tyrimų rezultatus
Scanpix nuotr. / CERN mokslininkai analizuoja tyrimų rezultatus
Šaltinis: 15min
6
Skaitysiu vėliau
A A

Naujausi Didžiojo hadronų greitintuvo (DHG) Šveicarijoje CERN centre tyrimų duomenys leidžia daryti prielaidą apie aktyvumą už standartinio dalelių (SM) fizikos modelio ribų. Tai gali atverti duris į naują fizikos erą, rašo sciencealert.com.

Dabar SM yra geriausias žmonijos sukurtas modelis, apibūdinantis Visatoje veikiančias jėgas. Tačiau jis turi rimtų spragų – SM nepaaiškina gravitacijos, tad mokslininkai dešimtmečius ieškojo ženklų apie aktyvumą už SM ribų. Ir, atrodo, jis buvo rastas.

Prieštara susijusi su dalelėmis, vadinamomis B mezonais. Remiantis SM, B mezonai turėtų irti labai specifiniu dažniu ir kampu, tačiau tie spėjimai nesutampa su DHG eksperimentų rodmenimis.

„Iki šiol visi mokslininkų atlikti matavimai sutapo su SM spėjimais, – sakė tyrimo vadovas Mariuszas Witekas iš Lenkijos mokslų akademijos Branduolinės fizikos instituto. – Tačiau mes žinome, kad SM negali paaiškinti visų Visatos savybių. Jis nenuspėja dalelių masės ir nenusako, kodėl fermionai yra pasiskirstę į tris grupes. Kaip Visatoje atsirado medžiagos dominavimas prieš antimedžiagą? Kas yra tamsioji medžiaga? Šie klausimai lieka neatsakyti.“

Tyrimai, kuriuos analizavo lenkų mokslininkai, gauti 2011-2012-aisiais DHG, o anomalija pirmą kartą aptikta pernai, kai mokslininkai pastebėjo, kad B mezonų irimas nesutampa su SM spėjimu.

Dabar lenkų mokslininkai parodė, kad neatitinka ne tik B mezonų irimo greitis, bet ir irimo kampas.

Tyrėjai tikri, kad kol kas rezultatų negalime vadinti atradimu, būtina gauti daugiau duomenų. Lenkų fizikai teigia pasiekę 3.4 sigma statistinį nuokrypį  (paklaida lygti maždaug vienam iš 3 tūkst.) – tai geras rezultatas, tačiau fizikoje tam, kad atradimas būtų vertinamas rimtai, reikia pasiekti 5 sigma, kai paklaidos tikimybė yra viena iš 3,5 mln.

Ką reikštų, jei būtų galutinai patvirtinta, kad B mezonai suyra skirtingais kampais, nei nuspėja SM? Tai galėtų byloti apie SM nenumatytos naujos dalelės aktyvumą, kuri daro įtaką B mezonų irimui.

Ši dalelė galbūt atvertų duris į naują fizikos erą, kurioje galbūt rastume atsakymus į ilgą laiką fizikus kankinusius klausimus.​

Komentarai: 6
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius

Žaismo DNR

Šios savaitės naujienose pasakojame apie Xbox’ą, siaubiakus ir svarbiausius dalykus iš esporto pasaulio.

Mokslo sriuba

„Mokslo sriuba“ : Ar girdėjote apie 7 Senovės pasaulio stebuklus? Ką bendro turi Gizos piramidė ir... Vilniaus Vakari-nis aplinkkelis? Ar gali traktorius būti išmanusis? Kas bendro tarp bičių avilio ir statybų aikštelės? Ar žinote, kad robotai ir dirbtinis intelektas atkeliauja į statybas?