Mokslininkai atrado, kaip sustabdyti kirminų senėjimo procesą – tai tikimasi padaryti ir žmonėms

Mokslininkai atrado, kaip išjungti senėjimo mechanizmą kirminuose, o tai ilgainiui galėtų privesti prie tokio žmonių mechanizmo sulėtinimo. Kirminų tyrimas parodė, kad jų suaugusios ląstelės staiga pradeda senėti, kai pasiekia reprodukcinę brandą. Tuomet genetinis jungiklis išjungia tam tikrus senėjimo procesus, kurie apsaugo kūno ląsteles, rašo Dailymail.co.uk.
Kirminėlis C.elegans naudoja TV anteną primenančią struktūrą, kad orientuotųsi Žemės magnetiniame lauke
Kirminėlis C.elegan / Andres Vidal-Gadea.

Šie tyrimai su kirminais labai svarbūs todėl, kad žmonės turi tokį patį genetinį jungiklį ir suteikia vilčių, kad ateityje gali pavykti atidėti žmonių senėjimo procesą ir tam tikras degeneracines ligas.

Genetiniai jungikliai pradeda senėjimo procesą išjungdami ląstelių stresinius atsakus, kurie palaiko svarbių baltymų funkcionavimą.

Tyrime, išspausdintame „Molecular Cell“, teigiama, kad tyrėjai labai tiksliai nustatė senėjimo procesą, paneigdami teoriją, jog senėjimas yra lėtos atsitiktinių įvykių kombinacijos.

Mokslininkai tyrinėjo permatomą kirminą C.elegans ir atrado, kad šis „jungiklis“ priklauso gemalo kamieninėms ląstelėms ankstyvoje brandoje, kai kirminas pradeda daugintis.

C.elegans turi biocheminę aplinką, panašią į žmogaus, ir yra populiarus mokslininkų tyrimų objektas tiriant senėjimą ir šių laikų žmogaus ligas.

Daugiau sužinoję apie tai, kaip kokybės kontrolės sistema veikia ląstelėse, mokslininkai gali išsiaiškinti, kaip atidėti degeneracines ligas susijusias su senėjimu.