Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Aviacijos banginis „HAV304 Airlande“ – didžiausias pasaulyje orlaivis

Aviacijos banginis „HAV304 Airlande“
Scanpix nuotr. / Aviacijos banginis „HAV304 Airlande“
Šaltinis: Technologijos.lt
0
Skaitysiu vėliau
A A

Su „Airbus A380“ jo dydžio išvis nėra prasmės lyginti. Už gremėzdiškąjį „Antonov An-225“ jis ilgesnis net 8 metrais. Ir beveik toks pat didelis kaip Didysis Benas Londone. Tačiau tai – toli gražu ne visos britų oro sensacijos „HAV304 Airlander“ staigmenos.

90 metrų ilgis leidžia šiaim oro milžinui tapti didžiausiu orlaiviu planetoje. Be kita ko, jis – hibridinis: pusiau lėktuvas, pusiau dirižablis. Gigantiškasis orlaivis Kardingtone (Bedfordšyras, Jungtinė Karalystė) žiniasklaidai buvo pristatytas unikaliame angare – 34 m pločio ir 26 m. aukščio skrajojančios pabaisos „lizde“.

90 metrų ilgis leidžia šiaim oro milžinui tapti didžiausiu orlaiviu planetoje. Be kita ko, jis – hibridinis: pusiau lėktuvas, pusiau dirižablis. 

Vienas iš stambiųjų šio orlaivio projekto finansuotojų, grupės „Iron Maiden“ vokalistas Bruce'as Dickinsonas šį padangių paukštį jau spėjo praminti „Thunderbird 2“ ir įvardyti kaip „aviacijos pasaulio revoliuciją“.

„HAV304 perskris Atlantą ir nukaks ten, kur reikia, – „Radio 4“ programai kalbėjo B. Dickinsonas. – Jis išvystys 160 km/val. greitį, o be nusileidimo ore galės išbūti maždaug 3,5 savaitės.“

Šiam milžinui nereikės oro uosto tako – jis kils ir leisis vertikaliai. Manoma, kad HAV304 taps 70 proc. aplinką labiau tausojančių krovininiu orlaiviu. Pirmąjį skrydį virš Jungtinės Karalystės padangių titanas turėtų pakilti dar šiemet ir ore prakabos 3 savaites: atliks stebėjimo darbus, teiks ryšio paslaugas.

Orlaivį suprojektavo ir pastatė bendrovė „Hybrid Air Vehicles“, o iš JK vyriausybės projektas sulaukė 2,5 mln. svarų indėlio. Nors orlaivis primena gremėzdišką dirižablį, iš tiesų jis turi unikalią aerodinaminę formą, kuri leidžia it sparnui generuoti keliamąją jėgą. Išgaubta forma suteikia iki 40 proc. keliamosios jėgos. Todėl inžinieriams atsivėrė galimybė statyti sunkesnį už orą orlaivį.

Jo propelerius suks keturi 350 AG 4 litrų darbinio tūrio V8 turbodizeliniai varikliai su tiesioginio įpurškimo sistemomis. Du varikliai sumontuoti orlaivio priekyje, du – laivagalyje. Didžiuliame hibridiniame orlaivyje projektuotojai suderino geriausias lėktuvo, dirižablio ir sraigtasparnio savybes. Bendrovė HAV tiki, kad pasaulyje galėtų skraidyti nuo 600 iki 1 000  tokių orlaivių.

Kol kas (per artimiausius 4-5 metus) planuojama kasmet pagaminti po dešimt helio dujomis užpildomų aviacijos banginių. Bedfordšyre šis projektas sukurs maždaug 1,8 tūkst. naujų darbo vietų.

Technologijos.lt
Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie Mokslas.IT