Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Facebook“ saugumo spraga: programėlių kūrėjai galėjo įsilaužti į vartotojų anketas

Dėl „netyčinės“ saugumo spragos „Facebook“ programėlių kūrėjai galėjo įsilaužti į milijonų šio socialinio tinklo vartotojų anketas ir pasiekti asmeninę jų informaciją.
Socialinis tinklas „Facebook“
Socialinis tinklas „Facebook“ / Andriaus Ufarto/BFL nuotr.

Saugumo technologijų kompanija „Symantec“ trečiadienį pranešė, kad „Facebook“ vartotojų asmeninė informacija galėjo būti nutekinta trečiosioms šalims per reklaminius skelbimus ir socialinio tinklo programėles. Ši „netyčinė“ saugumo spraga egzistavo jau kelerius metus.

Reklamų užsakovai bei programėlių kūrėjai galėjo pasiekti „Facebook“ vartotojų anketas ir matyti jų profilių informaciją, asmenines nuotraukas, skaityti pokalbius ir kt. Be to, jie galėjo „pavogti vartotojų tapatybę“ ir siųsti pranešimus bei skelbti žinutes jų vardu.

Kompanijos teigimu, balandžio mėnesį šią saugumo spragą dar galėjo naudoti daugiau nei 100 tūkst. programėlių. Tiesa, „Symantec“ teigimu, trečiosios šalys nežinojo turinčios prieigą prie „Facebook“ vartotojų anketų.

„Facebook“ atstovai patvirtino, jog ši problema egzistuoja, ją bandoma išspręsti bendradarbiaujant su „Symantec“. Socialinio tinklo atstovai tikina, kad trečiosios šalys nesinaudojo vartotojų asmenine informacija.

Kaip saugumo spraga veikia

„Symantec“ pranešime aiškina, jog „Facebook“ vartotojams davus leidimą programėlei pasiekti profilio informaciją (tokio leidimo prašo didelė dalis „Facebook“ programėlių bei žaidimų), jos kūrėjai automatiškai gaudavo „atsarginius raktus“ į jų anketas. Tokius „raktus“ taip pat gaudavo reklamos pirkėjai.

Tokie „atsarginiai raktai“ buvo suteikiami tam, kad programėlės galėtų automatiškai skelbti pranešimus ant vartotojo „Sienos“ šiam davus sutikimą (pvz., prisijungus prie žaidimo – jo rezultatus, prisijungus prie horoskopų programėlės – kasdienę „prognozę“ ir pan.).

Pasinaudojant jais, programėlių kūrėjai ar reklamos pirkėjai galėjo ne tik skelbti automatinius pranešimus ant vartotojų „Sienos“, bet ir „per galines duris“ pasiekti vartotojų anketas ir elgtis jose lyg savininkai: naršyti asmeninę informaciją, susirašinėjimus, o taip pat skelbti pranešimus vartotojo vardu, siųsti žinutes kitiems vartotojams ir t.t.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius