Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Kaip apsisaugoti nuo nesąžiningų el. prekybos atstovų?

Didžioji dalis interneto svetainių lankytojų, ypač ieškančių prekių ar paslaugų, ateina per paieškos sistemas. Patekti į pirmąjį paieškos rezultatų puslapį ir yra SEO specialistų siekis bei tikslas.
BFL fotomontažas / Internetas
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Prekyba internetu vis labiau populiarėja, daugiau žmonių pasirenka greitą prekių ar paslaugų įsigijimo būdą. Remiantis oficialiais statistikos duomenimis, internete perkančių Lietuvos gyventojų skaičius auga. Vis tik kyla klausimas, ar perkame saugiai ir ką daryti, kad tai daryti būtų saugu?

Statistikos departamento duomenys rodo, kad per pirmąjį šių metų ketvirtį prekes ir paslaugas internetu pirko ar užsakė 11 proc. visų 16–74 metų amžiaus gyventojų, kitaip tariant 16 proc. asmenų, besinaudojančių internetu.

Didžiausio susidomėjimo, perkant internete, sulaukia kultūros renginiai – dažniausiai yra perkami bilietai į įvairius koncertus bei kitus renginius (38 proc. el. prekybos vartotojų). Toliau seka drabužių, avalynės ir sporto prekės (37 proc.), telekomunikacijų paslaugos (23 proc.), turistinės kelionės (17 proc.), apgyvendinimo paslaugos atostogoms (12 proc.). Kiekvienam iš šių elektroninės prekybos vartotojų svarbus paslaugos saugumas, juk prekė ar paslauga neįsigyjama tiesiogiai, todėl kiekvienam gali kilti patikimumo klausimas.

Ką reikėtų žinoti apsipirkinėjant internete?

Vienas iš galimų būdų apsisaugoti nuo vartotojų teisių pažeidimo ir apgavystės yra atidus prekių paslaugų teikėjų sąlygų išanalizavimas. Dažnai pasitaiko, kad papildomos paslaugos sąlygos yra nutylimos, neišaiškinamos, dėl to pirkėjas gali gauti ne tai, ko tikėjosi. Pavyzdžiui, perkant kelionę būtina sužinoti visas smulkmenas, kurios būtų patvirtintos sutartyje. Be to, dažnai pasitaiko tokių atvejų, kai koncertas atšaukiamas, o pardavėjai nenori grąžinti pinigų už nupirktus bilietus.

Pasitaiko ir tokių atvejų, kai įmonė bankrutuoja jau po to, kai žmogus susimokėjo už paslaugą. „Visada svarbu dar prieš įsigyjant prekes ar paslaugas pasidomėti įmonės veikla, finansine padėtimi. Tokia galimybė – juridinio asmens įvertinimo ataskaita. Ją sudaro įmonės reitingas, parodantis vėlavimo atsiskaityti 90 ir daugiau dienų tikimybę. Taip pat į ataskaitą patenka nepadengti ar padengti pradelsti įsiskolinimai, turto areštai, teismo procesai ir domėjimasis apie įmonę per paskutinį pusmetį“, – teigia Marius Zaikauskas, asmeninės kredito istorijos sistemos Manocreditinfo.lt projekto vadovas.

Jeigu įmonė turi pradelstų skolų, jai yra registruoti turto areštai, dalyvauja teismo procesuose, tuomet reikėtų prašyti iš prekybininko garantijų.

Kiekvienas gali apsaugoti save

Perkant internete svarbu neapsigauti ir nesileisti suviliojamiems nepatikimų prekeivių internete. Naudojantis internetinės prekybos paslaugomis, patartina rinktis žinomas el. parduotuves, paklausti draugų, kurie sėkmingai buvo atlikę pirkimus, rekomendacijų. Be to, kartais verta internete pasiskaityti kokius atsiliepimus apie el. parduotuvę pateikia internautai.

„Siūlyčiau, kiekvienam el. prekybos vartotojui įsitikinti ar el. parduotuvės tinklapis naudoja SSL sertifikatą, t.y. tinklapio adresas prasideda „https“. Nerekomenduočiau suvedinėti savo asmens duomenų ar kortelės duomenų į tas el. parduotuves, kurios nenaudoja SSL sertifikato“, – teigia M.Zaikauskas.

Labai atidžiai įvertinkite prašymus suvesti papildomus duomenis, jeigu yra galimybė suveskite tik būtiniausius duomenis, – perspėja M.Zaikauskas.

Dažnas vartotojas savęs nepaklausia, kodėl turi įvesti įvairius duomenis, pirkdamas internetu jis tiesiog paklūsta reikalavimams. M.Zaikausko tvirtinimu, jokia el. parduotuvė nereikalauja suvesti el. bankininkystės kodų, nes jie yra suvedami oficialiose bankų svetainėse. „Labai atidžiai įvertinkite prašymus suvesti papildomus duomenis, jeigu yra galimybė suveskite tik būtiniausius duomenis“, – perspėja specialistas.

Apsipirkinėjant internetu, visas procesas reikalauja nemažai atidumo, todėl būtina nenumoti ranka net į smulkmenas. Atsiskaičius su pardavėju svarbu patikrinti savo banko išrašą, ar nebuvo nuskaičiuota per didelė suma, o jeigu buvo, reikėtų nedelsiant kreiptis į el. parduotuvę ir prašyti paaiškinimo.

Dar vienas labai svarbus patarimas – nesinaudoti viešu kompiuteriu perkant internetu, nes kai kurie duomenys gali likti kompiuteryje, o vėliau gali būti panaudoti įsigyjant prekes ar paslaugas pirkėjo vardu.

Be visų prevencinių apsisaugojimo priemonių reikėtų atkreipti dėmesį ir į siūlomas nuolaidas ar akcijas ir atidžiai jas įvertinti, nes net labai patrauklūs pasiūlymai, gali būti sukurti specialiai, siekiant privilioti didelį kiekį žmonių.

Daugelis žmonių nukenčia nuo skolininkų vien dėl savo nežinojimo, todėl vertėtų pasinaudoti visomis teikiamomis galimybėmis sužinoti kuo daugiau apie el. parduotuvę, iš kurios ruošiamasi pirkti.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie Mokslas.IT