Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Kodėl Markui Zuckerbergui už 2 mlrd. dolerių prireikė virtualios realybės akinių gamintojo „Oculus Rift“?

Virtualios realybės akiniai žaidėjams „Oculus Rift“
„Oculus VR“ nuotr. / Virtualios realybės akiniai žaidėjams „Oculus Rift“
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Praėjus daugiau nei mėnesiui po pranešimo apie „WhatsApp“ pirkimą, „Facebook“ įkūrėjas Markas Zuckerbergas ir vėl pritraukė pasaulio žiniasklaidos dėmesį, už 2 mlrd. dolerių įsigydamas virtualios realybės akinių kūrėją „Oculus Rift“. Kam neseniai sumokėjus 19 mlrd. dolerių už „WhatsApp“ M.Zuckerbergui prireikė virtualios realybės akinių bendrovės ir ką „Facebook“ su ja veiks?

1980 – aisiais, kai buvo sugalvotas terminas „Virtuali realybė“, virtualios realybės įrenginiai buvo milžiniško dydžio ir primityvios grafikos, todėl niekaip neleisdavo pamiršti, jog esate realiame pasaulyje.

Laikui bėgant technologijos tapo kur kas pažangesnės ir mažesnės, ir vos keli žmonės suprato, kad jau gali būti tinkamas metas ir vėl išmėginti virtualią realybę. 2011 m. 19 – metis Kalifornijos studentas Palmeris Luckey'is turėjo įžvalgų ir talento, kurie leido jam iš investuotojų pritraukti 22,4 mln. dolerių „Kickstarter“ kampanijos metu. Dar tuomet, kai „Rift“ tebuvo tik prototipas, investuotojai tikėjo idėja, rašo telegraph.co.uk.

Kodėl M.Zuckerbergas įsigijo virtualios realybės akinius, atsakymą pateikia jis pats – bendrovė jau dabar nori nuspėti naujas platformas, kurios seks po mobiliųjų įrenginių.

Daugeliui „Facebook“ sprendimas pirkti „Oculus Rift“ buvo visiškai netikėtas ir jis patiko anaiptol ne visiems. Vienas pirmųjų „Oculus“ investuotojų, populiaraus žaidimo „Minecraft“ kūrėjas, ketinęs sukurti specialiai „Oculus“ skirtą šio žaidimo versiją Markusas Perssonas pareiškė, kad su Marku Zuckerbergu nedirbs, nes nepasitiki „Facebook“.

„Facebook“ nėra technologijų entuziastų bendrovė, ji taip pat nėra žaidimų technologijų bendrovė. „Facebook“ ilgą laiką rūpinosi tik tuo, kaip surinkti kuo daugiau vartotojų numerių, – tinklaraištyje rašė M.Perssonas. – Anksčiau žaidimų kūrėjai taip pat kūrė žaidimų platformas „Facebook“ ir tie žaidimai kurį laiką puikiai veikė, tačiau galiausiai visi atsidurdavo nemalonioje pozicijoje, kai „Fcebook“ nutardavo pakeisti žaidimų platformą siekdama įtikti vartotojams.“

Tiesa, virtualių įrenginių rinkoje dabar yra daug žaidėjų, todėl žaidimų kūrėjams iš ko rinktis yra. Tarp jų – aibė startuolių, o taip pat ir „Sony“, sukūrusi virtualios realybės įrenginį „Morpheaus“.

Kodėl M.Zuckerbergas įsigijo virtualios realybės akinius, atsakymą pateikia jis pats – bendrovė jau dabar nori nuspėti naujas platformas, kurios seks po mobiliųjų įrenginių.

„Istorija sufleruoja, kad ateityje bus ir daugiau platformų ir tie, kas jas sukurs, ne tik suformuos vartotojų patirtį, bet turės ir didelę finansinę naudą“, – pirkinį komentavo M.Zuckerbergas.

Didžiausias „Oculus“ investuotojas Andreessenas Horowitzas šį „Facebook“ pirkinį lygina su tuo „Google“ 2005 m .įsigyta „Android“ operacine sistema.

„Facebook“ greičiausiai tikisi, kad virtualios realybės akiniai taps sekančia pagrindine platforma – lygiai taip pat, kaip ja tapo naršymas mobiliaisiais“, – „The Verge“ cituoja A.Horowitzą.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie Mokslas.IT