-50% metinei prenumeratai. Velykų dovana!
Prenumeruoti

Lietuvos programuotojai metė iššūkį „Google Maps“

Mobiliųjų programėlių lyderė Lietuvoje „Lemon Labs“ metė iššūkį „Google Maps“ žemėlapiais paremtoms programėlėms. Lietuvių kompanija kuria sprendimą „Beacon Lab“, kuris mobiliųjų vartotojų vietai nustatyti uždarose patalpose naudos pasaulyje sparčiai populiarėjančią technologiją „Beacon“ (liet. švyturys), kuri veikia „Bluetooth low energy“ („Bluetooth LE“) pagrindu.
Tomas Dirvonskas
Tomas Dirvonskas / Asmeninio archyvo nuotr.

Pirminė produkto versija klientams bus pasiūlyta antrame šių metų ketvirtyje.

Daugiau nei „Google Maps”

„Įprasti „Google Maps“ žemėlapiai patalpose – parduotuvėje ar muziejuje – neveikia, nes nėra ryšio su palydovu, o „Bluetooth LE“ technologija įdomi tuo, kad išdėliojus keletą „Bluetooth“ signalo imtuvų erdvėje, technologija leidžia keliasdešimties centimetrų tikslumu nustatyti vartotojo buvimo vietą ir bendrauti su juo“, – sakė „Lemon Labs“ vadovas Tomas Dirvonskas.

Dėl tokio tikslumo atsiveria didelės galimybės – galima sukurti programėles, kurių paslaugos paremtos navigacija nepraras funkcionalumo tik įžengus į prekybos centrą ar oro uostą, nes programa, paremta „Beacon“ technologija, matys, kur tiksliai vaikšto vartotojas.

Įprasti „Google Maps“ žemėlapiai patalpose – parduotuvėje ar muziejuje – neveikia, nes nėra ryšio su palydovu, o „Bluetooth LE“ technologija įdomi tuo, kad išdėliojus keletą „Bluetooth“ signalo imtuvų erdvėje, technologija leidžia keliasdešimties centimetrų tikslumu nustatyti vartotojo buvimo vietą ir bendrauti su juo.

„Užsukote į pieno produktų skyrių – gausite specialių pasiūlymą sūriui kartu su receptu. Įvedėte savo skrydžio numerį – programėlė jums pasako kiek minučių užtruksite ir kaip greičiausiai nukeliausite iki reikiamų vartų. Praėjote pro kavos parduotuvėlę – gausite kvietimą nusipirkti kavos su 30 proc. nuolaida per artimiausią pusvalandį. Vartotojui teikiamų personalizuotų pasiūlymų kiekį gali riboti nebent fantazija“, – sakė T.Dirvonskas.

Nurungė 1,2 tūkst. konkurentų

„Lemon Labs“ šiuo metu dar užsiima šio sprendimo kūrimu, tačiau programos idėja jau sulaukė pripažinimo pasaulyje.

„Jauniesiems inovatoriams skirtame konkurse „Hello Tomorrow“ su dar kuriama programa nurungėme beveik 1,2 tūkst. dalyvių iš viso pasaulio ir patekome tarp 25 geriausių sprendimų pasaulyje. Čia siūlomi piniginiai prizai, tad užėmę pirmąją vietą, bendrai ar bent savo kategorijoje, galėtume skirti daugiau resursų kūrybai“, – sakė „Lemon Labs“ vadovas.

Konkurso finalas – balandžio 18 dieną Paryžiuje. Anot T.Dirvonsko, vieni stipriausių konkurentų konkurso IT kategorijoje – Prancūzijos „StreamRoot“, siūlanti spartesnių televizijos transliacijų sprendimą. Už pirmąją vietą konkurse bus skiriama 100 tūkst. eurų, o skirtingų kategorijų nugalėtojams atiteks 15 tūkst. eurų.

Susidomėjo investuotojai

„Lemon Labs“ teigia, jog sulaukė ir investuotojų susidomėjimo. Pasak T.Dirvonsko, svarstoma galimybė lėšų programos kūrimui pritraukti iš privačių investuotojų.

„Sulaukėme kelių Lietuvos kapitalo investuotojų dėmesio, tačiau jokių susitarimų dar nepasirašėme. Vertiname, kiek laiko kūrybai ir lėšų reikėtų skirti. Geros programos sukūrimui gali prireikti ir 100 tūkst. eurų ar daugiau, visų metų darbo. Pavyzdžiui, didelio pasisekimo sulaukusiai programai „Vinted“ esame skyrę daugiau nei 30 tūkst. darbo valandų, užrašę daugiau nei 100 tūkst. programavimo kodo eilučių“, – skaičiavo T.Dirvonskas.

Žengia gigantai – „Apple“ sieks prekės ženklo

T.Dirvonskas pastebėjo, kad užkariauti vidaus erdves šiuo metu siekia didžiosios pasaulio korporacijos, dirbančios su mobiliaisiais sprendimais – dėl „Beacon“ technologijos patentų dabar grumiasi ir didieji IT milžinai. Ekspertų vertinimais, „Beacon“ technologijų rinkos vertė 2018 m. sieks 4 mlrd. JAV dolerių.

Užkariauti vidaus erdves šiuo metu siekia didžiosios pasaulio korporacijos, dirbančios su mobiliaisiais sprendimais – dėl „Beacon“ technologijos patentų dabar grumiasi ir didieji IT milžinai.

„Dar tik kuriame sprendimą, tačiau matome, kad atsiveria nauja rinka – antradienį „Apple“ neoficialiai pakvietė registruotis visus, kurie gamina tokią programinę įrangą – tai yra, vadinamuosius „iBeacons“. Panašu, kad „Apple“ siekia gauti šio pavadinimo prekės ženklą“, – sakė T.Dirvonskas.

T.Dirvonskas pastebėjo, kad „Bluetooth LE“ technologiją pateko ne tik į „Apple“ akiratį – koncernas „Samsung“ ją įdiegė į naujausią telefoną „Galaxy S5“, „Coca Cola“ ketina „iBeacons“ technologiją pasiūlyti rinkodaros sprendimams Brazilijoje vyksiančiame pasaulio futbolo čempionate.

Lietuviai galės išbandyti netrukus

Kaip veikia „Beacon“ technologija, „Lemon Labs“ lietuviams tikisi parodyti jau už poros mėnesių konferencijoje „Login“.

„Šią technologiją – pirmieji Lietuvoje – ketiname pritaikyti šių metų „Login“ konferencijos metu, tad laukite siurprizų. Jau ne kartą įsitikinome, kad mūsų domėjimasis naujovėmis, inovacijomis ir jas nuolat bandant pritaikyti praktikoje dažnai padeda versle“, – džiaugėsi T.Dirvonskas.

Lietuvos kapitalo mobiliųjų programėlių kūrėja bendrovė „Lemon Labs“ įkurta vos prieš trejus metus – 2011 metais. Svarbiausias „Lemon Labs“ darbas – mobilioji programėlė drabužių mainų projektui „Vinted“ (Lietuvoje – „manodrabuziai.lt“) Ši aplikacija smarkiai prisidėjo išplečiant „Vinted“ verslą ir pritraukiant 25 mln. eurų investiciją tolimesniam verslo plėtojimui.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įsirenkite šildymą oras–vanduo ir gaukite kompensaciją net iki 70 proc.
Reklama
Kas svarbu įrengiant biurą: keturios interjero dizaino tendencijos
Reklama
Pavasario savaitgaliams ar atostogoms – laikas pajūryje: ne tik pailsėsite, bet ir sustiprinsite sveikatą
Reklama
Norintiems investuoti į NT projektų plėtrą – kaip išsirinkti projektą pagal paskirtį?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius