Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

NASA kurs lėktuvą, kuris viršys garso greitį be smūginės garso bangos

F/A-18 Hornet smūginė garso banga (asociatyvi nuotr.)
Scanpix nuotr. / F/A-18 Hornet smūginė garso banga (asociatyvi nuotr.)
Šaltinis: 15min
3
Skaitysiu vėliau
A A

NASA inžinierius įgaliojo sukurti naujo tipo reaktyvinį lėktuvą, kuris skristų greičiau už garsą, tačiau be jį išduodančios smūginės garso bangos. Garso greitį viršijęs erdvėlaivis generuotų tik menką zvimbimą, kurį tyrėjai vadina „viršgarsiniu širdies plakimu“.

Tikimasi, kad naujasis lėktuvas užpildys komercinę spragą, kurią paliko nebenaudojamas „Concorde“, galėjęs du kartus viršyti garso greitį. „Concorde“ iš Londono į Niujorką žmones galėjo nuskraidinti vos per 3,5 valandos, tačiau ši kelionė būtų buvusi triukšminga, rašo sciencealert.com.

Žiūrint iš inžinerinio taško, žmonės jau seniai galėjo skristi viršgarsiniais greičiais (greičiau nei 1,234 tūkst. km./val.), tačiau viršijus garso greitį kyla smūginė garso banga, kuri sklinda tūkstančius metrų. Tai toli gražu neideali savybė tiek kariniams, tiek keleiviniams lėktuvams. 

Štai kokį garsą skleidė garso greitį viršijęs „Concorde“.

VIDEO: Concorde Breaking the Sound Barrier
Concorde Breaking the Sound Barrier

NASA inžinierių lėktuvas turėtų gebėti sukurti lėktuvą, generuojantį „žemą smūginę bangą“, tad viršgarsiniais lėktuvais komfortiškai galėtų skraidyti ir keleiviai.

Pirminį lėktuvo dizainą turi sukonstruoti „Lockheed Martin“ inžinieriai, o naujoji technologija bus vadinama „Quiet Supersonic Technology“ – QueSTT (tyli viršgarsinė technologija).

Lockheed Martin iliustr./NASA lėktuvo su QueSST technologija prototipo vizualizacija
Lockheed Martin iliustr./NASA lėktuvo su QueSST technologija prototipo vizualizacija

Tai bus pirmasis NASA „X-planes“ serijos lėktuvas ir, jei viskas eisis pagal planą, naujo tipo viršgarsiniai lėktuvai komerciškai bus pradėti naudoti iki 2020-ųjų.

Tai – labai jaudinantys tyrimai, nes jei smūginės garso bangos daugiau nekels problemų, skirtumas tarp įprastinių ir viršgarsinių lėktuvų kūrimo išlaidų komercinės skrydžių bendrovėms bus įkandamas.

Komentarai: 3
Šioje istorijoje Aviacija, NASA, Garsas
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie Mokslas.IT