-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

NASA kurs lėktuvą, kuris viršys garso greitį be smūginės garso bangos

NASA inžinierius įgaliojo sukurti naujo tipo reaktyvinį lėktuvą, kuris skristų greičiau už garsą, tačiau be jį išduodančios smūginės garso bangos. Garso greitį viršijęs erdvėlaivis generuotų tik menką zvimbimą, kurį tyrėjai vadina „viršgarsiniu širdies plakimu“.
F/A-18 Hornet smūginė garso banga (asociatyvi nuotr.)
F/A-18 Hornet smūginė garso banga (asociatyvi nuotr.) / Scanpix nuotr.
Temos: 3 Aviacija NASA Garsas

Tikimasi, kad naujasis lėktuvas užpildys komercinę spragą, kurią paliko nebenaudojamas „Concorde“, galėjęs du kartus viršyti garso greitį. „Concorde“ iš Londono į Niujorką žmones galėjo nuskraidinti vos per 3,5 valandos, tačiau ši kelionė būtų buvusi triukšminga, rašo sciencealert.com.

Žiūrint iš inžinerinio taško, žmonės jau seniai galėjo skristi viršgarsiniais greičiais (greičiau nei 1,234 tūkst. km./val.), tačiau viršijus garso greitį kyla smūginė garso banga, kuri sklinda tūkstančius metrų. Tai toli gražu neideali savybė tiek kariniams, tiek keleiviniams lėktuvams. 

Štai kokį garsą skleidė garso greitį viršijęs „Concorde“.

VIDEO: Concorde Breaking the Sound Barrier

NASA inžinierių lėktuvas turėtų gebėti sukurti lėktuvą, generuojantį „žemą smūginę bangą“, tad viršgarsiniais lėktuvais komfortiškai galėtų skraidyti ir keleiviai.

Pirminį lėktuvo dizainą turi sukonstruoti „Lockheed Martin“ inžinieriai, o naujoji technologija bus vadinama „Quiet Supersonic Technology“ – QueSTT (tyli viršgarsinė technologija).

Lockheed Martin iliustr./NASA lėktuvo su QueSST technologija prototipo vizualizacija
Lockheed Martin iliustr./NASA lėktuvo su QueSST technologija prototipo vizualizacija

Tai bus pirmasis NASA „X-planes“ serijos lėktuvas ir, jei viskas eisis pagal planą, naujo tipo viršgarsiniai lėktuvai komerciškai bus pradėti naudoti iki 2020-ųjų.

Tai – labai jaudinantys tyrimai, nes jei smūginės garso bangos daugiau nekels problemų, skirtumas tarp įprastinių ir viršgarsinių lėktuvų kūrimo išlaidų komercinės skrydžių bendrovėms bus įkandamas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius