Publikuota: 2012 gruodžio 13d. 06:45
„Užupis Creative Cluster“

Universitetuose studentai mokosi ir žaisdami „Starcraft 2“

Ką bendro gali turėti aukštosios mokyklos kursas, kuriame dėstomos sudėtingos diferencialinės lygtys, tiesinė algebra ir skaičiavimai, su „Blizzard“ strateginiu žaidimu „StarCraft“, kur žaidėjai turi rinkti mineralus ir kurti gamybos įmones, kad nugalėtų savo varžovą? Pasirodo, šis žaidimas gali tapti paskaitos dalimi.
Žaidimas „Starcraft 2“
Battle.net nuotr. / Žaidimas „Starcraft 2“

Pasaulyje technologijos jau seniai pakeitė įprastus procesus. Pamažu jos ateina ir į mokyklas bei universitetus.

Prieš keletą metų Kalifornijos universitete pasiūlytas demokratiškas ugdymo kursas, pavadintas „Game Theory with Applications to Starcraft“, kurio metu teoriniu ir skaičiavimo būdu buvo nagrinėjami žaidybiniai mūšio procesai ir atliekami strateginiai sprendimai. Nors daugeliui gali pasirodyti keista, kaip sudėtingas vaizdo žaidimas gali būti naudojamas paskaitose, profesorius Alanas Fengas žaidimo analizei pritaikė įvairias aukštesniojo lygio matematines sąvokas, įskaitant vektorius ir matricas, diferencialinį skaičiavimą, grafikus trijų dimensijų erdvėje ir kt.

Tačiau būtų klaidinga manyti, kad toks vaizdo žaidimo naudojimas yra tiesiog smagus būdas mokytis. Iš tikrųjų mokymosi procesas išlieka pakankamai sudėtingas, o jo esmė – sprendžiat matematines užduotis derinamas praktiškumas.

Daug laiko profesorius A.Fengas tyrinėjo problematiką, kurią kiekvienas žaidėjas turi išspręsti žaisdamas: ar efektyviau statyti daugiau puolančiųjų vienetų, ar naują mineralų gamybos bazę? Jeigu žaidėjas turi tam tikrą puolamąjį vienetą, kiek kitų vienetų galima nugalėti? Tokioje mokymosi aplinkoje, kurioje numeriai, duomenys ir patikrinti metodai yra įprasti, taikomasis matematinis modeliavimas tampa įdomus. Interaktyvi paskaita yra prasmingesnė nei dauguma šiuo metu aukštosiose mokyklose siūlomų matematinių kursų.

Floridos universitetas žaidimą „StarCraft“ švietimui panaudojo kitaip. Siūlomas papildomas internetinis kursas „21st Century Skills in Starcraft“ be jokios matematikos. Šio kurso metu didžiausias dėmesys skiriamas adaptyviam ir greitam sprendimų priėmimui bei kritinio mąstymo įgūdžiams lavinti, analizuojant mūšių pakartojimus.

Kurso aprašyme instruktorius Nathanielis Polingas pažymi, kad šie įgūdžiai neabejotinai reikalingi XXI amžiaus darbo vietoje ir yra esminiai būtent „Starcraft“ žaidime, nes tai veiksminga priemonė, skatinti studentus analizuoti aplinką ir imtis veiksmų sudėtingose situacijose.

Taigi bandant įsiminti nesuprantamas formules ar ilgus konspektus verta pagalvoti, kad jau yra sukurti ir diegiami veiksmingi bei patrauklūs metodai, skirti mokyti studentus. Vietoj tipinio vadovėlio, kur pateikiami įvairūs klausimai, „Starcraft“ siūlo mokymą, atsižvelgiant į žaidimų pasaulio situacijas, kad būtų lengviau suprasti teoriją, o ateityje įgūdžius pritaikyti darbe.

Pagal Gamification.co inf. parengė „Užupis Creative Cluster“.

Skaityti visus komentarus 12
Komentuoti straipsnį
PRISIMINTI
ATSTATYTI
Pranešti klaidą
Pažymėkite klaidą tekste, pele paspaudę kairijį pelės klavišą
Užpildykite klaidos formą ir išsiųskite
Komentuoti
* - privalomi laukai

Komentaras įrašytas

Naujausi komentrai

Skaityti visus komentarus 12
Komentarų nėra
Į viršų
Rodyti senesnius straipsnius
Kategorijos pabaiga
Žaismo DNR
JAV suimtas žaidimų pramonės nekenčiantis senatorius, o Angela Merkel nežaidžia kompiuterinių žaidimų, todėl buvo išvadinta bambekle. Microsoft turi naują bosą, naują strategiją, naujas technologijas ir planus užkariauti Kiniją, tačiau panašių planų turi ir Sony. Šios ir kitos naujienos šios dienos laidoje.
 
IT+
Šįkart laidoje „IT+“ daugybė naujienų apie virtualios realybės technologijas, atsakymai į klausimą „Ką daryti pasibaigus „Windows XP“ palaikymo erai?“, „Mados infekcijos“ tiesioginės transliacijos apžvalga ir žaidimų naujienos.
 
Mokslo sriuba
„Mokslo sriuba“: apie genetiškai modifikuotus organizmus
 
 
Aplikacijos

Makalius.lt

Kelionių portalas „Makalius.lt“ pristatė pirmąją Lietuvoje pigių kelionių mobiliąją...
Sužinok daugiau

Mobilioji aplikacija „Time 4...

Daugeliui šeimų dažnai kyla klausimas, kur nuvesti savo atžalas pramogauti ar pavalgyti?...
Sužinok daugiau