Publikuota: 2012 gruodžio 13d. 06:45
„Užupis Creative Cluster“

Universitetuose studentai mokosi ir žaisdami „Starcraft 2“

Ką bendro gali turėti aukštosios mokyklos kursas, kuriame dėstomos sudėtingos diferencialinės lygtys, tiesinė algebra ir skaičiavimai, su „Blizzard“ strateginiu žaidimu „StarCraft“, kur žaidėjai turi rinkti mineralus ir kurti gamybos įmones, kad nugalėtų savo varžovą? Pasirodo, šis žaidimas gali tapti paskaitos dalimi.
Žaidimas „Starcraft 2“
Battle.net nuotr. / Žaidimas „Starcraft 2“

Pasaulyje technologijos jau seniai pakeitė įprastus procesus. Pamažu jos ateina ir į mokyklas bei universitetus.

Prieš keletą metų Kalifornijos universitete pasiūlytas demokratiškas ugdymo kursas, pavadintas „Game Theory with Applications to Starcraft“, kurio metu teoriniu ir skaičiavimo būdu buvo nagrinėjami žaidybiniai mūšio procesai ir atliekami strateginiai sprendimai. Nors daugeliui gali pasirodyti keista, kaip sudėtingas vaizdo žaidimas gali būti naudojamas paskaitose, profesorius Alanas Fengas žaidimo analizei pritaikė įvairias aukštesniojo lygio matematines sąvokas, įskaitant vektorius ir matricas, diferencialinį skaičiavimą, grafikus trijų dimensijų erdvėje ir kt.

Tačiau būtų klaidinga manyti, kad toks vaizdo žaidimo naudojimas yra tiesiog smagus būdas mokytis. Iš tikrųjų mokymosi procesas išlieka pakankamai sudėtingas, o jo esmė – sprendžiat matematines užduotis derinamas praktiškumas.

Daug laiko profesorius A.Fengas tyrinėjo problematiką, kurią kiekvienas žaidėjas turi išspręsti žaisdamas: ar efektyviau statyti daugiau puolančiųjų vienetų, ar naują mineralų gamybos bazę? Jeigu žaidėjas turi tam tikrą puolamąjį vienetą, kiek kitų vienetų galima nugalėti? Tokioje mokymosi aplinkoje, kurioje numeriai, duomenys ir patikrinti metodai yra įprasti, taikomasis matematinis modeliavimas tampa įdomus. Interaktyvi paskaita yra prasmingesnė nei dauguma šiuo metu aukštosiose mokyklose siūlomų matematinių kursų.

Floridos universitetas žaidimą „StarCraft“ švietimui panaudojo kitaip. Siūlomas papildomas internetinis kursas „21st Century Skills in Starcraft“ be jokios matematikos. Šio kurso metu didžiausias dėmesys skiriamas adaptyviam ir greitam sprendimų priėmimui bei kritinio mąstymo įgūdžiams lavinti, analizuojant mūšių pakartojimus.

Kurso aprašyme instruktorius Nathanielis Polingas pažymi, kad šie įgūdžiai neabejotinai reikalingi XXI amžiaus darbo vietoje ir yra esminiai būtent „Starcraft“ žaidime, nes tai veiksminga priemonė, skatinti studentus analizuoti aplinką ir imtis veiksmų sudėtingose situacijose.

Taigi bandant įsiminti nesuprantamas formules ar ilgus konspektus verta pagalvoti, kad jau yra sukurti ir diegiami veiksmingi bei patrauklūs metodai, skirti mokyti studentus. Vietoj tipinio vadovėlio, kur pateikiami įvairūs klausimai, „Starcraft“ siūlo mokymą, atsižvelgiant į žaidimų pasaulio situacijas, kad būtų lengviau suprasti teoriją, o ateityje įgūdžius pritaikyti darbe.

Pagal Gamification.co inf. parengė „Užupis Creative Cluster“.

Skaityti visus komentarus 12
Komentuoti straipsnį
PRISIMINTI
ATSTATYTI
Pranešti klaidą
Pažymėkite klaidą tekste, pele paspaudę kairijį pelės klavišą
Užpildykite klaidos formą ir išsiųskite
Komentuoti
* - privalomi laukai

Komentaras įrašytas

Naujausi komentrai

Skaityti visus komentarus 12
Komentarų nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Kategorijos pabaiga
Žaismo DNR
Šiandien laidoje — Galybė naujienų iš Lietuvos, Runescape ir Destiny pasaulių, kuklaus bet puikaus žaidimų rinkinuko naršyklei pristatymas, TOP'ai, konkursas ir kitos smagienos.
 
IT+
Šįkart laidoje „IT+“ Naują IT plius sezoną pradedame su nedideliais pokyčiais. Šioje laidoje pasakosime apie išmaniuosius laikrodžius Samsung Gear S, LG G Watch R ir Moto 360, reportažas iš IBC 2014 parodos-konferencijos, iPhone 6 ir Apple Watch bei siurbiantį robotą Dyson 360 Eye.
 
Mokslo sriuba
„Mokslo sriuba“ : Geriausi režisieriai, scenarijų autoriai, animatoriai kuria sudėtingus, įtraukiančius vaizdo žaidimus. Šimtai milijonų žmonių kiekvieną savaitę į juos pasineria. Žaidžia būsimosios mamos, vaikai, statybininkai, geležinkelininkai, mokytojai, bankininkai. Įdomu, kaip jie mus veikia?