Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Vitamino D nepakankamumas siejamas su sveikų moterų uždegimais

Vitaminai
Tomo Urbelionio/BFL nuotr. / Vitaminai
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Misūrio universiteto mokslininkai nustatė, kad vitamino D nepakankamumas susijęs su sveikų moterų uždegimais, kurie laikomi imuninės sistemos reakcija.

Nepakankamai vitamino D vartojusioms moterims nustatyti padidėję alfa faktoriaus (TNF-alfa) kiekiai, o šis serumas laikomas uždegimo rodikliu. Šis tyrimas pirmasis, kuris nustatė atvirkštinę vitamino D ir alfa faktoriaus koncentracijos priklausomybę tarp sveikų gyventojų. Tokia priklausomybė gali paaiškinti šio vitamino vaidmenį apsisaugant arba gydant nuo uždegiminių ligų, įskaitant širdies ligas, išsėtinę sklerozę ir reumatinį artritą.

„Rezultatai parodo, kad nedideli vitamino D kiekiai (organizme) turi neigiamos įtakos uždegimams ir imuninei reakcijai, net ir tarp sveikų moterų“, sako viena tyrimo autorių Catherine Peterson. Pasak jos, paprastai sirgti uždegimu linkę žmonės, turintys antsvorį ir sergantys lėtinėmis ligomis, o net ir nedidelis vitamino D vartojimo sumažėjimas gali pabloginti sergančių žmonių simptomus.

Pasak tyrėjų, jų gauti duomenys patvirtina būtinybę iš naujo įvertinti, kokia turėtų būti vitamino D rekomenduojama paros norma (RPN). Jungtinėse Amerikos Valstijose 1997 metais buvo nustatyta 200 tarptautinių vienetų RPN asmenims, kurie jaunesni nei 50 metų, ir 400 tarptautinių vienetų RPN asmenims, kurie vyresni nei 50 metų. Dabar svarstoma vitamino D rekomenduojamą normą keisti, ir tarp mokslininkų vyrauja įsitikinimas, kad šios normos bus padidintos.

Lietuvoje rekomenduojama vitamino D paros norma yra 10 mikrogramų (400 tarptautinių vienetų).

Tyrimo rezultatus paskelbė žurnalas „Journal of Inflammation“, praneša sciencedaily.com.

Laikoma, kad ir pagal dabartines normas 75 procentai amerikiečių vitamino D suvartoja nepakankamai.

C. Peterson nuomone, daugelis žmonių per dieną turėtų gauti bent jau 1000 tarptautinių vienetų vitamino D. Pasak jos, tris kartus per savaitę po 10 minučių pabuvus tiesioginiuose saulės spinduliuose, kai jie gali pasiekti maždaug ketvirtį kūno paviršiaus, daugeliui žmonių padeda palaikyti tinkamą vitamino D kiekį organizme, tačiau kitiems to neužtenka.

Daug vitamino D turi riebi žuvis, kiti maisto produktai jo turi nedaug.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie 15min