Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Milijonierių dvikova atskleidė korupcijos užkulisius

V.Romanovo įtaka Kaune vis didėja. Jis valdo „Žalgirį“, areną ir pagrindinį miesto dienraštį.
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr. / V.Romanovo įtaka Kaune vis didėja. Jis valdo „Žalgirį“, areną ir pagrindinį miesto dienraštį.
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Viešai apsižodžiavusių Kauno verslininkų Vladimiro Romanovo ir Tautvydo Barščio ginčas praskleidė uždangą, parodančią, kaip verslo magnatų valdoma žiniasklaida gali tapti šantažo įrankiu.

Vienas stambiausių Lietuvos verslininkų, Ūkio banko investicinės grupės prezidentas V.Romanovas neseniai viešai įžeidė kitą žymų Kauno milijonierių, „KG Group“ savininką T.Barštį, suabejodamas jo padorumu. T.Barštys neliko skolingas pareiškęs, jog V.Romanovas iš jo negarbingais būdais sunkė pinigus.

Konfliktas įsižiebė staiga, kai V.Romanovas pasipiktino žinia apie tai, neva jis iš T.Barščio perkąs krepšinio ekipą „KK Kaunas“.

„Žalgirio“ krepšinio klubo savininkas V.Romanovas teigė, kad „Kauno“ klubas T.Barščiui nepriklauso, jis neturįs nė vienos akcijos ir tik tuščiai dedasi krepšinio rėmėju.

V.Romanovas su juo susijusių asmenų valdomo dienraščio „Kauno diena“ puslapiuose rėžė: „Keistai žmogus pozuoja savo turtais ir prabanga, taip pat meile krepšiniui. Tačiau, kai aš pasidomėjau jo indėliu į komandą, kurioje žaidžia jo sūnus, buvau nustebintas, kiek žmogus gali būti nepadorus. Man pasakė, kad klubui jis skiria maždaug tiek pinigų, kiek gauna jo sūnus.“ „Kauno“ klube praėjusį sezoną žaidė T.Barščio sūnus Tautvydas.

Reikalavo didelių sumų?

Žinomų verslininkų žodinė dvikova iš pirmo žvilgsnio primena satyros klasiko Juozo Erlicko kūrinių siužetą, kaip Rubinšteinas susipyko su kaimynu Grabinšteinu ir vienas kitam krėtė eibes.

Tačiau po išoriniu konflikto lukštu slypi verslo ir politikos interesai. Ši istorija parodė, kad verslo magnatų rankose atsidūrusi žiniasklaida gali greitai tapti ne demokratijos sargu, o priemone reikalauti pinigų.

Iš žurnalisto pokalbio su T.Barščiu aiškėja, kad verslininkui teko brangiai mokėti už tylą ir reputacijos išsaugojimą.

– Jūs užsiminėte, kad V.Romanovas iš jūsų reikalavo pinigų. Kaip tai vyko? – paklausė „15min“ T.Barščio.

– Šiuo metu dirba teisininkai, viešųjų ryšių specialistai, rengiamas atsakymas V.Romanovui. Kol kas apie tai kalbėti nenoriu. Taip, man darytas spaudimas, ypač savivaldos rinkimų metu. Buvo susitikimų su V.Romanovo atstovu. Bet apie tai kalbėti dar anksti, pateiksiu įrodymus, kai ateis laikas.

– Likus savaitei iki savivaldos rinkimų „Kauno dienoje“ pasirodė keistas straipsnis. Jame rašyta, kad yra žinoma T.Barštį kompromituojančių faktų, bet jų nepateikta, nes įstatymai likus savaitei iki rinkimų draudžia kompromituoti kandidatus. Tai ir buvo spaudimas?

– Neneigsiu, kad reikalauta V.Romanovo valdomai žiniasklaidos grupei „Diena Media News“ paremti.

– Jums iš rinkimų sąskaitos teko pakloti 200 tūkst. Lt?

– Panašiai. Bet dar kartoju, kol kas nenorėčiau atskleisti visų detalių. Bet aš netylėsiu, esu įžeistas kaip žmogus ir kaip politikas.

Melžia miesto biudžetą?

Su V.Romanovu siejamų asmenų valdomą „Kauno dieną“ dosniai paremti teko ne tik T.Barščiui. Iš savivaldybės įmonių, kuriose vyravo konservatoriai, „Kauno dienai“ savivaldos rinkimų reklaminės kampanijos metu buvo pervesta apie 400 tūkst. Lt. „Kauno dienoje“ prieš rinkimus netrūko konservatorius ir jų lyderį, tuometinį Kauno merą Andrių Kupčinską remiančių publikacijų, prie kurių nebuvo pažymėta, kad tai yra apmokėta politinė reklama.

Dabar, pasikeitus jėgų santykiui savivaldybėje, tokių valdžios malonių V.Romanovo verslo imperija vargu ar gali tikėtis.

T.Barštys tikina, kad V.Romanovo verslo imperija ir toliau ketina pelnytis iš miesto iždo.

– Jūs esate Kauno miesto savivaldybės „Žalgirio arenos“ koncesijos komisijos narys. Kaip vertinate praėjusios kadencijos metu savivaldybės patvirtintas arenos koncesijos sąlygas, kurių reikalavo koncesininkas „Ūkio banko investicinė grupė“ (ŪBIG)?

– Sąlygos nesąžiningos. ŪBIG gauna areną, didžiules erdves ir dar reikalauja iš miesto biudžeto kasmet po 3 mln. Lt. Praėjusios kadencijos miesto taryba nusprendė 7 mln. Lt paremti krepšinį ir dar 5 mln. Lt skirti „Žalgiriui“. Nežinau, ar sąžininga miesto pinigais remti privatų klubą, išskirtinai globoti vieną sporto šaką.

Iš savivaldybės tebereikalaujama sumokėti „Žalgiriui“ krizės laikais nesumokėtus 3 mln. Lt. Tai yra nesąmonė. Daugybė žmonių krizės laikais prarado ir neteko pajamų, mažėjo atlyginimai.

– Ką manote apie V.Romanovo priekaištus, esą jūs menkai tesirūpinote „KK Kaunas“ krepšinio komanda?

– „Kauno“ klubo akcijų tikrai neturiu, niekada nesakiau esąs jo akcininkas. Bet jei ne mūsų įmonės parama, šis klubas nebūtų išgyvenęs.

Žurnalisto klausimai V.Romanovui apie jo poziciją šio konflikto atžvilgiu ir T.Barščio pasisakymus buvo išsiųsti dar praėjusią savaitę. Tačiau atsakymo iki šiol nesulaukta.

Užkasė karo kirvį

V.Romanovo pyktį savo kailiu pajuto ir radijo stočių „Pūkas“ ir „Pūkas 2“ bei televizijos „Pūkas TV“ savininkas Kęstutis Pūkas.

Tik šių metų gegužę buvo pasirašyta taikos sutartis tarp K.Pūko ir V.Romanovo, padėjusi tašką kelis mėnesius trukusiam teismo procesui.

V.Romanovas iš K.Pūko reikalavo grąžinti 2 mln. Lt avansą ir dar priteisti 5 proc. dydžio metines palūkanas už neva laiku negrąžintus pinigus. V.Romanovo nesuminkštino net ta aplinkybė, kad jis yra K.Pūko sūnaus krikšto tėvas.

Teismas, remdamasis V.Romanovo ieškiniu, uždėjo areštą 2 mln. Lt vertės asmeniniam K.Pūko turtui.

Verslininkai 2007 m. pasirašė sutartį, pagal kurią V.Romanovas ketino prisidėti prie K.Pūko žiniasklaidos priemonių plėtros. V.Romanovas pagal sutartį sumokėjo 2 mln. Lt avansą. Vėliau jis apkaltino K.Pūką nesilaikius sutarties sąlygų ir pareikalavo grąžinti avansą.

Susitaikę verslininkai plačiau komentuoti taikos sutarties nenorėjo. „Mes viską išsiaiškinome. Niekada nebuvome susipykę su V.Romanovu, ir toliau bendradarbiausime“, – sakė K.Pūkas.

Kapitalistas cituoja K.Marksą

Kauno verslo sluoksniuose auga įtampa dėl vis didėjančios V.Romanovo įtakos miestui. Nerimaujama, kad lietuviškiausio šalies miesto savasties ženklus „Žalgirio areną“, „Žalgirio“ krepšinio klubą ir didžiausią miesto dienraštį valdo stambus verslininkas, dažnai pasisakantis prieš demokratiją, kritikuoja Vakarų šalių, ypač JAV politiką panašiai, kaip atgimstančio rusų imperializmo ideologai.

Akibrokštas, tačiau „laukinio kapitalizmo“ sąlygomis turtus susikrovęs milijonierius jo įtakoje esančiame leidinyje dažnai rėžia kalbas, tarsi ištrauktas iš sovietinių laikų „mokslinio komunizmo“ vadovėlių. V.Romanovas savo pasisakymuose mėgsta remtis komunizmo ideologu Karlu Marksu, iš peties pliekia „monopolinį kapitalizmą“.

Iki šiol viešai prabilti nedrįstantiems oponentams taip pat neramu, kad didžiulę įtaką turintis verslininkas įnikęs į ezoteriką. V.Romanovo aplinkos žmonės pasakojo, jog milijonierius žavisi Vangos ir Nostradamo pranašystėmis, masonų tradicijomis.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
KALĖDINIŲ DOVANŲ GIDAS
Parašykite atsiliepimą apie 15min