Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2010 03 19

Paaiškėjo nemokamos socialinės reklamos ploto laikraštyje „15min“ laimėtojai

Nuo sausio pabaigos valstybės arba savivaldybės išlaikomos organizacijos buvo kviečiamos dalyvauti „15 min“ konkurse „Nemokama reklama socialinėms problemoms spręsti“. Iki kovo 1-osios iš viso buvo pateiktos 23 paraiškos ne tik iš Vilniaus, bet ir iš Kauno, Klaipėdos, kitų miestų. Aktyviai dalyvavo ministerijos, jaunimo organizacijos bei užimtumo centrai.
Komisijos nariai. Iš kairės:  „Transparency International“ Lietuvoje vadovas Sergejus Muravjovas, Lietuvos marketingo asociacijos valdybos narys Rytis Buračas,  „Deloitte“ Finansų konsultacijų departamento vadovas Linas Galvelė, UAB „15 minučių“ direktorius Rytis Budrys, reklamos agentūros „VRS Grup
Komisijos nariai. Iš kairės: Sergejus Muravjovas, Rytis Buračas, Linas Galvelė, Rytis Budrys, Gintaras Šeputis. / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.
Temos: 2 Reklama 15min

Kovo 15 d., po tris valandas trukusio komisijos posėdžio, kurio metu aptarti visi pateikti projektai, komisijos narių atviro balsavimo būdu išrinktas nugalėtojas, atitikęs konkurso nuostatus ir kurio pateiktas projektas būsiąs naudingiausias visuomenei. Nemokamą socialinės reklamos plotą „15 min“ laimėjo Narkotikų kontrolės departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės, pristatęs prevencinį projektą „Pamiršk“.

Konkurso laimėtoją išrinko kompetentinga 5 narių komisija – UAB „15 minučių“ direktorius Rytis Budrys, Lietuvos marketingo asociacijos valdybos narys Rytis Buračas, reklamos agentūros „VRS Grupė“ vadovas Gintaras Šeputis, „Transparency International“ Lietuvoje vadovas Sergejus Muravjovas, „Deloitte“ Finansų konsultacijų departamento vadovas Linas Galvelė.

Palankiausiai komisija įvertino šiuos projektus (penkių komisijos narių teiktų balų vidurkis):*

Narkotikų kontrolės departamento prie LR Vyriausybės projektas „Pamiršk“ (4,6 balo)

Specialiųjų tyrimų tarnybos antikorupcinio sąmoningumo didinimo kampanija „Duodamas kyšį, darai nusikaltimą. Jei susidūrei su korupcija – pranešk STT“ (3,5 balo)

Lietuvos vaikų ir jaunimo centro organizuojamas teisingo profesijos pasirinkimo projektas (2,8 balo)

LR Teisingumo ministerijos teisinių žinių visuomenei suteikimo projektas (2,6 balo)

Aplinkos ministerijos projektas transporto keliamai taršai mažinti „Europos judrioji savaitė“ (2,4 balo)

* Komisijos narys S. Muravjovas dėl verslo ryšių su STT nebalsavo vertinant šios institucijos projektą, dėl to šio projekto balas apskaičiuotas išvedant likusių keturių komisijos narių balų vidurkį.

„Konkurso idėja kilo po to, kai iš valstybės biudžeto lėšų buvo paskirstyta parama regioninei spaudai, tačiau nieko nebuvo prašoma iš paramos gavėjų. Dėl šios priežasties laikraščio „15 min“ leidėjai nutarė atsilyginti už gautą paramą ir socialinei reklamai skelbti skyrė 6000 kv. cm. nemokamo ploto.“, – sako „15 min“ direktorius Rytis Budrys. Jo nuomone, konkurse dalyvavusieji padirbėjo labai atsakingai – visų pateiktų projektų idėjos vienaip ar kitaip svarbios visuomenei, todėl komisijai teko nelengva užduotis – išrinkti tokį projektą, kuris analizuotų iš tiesų aktualią problemą: ją iškeltų, aktualizuotų ir supurtytų iš pagrindų. Svarbiausi projektų vertinimo kriterijai buvo kūrybiškumas, originalumas, aktualumas ir nauda visuomenei.

Nemokamą 6000 kv. cm. plotą reklamai laimėjęs projektas „Pamiršk“ Narkotikų kontrolės departamento prie LRV vykdomas nuo 2006 m., tačiau kasmet pristatomas vis nauja forma. Kampanijos tikslas – formuoti neigiamą jaunimo požiūrį į psichoaktyvių medžiagų vartojimą, skatinti jaunus žmones pagalvoti prieš priimant lemtingus sprendimus. „Yra tendencijos, kad ekonominiu sunkmečiu didėja nusikalstamumas ir psichoaktyvių medžiagų vartojimas, ypač tarp jaunimo. Mūsų departamentas tikisi, kad bendradarbiaudamas su Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos miestų gyventojams leidžiamu laikraščiu „15 min", atkreips jaunimo dėmesį į narkotikų keliamą žalą ir apsaugos nuo žalingų įpročių“, – sako Narkotikų kontrolės departamento vyriausioji specialistė Lina Vaitiekūnaitė.

Anot komisijos nario, „VRS Grupė“ vadovo G. Šepučio, Narkotikų kontrolės departamento pristatyto projekto privalumas – stipri komunikacija, aiški žinutė ir argumentacija. „Tai buvo vienas iš stipriausių, tvarkingiausiai paruoštų projektų su aiškiu tikslu. Rengėjai pasistengė pateikti motyvus, paaiškinti, kodėl būtent tokia žinutė, kaip ji veikia narkotikus vartojančius žmones. Be to, narkotikų problema yra aktuali mūsų visuomenei, ir ji tampa dar aktualesnė dabartinėje ekonominėje situacijoje“.

„Transparency International“ Lietuvoje vadovas S. Muravjovas tikisi tokių socialinių žiniasklaidos akcijų kaip ši išvysti ir ateityje: „Apsidžiaugčiau, jei pamatyčiau ir kitų žiniasklaidos priemonių panašias iniciatyvas“. Anot komisijos nario, „15 min“ konkursas yra sveikintina iniciatyva, kokių Lietuvoje yra per mažai: „Jų reikia dar daugiau, jei norime, kad žmonės įsitrauktų į didžiausių visuomenės problemų sprendimus. Vyriausybės organizacijos – biudžetinės įstaigos – dažnai neturi galimybių ir nežino, kaip atkreipti visuomenės dėmesį. Todėl žiniasklaida čia turi vaidinti esminį vaidmenį, nes ji yra ketvirtoji bet kokios demokratines santvarkos kolona – ketvirtoji valdžia. Jei žiniasklaida bus socialiai atsakinga, ji dar geriau atliks savo, kaip tarpininko, vaidmenį“.
„Deloitte“ Finansų konsultacijų departamento vadovas L. Galvelė pastebi, kad konkursą laimėjęs projektas išties yra aktualus, gerai parengtas ir savalaikis. „Buvo ir kitų šaunių projektų, tačiau kai kuriems jų trūko konkretumo – nebuvo aiškus veiksmų planas, kas norima pasiekti. Pateikiama įdomi idėja, tačiau jos poveikis visuomenei nebuvo visiškai aiškus“, – vardino kitų projektų silpnąsias vietas komisijos narys.

R. Budrys pabrėžia, jog projektas „Pamiršk“ pasižymėjo itin stipria problematika. „Narkotikų prevencijos problemai turėtų būti skiriama gerokai daugiau dėmesio – tiek valstybės lygmeniu, tiek kiekvieno piliečio sąmonėje. Dėl to bet kokia veikla, kuri leidžia žmonėms sustoti ir susimąstyti apie narkotikų žalą, yra sveikintina“.

Lietuvos marketingo asociacijos valdybos narys R. Buračas atkreipia dėmesį į laimėjusio projekto visuomeninę svarbą. „Nėra tikslių duomenų, kiek mūsų šalies piliečių jau palietė narkotikų problema, nes registruojama tik labai maža dalis narkotines medžiagas vartojančių žmonių, tačiau nepaisant to, visi žinome, kokia bloga situacija ir kaip ji kasmet blogėja – ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje, – sakė R. Buračas. – Lietuvoje nepakankamai suvokiama, kokio masto problemą turime ir, to nesuprantant, negalima adekvačiai reaguoti – skirti pakankamai lėšų, imtis visuomeninių iniciatyvų. Manau, kad projektas geras, nes skatina jaunų žmonių sąmoningumą ir turi daugiausiai potencijos būti veiksmingas“.

„15min“ atstovas R. Budrys sako, kad ir kituose projektuose buvo daugybė labai aktualias problemas sprendžiančių idėjų. LR Aplinkos ministerija norėjo atkreipti dėmesį į transporto keliamos taršos problema per tradicinę Europos judriąją savaitę. LR Vidaus reikalų ministerija pateikė akcijos, siekiančios skatinti visuomenės ir policijos bendradarbiavimą, bei suteikiančios visuomenei galimybę pareikšti padėką policijos pareigūnui, viešinimo projektą. LR Susisiekimo ministerija pateikė paraišką siekdama sumažinti žuvusiųjų ir sužeistų dvyliktokų skaičių per abiturientų šventes. Net šešių paraiškų iš Kauno – Vilijampolės Dailės centro, Tautinės kultūros centro, Algio Žikevičiaus saugaus vaiko mokyklos, Jaunųjų turistų centro, Neįgaliojo jaunimo užimtumo centro bei Kauno apskrities viešosios bibliotekos – tikslai rėmėsi į saugesnės, draugiškesnės ir meniškesnės aplinkos gyventi sukūrimą. Panašus tikslas buvo pateiktas ir Ignalinos rajono savivaldybės administracijos: sunkiai materialiai gyvenančių šeimų integracija į darbą rinką.

Ypatingai aktualią patyčių problemą paraiškoje kėlė VšĮ „Vaikų linija“ ir, nors šis projektas komisijai paliko didelį įspūdį, jis negalėjo tapti konkurso nugalėtoju dėl neatitikimo konkurso nuostatams. Kauno miesto savivaldybės visuomenės sveikatos biuro iniciatyva susijusi su sveikos gyvensenos propagavimu, o Kauno Panemunės senelių namai konkurso paraiškoje siūlė atkreipti dėmesį į jų teikiamą paslaugą – rūpinimąsi senyvo amžiaus žmonėmis. Dėl pilietinės iniciatyvos „Vilnius – mano namai“ viešinimo paraišką pateikė Vilniaus miesto savivaldybė. Ši iniciatyva jungia daug atskirų akcijų: kovą su šiukšlintojais, su nuorūkų mėtytojais, su grafitų piešėjais, su netvarkingų statybviečių šeimininkais, su automobiliais-vaiduokliais, su triukšmadariais, su girtuoklystėmis viešose vietose, su netvarkingais gyvūnų šeimininkais ir t.t. Vilniaus arkivyskupijos „Caritas“ projektas „Gerumas mus vienija“ skiria dėmesį skurdui Vilniaus mieste mažinti bei padėti silpniausiems visuomenės nariams. Sociokultūrinio miesto bendruomenės ugdymo projektą „Pažinkime lietuvių kalendorines šventes“ pristatė Klaipėdos miesto savivaldybės etnokultūros centras. Viešoji įstaiga „Nuo pradžios“ savo iniciatyva norėjo atkreipti dėmesį, kad teikiant reguliarią nemokamą lankomąją pagalbą šeimoms, turinčioms socialinių problemų (patiriančioms socialinius stresus), galima išvengti negatyvaus poveikio vaikų socializacijai. LR Finansų ministerija siūlė reklaminę akciją, kuria siekiama atkreipti žmonių dėmesį į tai, kad dalyvaudami šešėlinėje ekonomikoje jie nuskriaudžia (apvagia) patys save, nes dėl kiekvieno mūsų tokios elgsenos valstybės biudžetas netenka pajamų, kurios vėliau galėtų būti skiriamos švietimui, sveikatai, socialinei sričiai, visuomenės apsaugai, kitoms visiems žmonėms svarbioms sritims. Jaunimo realizacijos: savo tikrojo „aš“ suvokimo ir neslėpimo, bei mėgstamo darbo pasirinkimo ir motyvacijos siekti daugiau, tobulėti, projekto idėją pateikė Lietuvos vaikų ir jaunimo centras. Jaunimo užimtumo, problemų sprendimo ir patarimų projektą pateikė Lietuvos jaunimo organizacijų taryba. LR Teisingumo ministerijos pateikto projekto tikslas – skleisti visuomenei informaciją apie pileičių teises ir pareigas, bei informuoti, kaip tinkamai jas ginti.
 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius