-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Naujasis Prancūzijos karo orlaivis „Airbus A400M“ atliko pirmą kovinę užduotį – į Malį nugabeno 22 tonų krovinį savo kariškiams

Naujasis Prancūzijos karinis transporto lėktuvas „Airbus A400M Atlas“ prieš pat Naujuosius atliko pirmą užsienio operaciją. Orlaivis savo kariams į Malį nugabeno 22 tonų krovinį, reikalingą tęsti operacijai šioje Afrikos šalyje.
Prancūzijos karinis transporto lėktuvas „Airbus A400M Atlas“
Prancūzijos karinis transporto lėktuvas „Airbus A400M Atlas“ / Prancūzijos KOP/JL.Brunet nuotr.

Kaip pranešė Prancūzijos gynybos ministerija, naujasis transporto orlaivis gruodžio 29 d. krovinį skraidino iš Orleano aviabazės Prancūzijoje į Malio sostinę Bamaką. Skrydis truko 6 val. 40 min. Orlaiviu buvo skraidinamos 22 tonos karinio krovinio operacijoje „Serval“ dalyvaujantiems kariams.

Pranešama, kad tai buvo pirmoji kovinę šio orlaivio užduotis.

Paskutinę metų dieną orlaivis iš Bamako dar vieną krovinį perskraidino į šiaurinę Malio dalį.

Prancūzija turi du karinius transportinius orlaivius „Airbus A400M Atlas“. Pirmąjį šalies KOP gavo 2013 m. rugsėjo 2 d. Antrąjį orlaivį Prancūzijos kariškiai gavo lapkričio 6 d. Būtent šis lėktuvas ir skrido į Malį.

Abu orlaiviai dislokuoti bazėje Orleane.

Pranešama, kad standartinis orlaivio „Lockheed C-130H Hercules“ (gabenančio daugiausiai 9 t krovinio) skrydis iš Orleano į Malio sostinę, kurį „Airbus A400M Atlas“ su 22 t krovinio atliko per 6 val. 40 min., truktų 9 val. 30 min.

Apie „Airbus A400M“

Airbus A400M“ yra keturių motorų varomas turbosraigtinis karinis transporto orlaivis, kurį gamina „Airbus Military“. Lėktuvas pirmą kartą viešai pademonstruotas 2008 m. liepos 26 d. Sevilijoje (Ispanija).

Orlaivis yra visai naujas. Į orą pirmą kartą jis pakilo tik 2009 m. gruodžio 9 d. Pirmieji lėktuvai buvo perduoti Prancūzijai. Iš viso ši šalis planuoja įsigyti 50 tokių orlaivių.

VIDEO: Lėktuvas „Airbus A400M Atlas“

Be Prancūzijos orlaivį jau užsisakė ir pirks Vokietija (53 vnt.), ispanija (27 vnt.), Didžioji Britanija (22 vnt.).

„Airbus A400M“ laikomas vieningu Europos kariniu transporto orlaiviu. Susitarimas dėl tokio lėktuvo gamybos tarp kelių šalių buvo pasirašytas dar 1982 m., tačiau dėl įvairių priežasčių jo kūrimas ir gamyba neprasidėjo iki mūsų laikų.

Pagal orlaivio kūrėjo planą, lėktuvas turėtų būti skirtas krovinių ir karių gabenimui, jų desantavimui. Orlaivis turėtų leistis bet kokiomis oro sąlygomis, bet kuriuo paros metu net ir prastose ir nusileidimui nelabai pritaikytose vietose.

Lėktuvo sparnų mojis – 42,40 metro, jo ilgis – 45,10 metro, aukštis – 14,70 metro, tuščio orlaivio svoris – 70 tūkst. kg, kreiserinis greitis – 780 km/val., gali nuskristi iki 9 tūkst. 260 km, o maksimaliai pakrautas – iki 4 tūkst. 300 km, maksimalus skrydžio aukštis – 11 tūkst. 280 metrų.

Kad lengviau būtų įsivaizduoti, kokį krovinį gali gabenti orlaivis, paprastai pateikiami tokie pavyzdžiai: čia be vargo telpa 120 karių arba 66 neštuvai su sužeistaisiais ir juos lydinčiais asmenimis, arba 37 tūkst. kg krovinių, arba 41 tūkst. kg papildomų degalų, arba du sraigtasparniai RAH-2 „Tiger“ ar AH-64 „Apache“, arba šeši „Land Rover“ tipo automobiliai, arba vienas raketinis kompleksas „Roland“, arba du penkių tonų sunkvežimiai su dviem 105 mm pabūklais, arba vienas mobilus kranas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius