Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2014 10 24

Šį savaitgalį – paskutinė proga šįmet pasivėžinti konke

Kauniečiai, kurie dar nespėjo pasivėžinti žirgų traukiama konke, šį savaitgalį kviečiami į Laisvės alėją. Šešiolika keleivių galinti sutalpinti konkė Laivės alėjoje kursuos šeštadienį ir sekmadienį, nuo 12 iki 16 val. Kauniečiai ir miesto svečiai ją galės išbandyti nemokamai.
Arkliai Laisvės alėjoje
Arkliai Laisvės alėjoje / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Gali būti, kad šįmet tai bus paskutinė proga išbandyti istorinę transporto priemonę. Jei orai neatšils, konkė į Laisvės alėją sugrįš kitų metų pavasarį.

„Į Laisvės alėją sugrįžusi istorinė konkė kelia didžiulį kauniečių ir miesto svečių susidomėjimą. Kiekvieną savaitgalį matau nutysusias eiles norinčiųjų pasivažinėti istorine transporto priemone. Noriu pabrėžti, kad tai tikrai ne vieno sezono pramoga – pavasarį atšilus orams konkė dar tikrai sugrįš į Laisvės alėją“, – teigė Kauno meras Andrius Kupčinskas.

„Vėlinių savaitgalį konkė nevažinės, o vėliau viskas priklausys nuo oro sąlygų“, – sakė Žirginio sporto klubo direktorius Antanas Civinskas.

Istorinę konkę sukūrė šįmet 80 metų veiklos jubiliejų švenčianti bendrovė „Kauno autobusai“. Pasak miesto mero, įmonė pademonstravo puikų socialinės atsakomybės pavyzdį ir sugrąžino istorinę duoklę miestui.

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Arkliai Laisvės alėjoje
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Arkliai Laisvės alėjoje

Konkės istorija

XIX a. pabaigoje Kauno miesto valdyba nutarė įvesti arklių tramvajų – „konkę“. 1887 metais buvo sudaryta koncesija su belgų inžinieriumi E.Diuponu, kuris naująjį susisiekimą mieste įrengė per ketverius metus. 1892 metų gegužės 24 d. Rotušės aikštėje, susirinkus visuomenei, Kauno gubernatorius N.M. Klinbenbergas atidarė arklių tramvajų, ėjusį nuo Rotušės aikštės dabartinėmis Vilniaus, Birštono, Laisvės alėja, Gedimino, Griunvaldo gatvėmis, Vytauto prospektu iki pat geležinkelio stoties.

Paskutinė konkės kelionė įvyko 1929 metais balandžio 15 d. Ja iškilmingai važiavo miesto aukštuomenė. Vietoj arklių tramvajaus ėmė kursuoti miesto autobusai, kurių eksploataciją 1930 m. iš privačių bendrovių perėmė miesto savivaldybė, išplėtusi ne tik autobusų parką, bet ir maršrutų skaičių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius