Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2021 02 23

Daugėjant „skenduolių“ Dangėje – mažiau diplomatijos

Skęstantys laivai prie Dangės upės krantinių jau tampa tradicija. Dar praėjusį rudenį ne sykį į vandenį grimzdo žvejybos laivas „Ole Wilassen“, o pirmadienio vakarą tas pats likimas ištiko kitą žvejybinį laivą „Toras“.
Trečiadienio popietę skęstantis laivas dar nebuvo grąžintas į savo vietą
Lapkritį Danėje buvo nuskendęs kitas laivas / Jurgitos Andriejauskaitės/15min.lt nuotr.

„Iš tikrųjų pastarieji metai buvo laivų skendimo Klaipėdos Dangės upėje metai. Tai tikrai yra ir skaudinantis, jaudinantis, ir sykiu sukrečiantis vaizdas, kai matai, kad nėra jokio galutinio rezultato“, – apie vis pasikartojančius laivų skendimus kalbėjo Klaipėdos miesto meras Vytautas Grubliauskas.

Jis teigė nepamenantis, kad anksčiau laivų skendimas būtų toks pasikartojantis.

„Stebint situaciją tame sistemiškumo kontekste, galiausiai kalbant ir apie tą pačią žemsiurbę, kuri nuskendo mariose, ir tas „skenduolis“, kurį per du kartus pavyko išgelbėti, tiek ir paskutinysis plaukiojančio objekto dalinis paskendimas liudija, kad esama tam tikrų sisteminių spragų", – pasakojo meras.

Pasak jo, buvo atsigręžta į koncesininką, kuris sudaro sutartis su laivų savininkais, švartuojančiais laivus prie krantinių. Buvo iškeltas uždavinys, kad turtu turi rūpintis savininkas. Kontrolė, kaip yra rūpinamasi savo turtu, pasak mero, taip pat yra koncesininko prievolė.

„Tačiau tam tikro nesusikalbėjimo ar aktyvumo stoka veda prie tokių rezultatų, kokius mes matome“, – pasakojo meras.

Kalbama, kad galbūt reikėtų peržiūrėti ar net koreguoti miesto ir koncesininko pasirašytą sutartį, kurioje atsirastų daugiau prievolių užtikrinti laivų priežiūros kontrolę. Mero nuomone, jeigu savininkai teoriškai, formaliai ir rūpinasi savo turtu, tačiau laivai skęsta, reiškia, kad arba yra prastai prižiūrimas nuosavas turtas, arba yra prastai kontroliuojama, kaip savininkai prižiūri savo turtą.

„Čia jau nebėra laiko ir vietos delikatiems, protokoliniams ir diplomatiniams reveransams“, – pabrėžė meras.

Kol kas jokių baudų ar sankcijų neprižiūrimų laivų savininkams iš Savivaldybės skirta nebuvo, bet aplinkosaugininkai buvo įvertinę konkrečią žalą konkrečioje vietoje.

Anot mero, kaip ateityje spręsti tokias situacijas, yra intensyviai svarstoma. „Tam tikri sprendimai dėl tokių situacijų vyksta, tačiau jie nėra tokie aktyvūs, kaip norėtųsi miestui. Ir šioje vietoje su koncesininku visgi laukia labai kietas ir konceptualus pokalbis, nes tai yra ne prašymas, o, kaip ir minėjau – prievolė ir pareiga“, – akcentavo pašnekovas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius