Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

125 mln litų kainuosiantis Palangos aplinkkelis leis išvengti spūsčių į pajūrį

Palangos aplinkkelis turėtų būti baigtas kitų metų gegužę ir kainuos apie 125 mln. Lt.
J.Vanagės nuotr. / Palangos aplinkkelis turėtų būti baigtas kitų metų gegužę ir kainuos apie 125 mln. Lt.
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Palangoje netrukus prasidės aplinkkelio statybos darbai. Naujuoju keliu, aplenkdami kurortą, automobiliai į Palangos oro uostą, Šventąją ar Latviją vykti galės jau 2015 metų gegužę. Skaičiuojama, kad šis projektas kainuos apie 125 mln. Lt.

 Palangos aplinkkelis bus tiesiamas įgyvendinant Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos įgyvendinamo viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektą „Palangos aplinkkelio tiesimo ir eksploatacinės priežiūros“. Tai – pirmasis šalyje transporto infrastruktūros projektas, įgyvendinamas viešosios ir privačios partnerystės būdu.

Šio projekto vertė – beveik 125 mln. litų. Jį privataus kapitalo lėšomis planuojama įgyvendinti iki 2015 m. gegužės, dar 23 metus verslininkai aplinkkelį prižiūrės savo lėšomis. 

Šio projekto vertė – beveik 125 mln. litų. Jį privataus kapitalo lėšomis planuojama įgyvendinti iki 2015 m. gegužės.

Statybos leidimą darbams Palangos miesto Savivaldybė išdavė praėjusios savaitės pabaigoje, analogiškų dokumentų iš Kretingos rajono savivaldybės rangovai sulaukė pirmadienį. 

UAB „Palangos aplinkkelis“ direktorius Vitoldas Sapožnikovas pabrėžė, jog miško darbai teritorijoje, per kurią eis naujasis aplinkkelis, jau pradėti, o žemės darbai bus pradėti iš karto, kai tik leis oro sąlygos – išeis įšalas. 

8,25 kilometro ilgio Palangos aplinkkelis bus magistralinio kelio Klaipėda-Liepoja dalis, jis nuo Palangos nukreips tranzitinį transportą, važiuojantį Liepojos, Klaipėdos ir Šiaulių kryptimis. Tiesiant aplinkkelį, netoli Palangos esanti Vydmantų sankryža bus rekonstruota į skirtingų lygių sankryžą, taip pat bus įrengtos dar dvi vieno lygio sankryžos.

Aplinkkelis bus nutiestas dar šiais metais, iki lapkričio, o kitąmet numatyta atlikti kelio ženklinimo ir kitus, su eismo saugumu susijusius darbus. 

Automobilių eismas Palangos aplinkkeliu paleistas bus iki 2015 m. gegužės 1 d. 

V.Sapožnikovas pabrėžė, jog Palangos aplinkkelio statyba – Lietuvoje bandomasis PPP projektas, tačiau keblumų jį įgyvendinant nekils. „Aplinkkelio statybos darbus atliksiantis generalinis rangovas – AB „Kauno tiltai“ – turi reikiamos patirties“, – sakė V.Sapožnikovas. 

Nutiestas aplinkkelis pagerins tiek vairuotojų, vykstančių per Palangą tranzitu į Latviją, tiek pačių palangiškių ir kurorto svečių gyvenimą – sunkiasvoriams ir kitiems į kaimyninę Respubliką vykstantiems automobiliams nebereikės užsukti į Palangos centrą, tad mieste sumažės transporto priemonių srautai. 

Atlikti tyrimai parodė, kad vien vasarą per Palangos kelią, kirsdami miesto teritoriją, į Latvijos pusę tranzitu išvažiuoja apie 75 tūkst. automobilių. Daugiausiai tai – sunkiasvorės transporto priemonės.

Pasak Palangos mero Šarūno Vaitkaus, kurortas jau daugelį metų susiduria tiek su ekologine, tiek su transporto srautų problema. Nutiesus aplinkkelį, kurortą pirmiausia aplenktų tie sunkiasvoriai automobiliai, kurie per Palangą tranzitu vyksta į Latviją. „Atlikti tyrimai parodė, kad vien vasarą per Palangos kelią, kirsdami miesto teritoriją, į Latvijos pusę tranzitu išvažiuoja apie 75 tūkst. automobilių. Daugiausiai tai – sunkiasvorės transporto priemonės, tranzitu vežančios krovinius iš Klaipėdos jūrų uosto į Latviją“, – kalbėjo Š.Vaitkus. 

Didžiulė lengvųjų automobilių srautų problema ypač išryškėja vasaros savaitgaliais, kuomet iš Palangos išvažiuoti norinčių automobilių eilės nusidriekia maždaug nuo oro uosto bei užtvindo tiek Klaipėdos plentą, tiek centrinę Vytauto gatvę. Tuomet su didžiuliais nepatogumais susiduria tiek vairuotojai, tiek ir šalia judraus Klaipėdos plento gyvenantys palangiškiai, priversti kvėpuoti automobilių užterštu oru. „Nutiesus aplinkkelį, ši problema būtų išspręsta“, – sakė Š.Vaitkus. 

Komentarai
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie 15min