Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Aplinkai „draugiškos“ padangos

Padangos
Redo Vilimo/BFL nuotr. / Padangos
Šaltinis: „Lietuvos žinios“
0
Skaitysiu vėliau
A A

Europos Parlamente (EP) pritarta reglamentui dėl variklinių transporto priemonių tipo patvirtinimo atsižvelgiant į jų bendrąją saugą. Reglamentas suvienijo 60 direktyvų.

Pasiūliusi reglamentą Europos Komisija (EK) pirmiausia siekė gerokai supaprastinti galiojančius teisės aktus. Pateikti nauji privalomi reikalavimai dėl pažangių saugos elementų: visose transporto priemonėse reikės įrengti elektroninio stabilumo kontrolės sistemas; lengvuosiuose automobiliuose – padangų oro slėgio stebėjimo sistemas, sunkiasvorėse transporto priemonėse – pažangias staigaus stabdymo ir įspėjimo apie nukrypimą nuo kelio juostos sistemas. Nustatytos griežtesnės padangų keliamo triukšmo ribinės vertės bei pateikiami nauji reikalavimai automobiliui važiuojant šlapia danga. Specialios spalvotos žymos nurodys, kurios padangos „draugiškos“ aplinkai, kurios – ne. Taip siekiama sumažinti į atmosferą išmetamų anglies dvideginio (CO2) dujų kiekį.

Reglamentas išsprendžia keletą opių klausimų. Pirmiausia į vieną visumą sugrupuoti išsibarstę teisės aktai. Ne mažiau reikšmingas saugumo keliuose klausimas, ypač kai siaučiant „karui keliuose“. ES sprendžia ir aplinkosaugos problemas, susijusias su dideliais CO2 išmetimais, ypač transporto srityje.

Statistika liudija, kad kelių transportas išmeta beveik 25 proc. bendro CO2 teršalų kiekio, todėl didžiausias ES uždavinys – sumažinti transporto priemonių energijos vartojimo intensyvumą ir jų į aplinką išmetamą CO2 kiekį.

Reglamentu nustatomi privalomi reikalavimai dėl pažangių saugos elementų, iš kurių svarbiausi – elektroninio stabilumo kontrolės sistemos (angl. ESCS) visose transporto priemonėse; pažangios staigaus stabdymo sistemos (angl. AEBS) ir įspėjimo apie nukrypimą nuo kelio juostos sistemos (angl. LDWS) sunkiasvorėse transporto priemonėse.

Elektroninio stabilumo kontrolės sistemos naujuose automobiliuose jau paplitusios, tačiau pažangios staigaus stabdymo ir įspėjimo apie nukrypimą nuo kelio juostos sistemos – gana naujos sudėtingos technologijos. „Norint jas įdiegti prireiks daugiau laiko, nei numato EK“, – sakė EP Pramonės, mokslinių tyrimų ir energetikos komiteto narys Šarūnas Birutis.

Su aplinkosauga susiję ir reikalavimai padangoms. Reglamentu siekiama padidinti jų saugą ir sumažinti automobilių neigiamą poveikį aplinkai.

Reglamentas bus taikomas nuo 2012 metų. Kai kuriems punktams numatytas pereinamasis laikotarpis iki 2018-ųjų, kad gamintojai galėtų lengviau prisitaikyti. Tai bus privaloma visoms ES narėms.

„Lietuvos žinios“
Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie 15min