Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Aštuoni iš dešimties gyventojų mano, kad valstybinėse institucijose aptarnaujama kvalifikuotai ir mandagiai

Savivaldybės salė
Dienraščio „15 minučių“ nuotr. / Savivaldybės salė
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Šiais metais atliktos gyventojų apklausos duomenimis, aštuoni iš dešimties respondentų nurodė, kad jie patenkinti valstybės ar savivaldybės institucijų aptarnavimo kokybe – juos aptarnavo laiku, mandagiai ir kvalifikuotai. Labiausiai lankytojai buvo nepatenkinti, kad tenka ilgai laukti jų problemų sprendimų.

Per metus labiausiai pagerėjo šių trijų aspektų vertinimas – reikiamos informacijos suteikimas (86 proc. respondentų gavo reikiamos informacijos, o 2009 metais teigiamai atsakė 79 proc. apklausos dalyvių), pasitenkinimas aptarnavimo kokybe (81 proc., 2009 metais – 76 proc.) ir pasitenkinimas atsakymais į prašymus (79 proc., 2009 metais – 75 proc.). Šiemet daugiau gyventojų teigia, kad buvo aptarnauti mandagiai, informacija buvo suteikta aiškiai ir suprantamai, jiems buvo lengviau surasti reikiamą tarnautoją. Pablogėjo tik vienas iš devynių vertinamų aptarnavimo aspektų – sprendimų priėmimo greičiu šiais metais buvo patenkinti septyni iš dešimties, o pernai – 8 iš dešimties respondentų. Specialistų teigimu, šis aspektas yra labai svarbus norint pagerinti bendrą administracinių paslaugų teikimo bei aptarnavimo efektyvumo koeficientą.

Per metus padaugėjo žmonių, manančių, kad vieno langelio padaliniai valstybės ar savivaldybės institucijose padeda geriau išspręsti jiems rūpimus klausimus – teigiamai tokią sistemą įvertino du iš trijų apklaustųjų. Pernai vieno langelio principo naudą pripažino kas antras respondentas. Taip pat šiek tiek padaugėjo gyventojų, kurie į įstaigas kreipiasi elektroniniu paštu.

Specialistų teigimu, apklausa parodė, kad šalies gyventojų nuomonė apie valstybės ir savivaldybės tarnautojus yra vienoda tiek vertinant jų veiklos pokyčius į gerąją ar blogąją pusę, tiek ir vertinant jų savybes (kompetenciją, sąžiningumą bei pagarbą žmonėms). Nors gerokai didesnė gyventojų dalis dažniau bendrauja su savivaldos lygio tarnautojais, tačiau jų vertinimas nesiskiria nuo valstybės tarnautojų, dirbančių Seimo, Vyriausybės ar ministerijų pavaldumo institucijose. Remiantis kelių metų apklausų rezultatais, daroma prielaida, jog taip valstybės ir savivaldybės institucijų tarnautojus vertinantys gyventojai labiau remiasi ne savo asmenine patirtimi (konkretūs tarnautojai, į kuriuose jie buvo kreipęsi, vertinami teigiamai), o bendru visuomenėje ir žiniasklaidoje vyraujančiu neigiamu požiūriu į šių institucijų darbuotojus. 

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie 15min