Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Aviamodeliai – sportas, hobis ir gyvenimo būdas

Marius Kuzma su sraigtasparnio modeliu.
I.Ozturhan/15min.lt nuotr. / Marius Kuzma su sraigtasparnio modeliu.
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Šeštadienį Klaipėdos aerodrome pirmą kartą buvo suorganizuota aviamodelių šventė-varžybos, kuriose pasirodė pažengę ir pradedantys šio sporto entuziastai, vyko parodomieji skrydžiai. Mini sraigtasparnį skraidinęs vilnietis Marius Kuzma pripažįsta – tai brangus ir daug laiko atimantis hobis, tapęs gyvenimo būdu.

Marius Kuzma pasakojo aviamodeliais susidomėjęs prieš keletą metų, kai pirmąsyk internete išvydo vos penkiasdešimt litų kainuojantį mažą sraigtasparnio modeliuką. Jį įsigijęs M.Kuzma ties tuo nesustojo: elektrinį modeliuką pakeitė vidaus degimo variklį turintys ir didesni modeliai. Šeštadienį M.Kuzma atliko parodomąjį akrobatinį apie pusantro metro ilgio sraigtasparnio, kainuojačio 4500 litų, skrydį. „Tai ir sportas, ir pomėgis ir gyvenimo būdas“, – kalbėjo vilnietis.

Į dangų kelia elektra ir kuras

„Šis sraigtasparnio modelis yra varomas spirito ir nitrometano mišiniu bei tepalu. Veikimo principas – pultu valdomos modelio mentys, kaip ir realiame malūnsparnyje. Šis gali skristi ir pirmyn ir atgal, visomis kryptimis. Giroskopas reguliuoja uodegą pagal pasukimą, kad laikytusi“, – technines savybes vardino aviamodelių aistra užsikrėtęs vilnietis. Pagrindinį darbą atlieka kompiuteris, esantis viduje. Pasak M.Kuzmos, sraigtasparnio modelį sudėtingiau valdyti, nes, pavyzdžiui, lėktuvo modelio skridimo krypčių nėra tiek, kiek gali skristi malūnsparnis.

Saugodamas sraigtasparnį nuo nelaimingų atsitikimų, M.Kuzma nemažai laiko praleidžia treniruodamasis prie kompiuterio. Simuliacinė programa padeda perprasti straigtasparnio valdymo principus, mokytis įvairių triukų. Jei toks modelis trenktųsi į žemę, pigiausiai jo remontas kainuotų apie 1200 litų. Nemažai kainuoja ir jo eksploatacija, o ypač kuras. Kiti modeliai yra varomi elektra, jų eksploatacija pigesnė. Elektrinį modelį treniruotėms naudoja ir M.Kuzma.

Pasak jo, šį sportą iš dalies suvaržo Lietuviško klimato ypatumai: „Šio sraigtasparnio technika šalčio nelabai bijo. Iki –30 laipsnių šalčio, nieko baisaus. Tik kai temperatūra pasiekia –12 laipsnių, labai šąla pirštai valdant pultu. Galima vos kelias minutes paskraidinti“.

Sportas – per brangus Lietuvai

„Lietuvoje nėra tokių sraigtasparnių varžybų. Tiesiog finansiškai neapsimoka. Paskraidyti ir vieną dieną pasitreniruoti vien kuras kainuoja apie 120 litų“, – apie išlaidas šiam hobiui kalbėjo M.Kuzma. Aviamodelių galima nusipirkti ir Lietuvoje, tačiau čia įkainiai kur kas didesni nei užsienyje. Tad dauguma šio sporto mėgėjų modelius įsigyja užsienyje ar internetu. Ne išimtis ir M.Kuzma, šį sraigtasparnį įsigijęs internetu.

„Dauguma siunčiasi iš užsienio internetu gaudami garantiją detalėms. Jei detalės atkeliauja brokuotos, jas galima grąžinti“,  – sakė M.Kuzma. Jis pasakojo, kad neseniai jam kartu su kitu šio sporto entuziastu Evaldu Černiausku teko lankytis Danijoje vykusiame „sraigtasparnistų“ suvažiavime. Lietuviai buvo nustebę, koks šis užsiėmimas populiarus kitose Europos valstybėse. „Pasaulyje vyksta rimtos sraigtasparnių modelių varžybos. Lankantis Danijoje buvo įdomu pabendrauti bei pašnekėti su kitais žmonėmis, užsiimančiais šiuo sportu. Jie už nieką nemoka: veltui gauna kurą, akumuliatorius – finansuoja patys aviamodelių gamintojai“, – įspūdžiais iš Danijoje vykusio suvažiavimo dalinosi M.Kuzma.

Anot jo, perspektyviems sportininkams, rodantiems gerus rezultatus, gamintojai aviamodelius pasiūlo patys: „Tu imk, skrisk i reklamuok, bet turi parodyti savo sugebėjimus“. 

 

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
KALĖDINIŲ DOVANŲ GIDAS
Parašykite atsiliepimą apie 15min