-50% metinei prenumeratai. Velykų dovana!
Prenumeruoti
2009 12 11

Bendrasis pagalbos centras atsiliepė į šešimilijonąjį skambutį numeriu 112

Bendrasis pagalbos centras (BPC) praneša, kad trečiadienį šio centro Vilniaus skyriaus operatorius atsiliepė į šešimilijonąjį skambutį bendruoju pagalbos telefono numeriu 112.
Bendrasis pagalbos centras
Bendrasis pagalbos centras / BPC nuotr.

Kaip rašoma BPC pranešime, 19.19 val. pagalbos telefonu paskambinusi moteris pranešė, kad daugiabutyje Taikos gatvėje, 7 aukšte, pas kaimynus į butą ką tik pateko du kaukėti vyrai, bute girdisi triukšmas.

Į šį skambutį atsiliepusi BPC pareigūnė įvertino situaciją ir nedelsdama į pokalbį įjungė Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato pareigūnę, kuri į įvykio vietą skubiai išsiuntė policijos ekipažus. Įtardama, kad bute gali būti jo šeimininkai ir gali kilti grėsmė jų sveikatai ir gyvybei, BPC pareigūnė į įvykio vietą išsiuntė ir greitąją medicinos pagalbą.

Po kelių minučių policija jau buvo įvykio vietoje ir sulaikė net šešis plėšimu įtariamus asmenis. Medikai suteikė pagalbą užpuolikų sumuštam buto šeimininkui, kuris dėl galvos smegenų sukrėtimo ir krūtinės sumušimo šiuo metu gydomas ambulatoriškai.

Į šešimilijonąjį skambutį bendruoju pagalbos telefono numeriu atsiliepusi pareigūnė sako, kad visuomet labai svarbu reaguoti greitai ir tiksliai, nes užpuolikai yra neprognozuojami. Paklausta, kodėl pasirinko šį nelengvą darbą, atsakė: „Man svarbu, kad tai, ką darau, būtų prasminga. Noriu padėti žmonėms. Džiugu sužinoti, kad visos skubios pagalbos tarnybos suveikė gerai ir į nelaimę patekusiam žmogui pagalba buvo suteikta laiku, kaip ir įvyko šiuo atveju“.

„Šeši milijonai pagalbos skambučių mums yra šeši milijonai žmonių, kurie kreipėsi numeriu 112 prašydami padėti, ir mes jaučiame ypatingą atsakomybę už tai, kad pagalba būtų suteikta operatyviai ir profesionaliai. Teikiant pagalbą mūsų darbuotojų indėlis yra ypač svarbus, nes jie pagalbos šauksmą išgirsta pirmieji,“ – sako BPC viršininkas A. Kedavičius.

Bendrasis pagalbos centras 2004 metų rugsėjo 1 dieną pradėjo administruoti skambučius numeriu 112 Vilniaus miesto teritorijoje. Šiandien BPC Vilniuje į pagalbos skambučius atsako 40 pamainomis dirbančių pareigūnų, 10 pareigūnų valdo priešgaisrines gelbėjimo pajėgas, jų darbas organizuojamas pamainomis po 12 ir 8 valandas.

Piko metu kiekvienam darbuotojui per vieną valandą vidutiniškai tenka atsiliepti į 30 pagalbos skambučių ir parengti pagalbos tarnyboms 8 pranešimus apie pagalbos poreikį.

Nuo 2008 metų gruodžio 1 dienos buvo įsteigti BPC teritoriniai padaliniai, kurie pradėjo veiklą apskričių centrų savivaldybių teritorijose ir laipsniškai perima pagalbos skambučių administravimą iš policijos ir priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos pareigūnų. Šiandien jau 20 savivaldybių gyventojai (du trečdaliai visos Lietuvos gyventojų), paskambinę numeriu 112, išgirsta „Bendrasis pagalbos centras“.

Paskambinus numeriu 112 visoje Lietuvos teritorijoje galima iškviesti pagrindines pagalbos tarnybas: ugniagesius gelbėtojus, policiją ir greitąją medicinos pagalbą. Svarbiausias BPC uždavinys – užtikrinti atsakymą į pagalbos skambučius numeriu 112 ir reagavimą į pagalbos prašymus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įsirenkite šildymą oras–vanduo ir gaukite kompensaciją net iki 70 proc.
Reklama
Kas svarbu įrengiant biurą: keturios interjero dizaino tendencijos
Reklama
Pavasario savaitgaliams ar atostogoms – laikas pajūryje: ne tik pailsėsite, bet ir sustiprinsite sveikatą
Reklama
Norintiems investuoti į NT projektų plėtrą – kaip išsirinkti projektą pagal paskirtį?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius