Tokie sugriežtinti reikalavimai jau yra parengti visoms vairavimo mokykloms, antradienį praneša dienraščio „Lietuvos rytas“ priedas „Vartai“.
Mažų vairavimo mokyklų savininkams naujieji reikalavimai atrodo nerealūs. Norint įgyvendinti šiuos pakeitimus, vairavimo mokykloms teks įsigyti ne tik naujesnių automobilių, bet ir papildomos įrangos jiems bei mokymo salėse.
Pagal pakeistus reikalavimus teorijos mokymas sutrumpės nuo 60 iki 40 valandų, o privalomojo praktinio mokymo pamokų išaugs nuo 20 iki 30 valandų.
„Tai nedidelės investicijos, – įsitikinęs susisiekimo viceministras Rimvydas Vaštakas. – Ir būsimi vairuotojai neturėtų nuogąstauti. Kursai neturėtų brangti, mat mokyklų tarpusavio konkurencija bei mažesnis teorijos valandų skaičius neleis padidinti kainos.“
Pagal pakeistus reikalavimus teorijos mokymas sutrumpės nuo 60 iki 40 valandų, o privalomojo praktinio mokymo pamokų išaugs nuo 20 iki 30 valandų.
Susisiekimo ministerijos Kelių ir civilinės aviacijos departamento Saugaus eismo skyriaus vedėjas Vidmantas Pumputis sakė, kad teorijos mokymo filmavimo kamera, kuri turi būti įdiegta mokymo klasėse, kainuoja nuo 50 litų.
Automobiliuose įdiegta praktinio mokymo filmavimo įranga – nuo 300 litų. Įdiegti GPS įrangą mokomuosiuose automobiliuose kol kas nenumatyta.
„Turime Specialiųjų tyrimų tarnybos duomenų, kad yra mokyklų, kuriose pažymėjimą, kad vairavimo kursų baigti, galima tiesiog nusipirkti jų nelankius. Nuo šiol taip nebebus“, – neabejojo viceministras.
Be to, ateityje apie kiekvieną naują mokinį vairavimo mokykla per tris darbo dienas privalės pranešti bendrovei „Regitra“.
Lietuvoje per metus parengiama vidutiniškai apie 43 tūkst. vairuotojų. Įvertinus, kad B kategorijos kursai vidutiniškai kainuoja 800–1 000 litų, šiame versle per metus sukasi apie 35–43 mln. litų. Lietuvoje veikia apie 350 vairavimo mokyklų.