-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2015 05 20 /12:12

Dingusio piloto dukra Brigita Mačiulytė: filmuota medžiaga rodo, kad įgula turėjo laiko

Filmuotos medžiagos iš Baltijos jūros dugno peržiūra leidžia daryti prielaidą, kad pilotai Adolfas Mačiulis ir Alvydas Selmistraitis ėmėsi skubių veiksmų prieš orlaivio kontaktą su vandeniu.
Nukritusiu orlaiviu skridusių pilotų artimieji
Nukritusiu orlaiviu skridusių pilotų artimieji, B.Mačiulytė (kairėje) / 15min.lt / Lauros Selėnienės nuotr.

Tai 15min.lt papasakojo piloto A.Mačiulio dukra Brigita Mačiulytė. Anot jos, orlaivis pažeistas nesmarkiai – taigi tikėtina, kad smūgis kontakto metu nebuvo stiprus.

„Taip, mes viską matėme jau. Iš to, ką mes matėme, galiu pasakyti, kad lėktuvas yra pažeistas minimaliai. Išorinių didelių pažeidimo žymių nėra visai. Fiuzeliažas yra sveikas, pilotų kabina visa sveika. Yra tam tikrų ženklų, kad jie bandė gelbėtis“, – kalbėjo B.Mačiulytė.

Pasak B.Mačiulytės, filmuotoje medžiagoje matyti, kad An-2 šturvalas užfiksuotas. Tai veikiausiai reiškia, kad pilotai siekė stabilaus ir lygaus nusileidimo į jūrą, o likusį laiką išnaudojo ruošdamiesi palikti lėktuvą.

Pasak jos, filmuotoje medžiagoje matyti, kad An-2 šturvalas užfiksuotas. Tai veikiausiai reiškia, kad pilotai siekė stabilaus ir lygaus nusileidimo į jūrą, o likusį laiką išnaudojo ruošdamiesi palikti lėktuvą.

„Lėktuvo šturvalas yra užremtas. Kad laikytų aukštį – ar tiesiog tam, kad jisai nejudėtų“, – teigė pašnekovė.

Pasak jos, tolesnė pilotų paieška vykdoma ta pačia kryptimi, kurią su Vokietijos mokslininkų pagalba apskaičiavo lakūnų artimieji. B.Mačiulytės teigimu, priekaištų paieškos operacijai dabar galima būtų turėti nebent dėl komunikacijos.

„Jie lygiai tuos pačius skaičiavimus daro. Tiesiog yra didelės skylės komunikacijoje. Mums nebuvo paaiškinti veiksmai, kurie buvo daromi ir teisingai, ir gerai. Ir dėl to kilo daugiausiai abejonių“, – tęsė piloto dukra.
Pasak jos, taip pat užgeso viltys dėl trečiadienį jūroje pastebėto objekto. Paaiškėjo, kad jis su An-2 nesusijęs.

„Mes žinome, kad tas objektas nesusijęs“, – sakė B.Mačiulytė. 

Vilties moteris nepraranda. Tiesa, neslepia, kad jos nėra daug.

„Dabar svarbiausia, kad būtų rasti. Ar gyvi, ar kūnai – mums reikia, kad jie būtų surasti“, – teigė B.Mačiulytė.

A.Selmistraičio žmona: pilotai savo darbą padarė iki galo

Klaipėdoje pilotų artimieji žurnalistams taip pat teigė, jog orlaivio durelės yra praviros – tai leidžia daryti prielaidą, kad A.Mačiulis ir A.Selmistraitis spėjo palikti An-2.

„Labai didžiuojuosi mūsų vyrais. Brigitos tėčiu ir savo vyru. Kad jie sugebėjo iki paskutinės akimirkos išlaikyti šaltakraujiškumą. (…) Lėktuvas tokiame gylyje guli praktiškai sveikas. Reiškia, jie savo darbą padarė iki galo. Jie buvo pilotai iš didžiosios raidės. Jie yra, jie yra“, – sunkiai tramdydama emocijas sakė piloto A.Selmistraičio žmona Virginija.

„Gal vilties ir mažai“, – atsidusi ji.

Antanas Valys: jūroje pastebėtas objektas

„Rastas jūroje plaukiojantis objektas, ir yra išskridęs straigtasparnis, laukiame informacijos, kad galbūt tai susiję su avarija. Kas tai per objektas, negaliu patvirtinti, žinių neturime“, – per Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto posėdį Seime trečiadienį sakė krašto apsaugos viceministras Antanas Valys.

Lietuvos kariuomenės Jungtinio štabo Jungtinio  situacijų skyriaus viršininkas pulkininkas leitenantas Raimondas Matulaitis sakė, kad objektas buvo pastebėtas dar antradienį vakare, tačiau jį aptikęs pasieniečių sraigtasparnis neturėjo galimybės jo patikrinti. Trečiadienį prie objekto išskrido karinių oro pajėgų sraigtasparnis MI-8.

„Vakar pastebėjo pasieniečių sraigtasparnis, šiandien išskrido MI-8. Pasieniečiai dėl sraigtasparnio techninių galimybių negali patikrinti, mūsų sraigtasparnis turi galimybes, nusileis, jei reikės, patikrins, kas tai per objektas“, – žurnalistams sakė R.Matulaitis.

Jis sakė šiuo metu neturintis informacijos, ar pastebėtas objektas yra susijęs su nukritusiu „An-2“.

„Per visą operaciją buvo aptikta įvairiausių objektų, bet buvo pripažinta, kad jie – ne nukritusio orlaivio įranga“, – sakė R.Matulaitis.

Lėktuvas žvalgomas pakartotinai

Lietuvos karinių jūrų pajėgų laivo „Kuršis“ povandeninio roboto vaizdo kamera dar kartą žvalgo Baltijos jūros dugne rastą orlaivį „An-2“, kuriuo skrido du lietuviai pilotai.

„Šiuo metu „Kuršis“ vėl vykdo darbą su povandeniniu robotu. Bus stengiamasi dar kartą nuodugniai iš išorės apžiūrėti lėktuvą, prieiti arčiau jo iš įvairių pusių, pasižiūrėti į kabiną iš išorės, taip pat ir pro šoninius langus“, - BNS trečiadienį sakė Lietuvos karinių jūrų pajėgų vado padėjėjas kpt. ltn. Antanas Brencius.

Jis BNS patvirtino, kad rasto orlaivio durys buvo „šiek tiek“ praviros, tačiau kol kas susilaikė nuo komentarų, ką tai galėtų reikšti. A. Brencius teigė neturintis duomenų, ar šiuo metu yra svarstoma iškelti lėktuvą iš jūros dugno.

Seimo komitetas trečiadienį aptarė dingusio lėktuvo paieškos koordinavimą. Antradienio pavakarę lietuvių lėktuvas „An-2“ rastas Baltijos jūros dugne 124 metrų gylyje, daugiau kaip 116 kilometrų nuo kranto, tarp Liepojos ir Palangos, Latvijos išskirtinėje ekonominėje zonoje. Ištyrus lėktuvo liekanas povandeninio roboto video kamera, pilotų nerasta, jų paieška tęsiama.

Kritikai teigia, kad lėktuvo paieškoje nebuvo pasitelkti visi galimi ištekliai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius