Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Duobių nusėtos gatvės – nepagydoma Kauno liga

Situacija judriausia Kauno gatve tituluojamame Savanorių prospekte šiuo metu yra apverktina.
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr. / Situacija judriausia Kauno gatve tituluojamame Savanorių prospekte šiuo metu yra apverktina.
Šaltinis: Laikraštis „15 minučių“
0
Skaitysiu vėliau
A A

Kol Kauno valdininkai svaičioja apie milijoninius projektus ir esmines pagrindinių miesto gatvių rekonstrukcijas, paprasti miestiečiai yra priversti kasdien laužyti savo automobilius.

„Kaune tokios tragiškos būklės gatvių dar nėra buvę“, – konstatuoja kone kiekvienas nebe pirmus metus miesto gatvėmis važinėjantis kaunietis. Linksmesnių plaučių vairuotojai juokauja, jog šioje situacijoje įmanoma įžvelgti vienintelį teigiamą dalyką – darbų stoka nesiskundžiančių automobilių važiuoklės meistrų išaugusias pajamas. Deja, daugiau progų juokauti šia tema kauniečiai neturi.

„Dzin man ta arena. Krepšinio nežiūriu. Gatvėse, kuriomis kasdien važinėju, vienos duobės“, – šis  vieno anoniminio komentatoriaus prie straipsnio apie „Žalgirio“ arenos statybas parašytas pastebėjimas gerai nušviečia situaciją mieste. Aštuonženklę sumą į arenos statybas sukišęs Kaunas jau šią vasarą turės blizgantį pasididžiavimą, bet amerikietiškų stiklų blizgesys slėps duobėmis išvagotą tikrąjį miesto veidą.

Automobilius remontuoja kone kasdien

Kas apie miesto gatvėse esančias duobes galėtų papasakoti daugiausia? Be abejonės, kasdien jomis zujantys taksi vairuotojai. „Tokios blogos situacijos mieste dar nėra buvę. Vairuotojai skundžiasi, kad iš garažo neišlenda, automobilius remontuoja vos ne kiekvieną dieną. Per dieną nuvažiuojant bent 200 km, remonto išlaidos būna įspūdingos, – tvirtino Kauno lengvųjų automobilių taksi asociacijos prezidentas Zenonas Šleinius. – Kalbant apie gatvių remontą, aš pasigendu sistemingo darbo, kuris duotų realų rezultatą. Dabar galėtų bent pačias baisiausias duobes sutvarkyti, tai vis būtų šis tas. Ir galėtų tai daryti taip, kad po poros mėnesių toje pačioje vietoje neatsirastų kita duobė.“

Su Z.Šleiniaus mintimis sutiko ir Kauno maršrutinių taksi įmonių asociacijos pirmininkas Gintaras Girkantas, prisipažinęs, kas neatsimena, jog miesto gatvės kada nors būtų buvusios tokios tragiškos būklės kaip dabar. „Paėmus bet kurią didesnę Kauno gatvę, situacija yra tokia, kad ją sunku įveikti nepataikius į kokią nors duobę. Tarkim, Vilniuje situacija kur kas geresnė. Palyginus mūsų kolegų sostinėje išlaidas automobilių remontui, jos pas mus yra dvigubai didesnės. Dažnai pasitaiko, kad vairuotojas įvažiuoja į rimtesnę duobę ir sulanksto ratlankį, praduria padangą. Tai kainuoja mažiausiai kelis šimtus litų“, – patiriamus nuostolius skaičiavo G.Girkantas.

Kalta nepalanki gamta

Kauno savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis, kalbėdamas apie gatvėse susidariusios situacijos priežastis, minėjo itin nepalankias gamtines sąlygas. Pasak valdininko, praėjusią žiemą buvo net keli atodrėkiai, lėmę pasikartojusius užšalimo–atšilimo ciklus, kurie žymiai prisidėjo prie kelių dangos irimo.

„Kita vertus, gatvės sensta kiekvienais metais. Jei nesiimsime esminio remonto, kitais metais jos bus dar labiau nugyventos“, – pareiškė A.Pakalniškis.

Duobių remontą lygino su dantų taisymu

Vienu iš geriausių kelių tiesimo specialistų šalyje laikomas Valdas Kezys pripažino – atlydys gatvės dangai yra it peilis. „Bet tai turi įtakos tik naujų duobių ir plyšių atsiradimui“, – pridūrė ekspertas, užsiminęs, jog didžiausi priekaištai turėtų būti skiriami iki šiol miesto gatves remontavusiems kelininkams ir jų darbų kokybę turėjusiems prižiūrėti savivaldybės darbuotojams.

„Jų darbai kalba už juos pačius“, – į platesnes diskusijas apie Kaune dirbančių kelininkų darbą nesivėlė V.Kezys. „15min“ primena, jog daugelį metų miesto gatves remontavo bendrovė „Kauno keliai“. Pastaruoju metu dalį savivaldybės skelbiamų konkursų laimi ir kompanija „Kelių remonto grupė“.

„Kita vertus, savivaldybė nenori pripažinti, kad norėdama sutaupyti, nori užtaisyti kuo daugiau duobių. Paprastai tariant, paima, duobes užmėto, prispaudžia ir nuvažiuoja. O rudenį prie tos duobės atsiranda kita duobė, o po žiemos, pavasarį, jau gaunasi dviguba duobė. Tai yra tik paprasta kosmetika. Juk, pavyzdžiui, kai žmogui tvarko dantį, iš pradžių nuskausmina, pragręžia, pasižiūri,  po to dar kartą išvalo, sutepa, dar gręžia, kad kraštai būtų švarūs, ir tik tada deda plombą. Su duobėmis lygiai tas pats. Jeigu mes tik užmėtome, kad neskaudėtų, tai ir lieka taip. O jeigu mes išfrezuosime, kraštus gražiai sutepsime, tai ir turėsime rezultatą. Bet Kauno, kaip ir kitų miestų savivaldybės taupydamos to nedaro“, – tvirtino susisiekimo komunikacijų specialistas V.Kezys.

Planuose – dideli darbai

Duobių ir po žiemos atsiradusių išdaužų remontą savivaldybės konkursą laimėjusi bendrovė „Kelių remonto grupė“ pradėjo praėjusią savaitę. Iš pradžių kelininkai dirbo A.Juozapavičiaus pr., Vaidoto, Tunelio ir M.K.Čiurlionio gatvėse. Šią savaitę darbai tęsiami Verkių, Švenčionių, Pabrėžos, Veiverių, Raudondvario, Rūko, Didžiojoje, Piliuonos ir Kurtinių gatvėse. Išdaužų užlyginimui šįmet bus skirta iki 3 mln. Lt.

Nuo šiandien darbus pradeda ir bendrovės „Kauno keliai“ darbininkai, kurie Karaliaus Mindaugo prospekte atliks paprastojo remonto darbus.

Savivaldybės atstovai dideles viltis deda į šių metų pradžioje miesto tarybos patvirtintą  planą pagrindinėse Kauno gatvėse atlikti esminį remontą ne tik pakeičiant asfaltbetonio dangą, bet ir sustiprinant pagrindus. Tokiu būdu dar šįmet planuojama iš esmės atnaujinti Karaliaus Mindaugo ir Europos pr., Raudondvario pl. ir Jonavos g.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie 15min