Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Dviračių takas tapo Laisvės alėjos bėda

Laisvės alėjoje pėstieji skundžiasi dviratininkais, o šie – pėsčiaisiais.
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr. / Laisvės alėjoje pėstieji skundžiasi dviratininkais, o šie – pėsčiaisiais.
Šaltinis: Laikraštis „15 minučių“
0
Skaitysiu vėliau
A A

Laisvės alėjoje įvykusi nelaimė gali atsirūgti visiems dviračių mėgėjams. Įsismaginęs dviratininkas partrenkė dvi moteris, kurios patyrė sunkių sužalojimų. Šis įvykis įsiūbavo Kauno politikų diskusijas apie dviračių tako iškėlimą iš centrinės miesto gatvės.

Praėjusį pirmadienį Laisvės alėja skriejusio jaunuolio partrenktų dviejų moterų patirti sužalojimai  pasirodė esantys daug rimtesni nei buvo skelbta iki šiol. Po dviračio ratais patekusios 28 ir 57 metų moterys iškart pakliuvo į Kauno klinikose dirbančių medikų rankas. Viena nukentėjusioji atsidūrė Traumatologijos, o kita – Reanimacijos skyriuje. Dėl pastarosios moters gyvybės medikai kovojo kelias dienas. Naujausiomis žiniomis, nukentėjusiosios būklė stabilizavosi, jos gyvybei pavojus nebegresia.

Po šios nelaimės dalis Kauno politikų prakalbo, jog per visą Laisvės alėją ir Senamiestį einantis dviračių takas turėtų būti iškeltas į šalia esančias gatves. Dviračių entuziastai tokius planus vertina skeptiškai ir siūlo problemas spręsti bandant pažaboti ant dviračių sėdinčius chuliganus.

Svarbiausia – saugumas

„Laisvės alėja didžiuliais greičiais dažnai pralekia grupės jaunuolių. Tai yra labai pavojinga, – tvirtino idėją dviračius iškraustyti iš Laisvės alėjos palaikantis Kauno vicemeras Kęstutis Kriščiūnas. – Apie tai su savivaldybės administracijos darbuotojais kalbėjome dar prieš dvi savaites, pasitarimo apie lauko kavines metu. Tik paskui mes sužinojome apie tą nelaimę, kuri dar kartą įrodė, kad šalia dviračių tako nesaugu tiek vaikams, tiek jų mamoms, tiek ir vyresnio amžiaus žmonėms. Savivaldybės administracijos specialistams pavedžiau išnagrinėti galimybę iškelti dviračių taką iš Laisvės alėjos.“

Politikas pridūrė, jog dviračiams skirti takai galėtų būti perkelti į greta Laisvės alėjos einančias gatves. Anot K.Kriščiūno, keičiant dviračių takų išsidėstymą Kauno centre vertėtų pasiremti Vakarų Europos miestuose matomais pavyzdžiais.

Vertina skeptiškai

„O kur tie dviratininkai dings? Jie kaip važiavo Laisvės alėja, taip ir važiuos“, – tikino Lietuvos dviratininkų bendrijos pirmininkas Linas Vainius.

Kaunietis prisiminė, jog dar prieš įrengiant Laisvės alėja einantį dviračių taką, jis buvo nusiteikęs gana skeptiškai. L.Vainius Kauno vadovams tuomet primygtinai siūlė dviračiams skirtas zonas įrengti alėją iš dviejų pusių supančiose Kęstučio ir K.Donelaičio gatvėse. Tiesa, šiam siūlymui pasipriešino policijos atstovai, patikinę, jog dviračiai minėtose gatvėse trukdys ne tik automobiliams, bet ir viešajam transportui.

„Politikai turi suprasti, kad jei čia nebus dviračių tako, dviratininkai važiuos pasiskleidę po visą Laisvės alėją. O kur jie dings? Juk neskris oru. Tas dviračių takas suvaldo eismo srautus. Dviratininkai turi savo juostą, o pėstiesiems lieka visa likusi erdvė. Nei vienų, nei kitų iš čia neišvarysi. Mes Lietuvoje turime nemažai neveikiančių ar visiškai sveikam protui prieštaraujančių draudimų. Šis būtų būtent toks. Uždrausti šio reiškinio neįmanoma. Mano galva, Laisvės alėjoje turėtų būti pėsčiųjų pirmumas. Dviratininkai turėtų važiuoti mandagiai, tvarkingai ir labai atsargiai. Norint padidinti pėsčiųjų saugumą, visų pirma reikia sutramdyti chuliganus. Juos reikia bausti be kalbų ir didesnių skrupulų“, – tvirtino L.Vainius.

Gatvėje – didžiulis pavojus

Panašų požiūrį dėstė ir didžiausiu  dviračių mėgėju savivaldybėje laikomas Tarptautinių ryšių ir protokolo skyriaus vedėjas Raimundas Šmitas. Ištisus metus kasdien į darbą dviračiu minantis valdininkas akcentavo, jog tvarkos galima pasiekti tik pažabojus chuliganus.

„Ką tie policininkai su riedžiais ir visi kiti veikia? Reikia kiek griežčiau pakontroliuoti, pagauti vieną kitą, kuris Laisvės alėja lekia lyg akis išdegęs. O kodėl mes kontroliuojame automobilių greitį? Leiskime jiems miesto gatvėmis važiuoti 120 km/val. greičiu. Pažiūrėsime, kas tada bus.

Jeigu dviratininkai važiuos 10–15 km/val. greičiu, visi gražiai sutilps. Juo labiau kad pėstieji Laisvės alėjoje turi penkis kartus daugiau erdvės nei dviratininkai“, – kalbėjo R.Šmitas.

Kalbėdamas apie kai kurių politikų siūlymus dviračius minti važiuojamojoje gatvių dalyje, savivaldybės klerkas patikino to daryti nerekomenduojantis niekam.

„Tai yra labai pavojinga. Kiek tenka trumpus atstumus įveikti važiuojant gatve, tai visą laiką dvi akys kaktoje ir žiūri, kad tavęs nepervažiuotų. Tegul patys politikai išvažiuoja į automobilių juostą ir pamatys, koks ten malonumas“, – teigė savivaldybės Tarptautinių ryšių ir protokolo skyriaus vadovas.

Be policijos pagalbos neišsivers

Kitas miesto vicemeras Povilas Mačiulis tvirtino, jog per Laisvės alėją ir Senamiestį einantis dviračių takas yra pati mėgstamiausia šios transporto priemonės mėgėjų trasa. Todėl, anot politiko, tokių drastiškų priemonių, kurias siūlo jo kolega K.Kriščiūnas, imtis nereiktų.

„Tiek Vakarų Europoje, tiek Nidoje ar Klaipėdoje mes matome akivaizdžius pavyzdžius, kad ir dviratininkai, ir pėstieji gali puikiausiai sugyventi. Čia daugiau eismo dalyvių kultūros klausimas. Dviratininkai turi jausti, kad šalia eina pėstieji ir atvirkščiai. Tai galima pasiekti su policijos pagalba žmonėms aiškiai primenant, kad ta juosta yra skirta dviračiams, o ne pėstiesiems. Antra, galima dviračių taką pažymėti ryškesnėmis spalvomis ar net įrengiant nedideles pakylėles“, – savo siūlymus dėstė P.Mačiulis.

„15min“ kalbinti Kelių policijos valdybos vadovai pažadėjo Laisvės alėja pavojingai važiuojantiems dviratininkams skirti ypatingą dėmesį.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie 15min