Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2009 04 09

Erzina patarimai nesinervinti

Lietuvoje jau septintą kartą startuojanti abiturientams skirta kampanija „Egzaminai? Nesinervink.lt“ sulaukia vis daugiau kritikos, mat sunkmečio sąlygomis vertinama kaip neūkiškumo pavyzdys.
Studentai
Egzaminas / Andriaus Ufarto/BFL nuotr.

Švietimo ir mokslo ministras Gintaras Steponavičius buvo ragintas taupyti valstybės pinigus, be kita ko, atsisakant abiturientams skirtos informacinės kampanijos skambiu pavadinimu „Nesiparink.lt“. Tokį siūlymą jam pateikė Aukštaitijos švietimo darbuotojų profesinių sąjungų susivienijimas. Tačiau į raginimą atsižvelgta tik tiek, kad buvo pakeistas Nacionalinio egzaminų centro (NEC) vykdomos kampanijos pavadinimas – nuo šiol ji vadinasi „Nesinervink.lt“.

Kaip neūkišką ir net beprasmę šią kampaniją vertina ne tik pedagogų profsąjungos. Kandžių žodžių jai negaili mokyklų vadovai, moksleivių tėvai ir patys abiturientai.

Kainuoja 30 tūkst. litų

Iš šiųmečio Švietimo ir mokslo ministerijos biudžeto kampanijai „Nesinervink.lt“ skirta 30 tūkst. litų. Pabrėžiama, kad tai tris kartus mažesnė suma nei buvo skiriama anksčiau. Anot NEC specialisto Arūno Malinovskio, per ankstesnes kampanijas jaunimo komandos vykdavo į įvairias krašto mokyklas ir įrodinėdavo abiturientams, kad egzaminų bijoti neverta.

Šiemet apie egzaminų baimę ir būdus ją nugalėti rašoma interneto svetainėje www.nesinervink.lt. Be daugelio patarimų abiturientams, jų tėvams ir mokytojams, tinklalapyje galima rasti nuorodų į informaciją apie egzaminų tvarką, stojimo į aukštąsias mokyklas taisykles ir pan. A.Malinovskis tikino, kad prieš rengiant šiųmetę kampaniją tartasi su įvairių jaunimo organizacijų lyderiais ir buvo gautas jų pritarimas.

Nieko naujo neranda

Tačiau iš tiesų kampanijai pritaria toli gražu ne visi abiturientai. Panevėžio Juozo Balčikonio gimnazijos abiturientei Kristinai Lauciutei projektas pasirodė neįdomus ir nereikalingas.

„Nežinau nė vieno abituriento, kuris būtų susidomėjęs šiuo projektu ar bent jį aptarinėjęs. Mums jis visiškai nereikalingas“, – teigė ji. Abiturientės tėtis Julius Laucius dukros nuomonei pritaria.

Dvylika klasių Panevėžio Margaritos Rimkevičaitės mokykloje šiemet baigianti Agnė Urbonavičiūtė vakar kaip tik pirmąkart atsivertė internetinį kampanijos puslapį, tačiau nieko, ko jai nebūtų jau anksčiau išaiškinę mokytojai, jame nerado.

Jaučia gėdą

Panevėžio Juozo Miltinio gimnazijos abiturientų klasei vadovaujanti mokytoja Rasa Venciuvienė tikino nei pati ieškanti informacijos minėtame puslapyje, nei girdėjusi, kad tai darytų jos auklėtiniai. „Pačią kampaniją žinau ir vertinu ją kaip pinigų švaistymą“, – pabrėžė pedagogė.

Gerų žodžių kampanijai nerado ir vienos geriausiai Panevėžyje vertinamų – 5-osios vidurinės mokyklos – direktorius Antanas Doniela. „Nemanau, kad „Nesinervink.lt“ būtų kam nors turėjusi teigiamą poveikį. Be to, kol kampanija vadinosi „Nesiparink.lt“, dėl to jaučiau didžiulę gėdą. Iki šiol nemaniau, kad kampanija dar ir finansuojama. Dabar, kai sužinojau jos kainą, man vėl gėda, kad tokiems niekams eikvojamos lėšos“, – teigė jis.

Panevėžio savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus vyriausioji specialistė Akvilija Aleliūnienė, atsakinga už egzaminų organizavimą mieste, įsitikinusi, kad mokyklose pakanka informacijos ir apie abitūros egzaminus, ir apie psichologinį pasirengimą jiems. „Manau, kad tokių kampanijų organizavimas – pinigų išmetimas“, – sakė ji.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius