Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2009 03 23

Eurobarometras: Lietuvos moterys labiau nei kitos europietės balsuoja už asmenybes

Daugiausia moterų, kurių pasirinkimą per rinkimus lemia ne kandidato pozicija vienu ar kitu klausimu, bet jo asmenybė, tarp Europos Sąjungos (ES) šalių yra Lietuvoje.
Balsavimas
Balsavimas / 15min/E.Jankausko nuotr.
Temos: 2 Barometras Moteris

Tai rodo kovą paskelbti Europos Komisijos (EK) ir Europos Parlamento (EP) užsakymu atlikto Eurobarometro tyrimo „Moterys ir Europos Parlamento rinkimai“ duomenys.

Anot tyrimo, per rinkimus asmeninės kandidato savybės lemia 52 proc. Lietuvos moterų pasirinkimą. Vidutiniškai ES šiuo kriterijumi vadovaujasi perpus mažiau – 25 proc. moterų.

Kandidato asmeninės savybės taip pat atrodo svarbios palyginti dideliai daliai Bulgarijos, Slovėnijos ir Slovakijos moterų – po 48 proc.

Mažiausiai reikšmės kandidato asmenybė turi Jungtinės Karalystės (JK), Švedijos ir Nyderlandų moterų pasirinkimui: šiose šalyse pagal šį kriterijų renkasi atitinkamai 7 proc., 10 proc. ir 12 proc. moterų.

Kur kas svarbesnė šių šalių moterims atrodo kandidatų pozicija įvairiais klausimais: JK šiuo kriterijumi vadovaujasi 67 proc. moterų, Švedijoje – 51 proc., Nyderlanduose – 48 proc. Svarbi kandidatų pozicija ir airėms, kurių 64 proc. renkasi pagal šį kriterijų.

Lietuvoje pagal kandidatų nuostatas renkasi 20 proc. moterų.

Mažiau kandidatų programa rūpi tik Portugalijos (19 proc.), Bulgarijos (17 proc.), Graikijos (15 proc.) ir Kipro (12 proc.) moterims.

Vidutiniškai ES 37 proc. moterų renkasi pagal kandidato poziciją įvairiais rinkimų klausimais, 29 proc. visuomet balsuoja už tą pačią partiją, 25 proc. pasirinkimą lemia kandidato asmeninės savybės.

Palyginti su moterimis, pagal kandidatų pozicijas besirenkančių vyrų ES yra kiek daugiau – 41 proc., o besivadovaujančiųjų asmeninių savybių kriterijumi –  21 proc. Nuolatos už tą pačią partiją balsuoja 28 proc. vyrų.

Tyrimą „Moterys ir Europos Parlamento rinkimai“ EK ir EP užsakymu atliko sociologinių tyrimų bendrovė „The Gallup Organisation“. Ji vasario 9–13 dienomis 27 ES šalyse iš viso apklausė 35 tūkst. vyresnių nei 18 metų moterų ir 5,5 tūkst. vyrų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius